Avtomobilski proizvajalci so pred sprejetjem novih pravil WLTP glede realnega merjenja emisij CO2, ki ga med vožnjo povzročajo avtomobili, evropske parlamentarce opozorili, da bo moralo zaradi sprejetih ukrepov avtomobilsko panogo zapustiti na desettisoče delavcev. Pred sprejetjem nove uredbe so pred slabim letom dni opozorili, da je to tudi slab znak za prihodnost konvencionalnih avtomobilov z motorji na bencin in dizel.
1. septembra 2018 je kljub opozorilom avtomobilski proizvajalcev v veljavo stopila uveljavitev novih testov testiranj emisij CO2 z zdaj že znano kratico WLTP in s tem merjenje emisij in porabe goriva iz laboratorijev prestavila na cesto. Nova pravila, ki pogojujejo homologacijo vozil, so avtomobilskim proizvajalcem predstavljala oziroma še predstavljajo velike izzive in stroške. Nekatere motorje so ukinili, dobava avtomobilov kupcem se je močno zavlekla.
Še bolj skrb vzbujajoče za avtomobilske proizvajalce je drastično omejevanje povprečja izpustov CO2 (ogljikovega dioksida) v ozračje v prihodnje, s čimer želijo pri Evropski komisiji pospešiti prihod električnih vozil in hibridov na ceste, kar bo avtomobilskim proizvajalcem povzročilo dodatne stroške zaradi vlaganj v razvoj, s tem pa seveda večje finančno breme, ki ga bodo težko takoj prevalili na kupce. Slednji še vedno niso pripravljeni plačati več za električni avtomobil.
A tudi WLTP testi so prinesli določene vrzeli, ki naj bi jih po mnenju Evropske komisije proizvajalci vozil izrabljali, a naj bi jih zdaj zakrpali. Posodobljena uredba, ki je začela veljati februarja, od avtomobilskih proizvajalcev zahteva, da vključijo vse tehnologije za varčevanje z emisijami, kot je funkcija stop-start, in uporabijo iste načine, ki jih lahko izbere voznik, za vsak testiran model in način vožnje, na primer Eko način ali način Sport.
Komisija je po pisanju Automotive News Europe odkrila, da so avtomobilski proizvajalci med preizkusi vklopili funkcije, ki so povečale emisije v času pred uvedbo testiranja WLTP 1. septembra. Komisija je ugotovila, da so nekateri proizvajalci avtomobilov manipulirali s testi, da bi porabili več goriva in povečali emisije z metodami, kot je izklop funkcije start-stop v preizkušenih avtomobilih, s prilagajanjem vzorcev prestavljanja, uporabo načina Sport namesto Eco, so pojasnili pri Evropski komisiji.
Julia Poliscanova, vodja odbora za čista vozila v zeleni skupini lobistov Transport & Environment, pravi, da so z umetnim povečanjem emisij CO2 avtomobilski proizvajalci upali, da bodo oslabili prihodnje cilje Evropske komisije za zmanjšanje CO2, ki se bodo do leta 2030 le še stopnjevali in zaostrovali.
Pri Transport & Environment še menijo, da manipulacija delno pojasnjuje, zakaj je nastala tako velika razlika v povprečnih emisijah med različnimi avtomobilskimi proizvajalci. Razpon povišanj emisije CO2 je bil s prehodom iz prejšnjega režima merjenja NEDC na WLTP med 1 odstotkom do 81 odstotkov, odvisno od avtomobilskega proizvajalca. Pri T&E niso želeli izpostavljati blagovnih znamk.
V Združenju evropskih proizvajalcev vozil (ACEA), ki združuje najbolj pomembne "igralce na trgu" so pozdravili zaostrovanje pravil. Zapisali so, da bodo testi še bolj robustni in bodo preprečili nadaljnje manipulacije.
Ponovno testiranje?
Pri T&E so opozoril, da bodo morali avtomobilski proizvajalci ponovno testirati modele. "Če jih želijo prodati leta 2020, ko se izmerijo vrednosti WLTP za cilje za leto 2025, morajo homologacijskemu organu dokazati, da izpolnjujejo nove zahteve, ali pa bodo morali ponovno homologirati svoja vozila," pravi Julia Poliscanova.
"Videti bomo, ali bodo nove spremembe WLTP zaprle vse vrzeli. To je nekaj, kar bomo pozorno spremljali v tem letu," je še dodala Poliscanova.
T&E je hkrati pozval vlade po vsej Evropi, naj prenehajo uporabljati CO2 za izračun davčne lestvice za avtomobile, testirane pred februarjem letos. "Podatki kažejo, da so številke WLTP nestabilne," je dejala Poliscanova.