Avto
2987 ogledov

Nova Mazda MX-30 pravi: "Jaz nisem baterija na kolesih!"

Mazda MX-30
1/14
Mazda
Mazda je predstavila svoj prvi globalni električni avto in ga poimenovala MX-30. Tudi pri križancu je znamka ubrala svojstven recept, ki naj bi ugajal tako vozniku kot naravi.

Mazda velja za znamko, ki noče dajati vtisa sklepanja kompromisov. Zato so bili njeni avtomobili skozi celotno zgodovino res nekaj posebnega. Spomnite se na njihove rotacijske motorje, ali pa nazadnje na filozofijo "right-sizinga," ki daje prednost atmosferskim motorjem pred malimi turboti. Ali pa tehnologija povsem novega motorja Skyactiv-X, ki deluje kot bencinar, a je varčen kot dizel. 

MX-30 je prvi Mazdin korak med serijske električne avte. Ni se jim mudilo, po njihovih besedah so se raje posvetili nalogi, da kupcu ponudijo tisto, kar dejansko potrebuje ob nakupu električnega avta. Zato tudi poudarjajo, da so naredili "avto z baterijo", ne pa "baterije na kolesih".

Mazda MX-30 | Avtor: Mazda Mazda

MX-30 so pomagali razvijati tudi v evropskem razvojnem oddelku v Nemčiji, končni rezultat so pokazali na avtosalonu v Tokiju. Pri Mazdi očitno niso sledili drugim proizvajalcem, ki si pri EV vozilih kot bistven del zastavijo doseg. Japonci pravijo, da povprečen uporabnik v Evropi naredi na dan 48 kilometrov. 

Mazda CX-30 Prodorno Avto "Tudi če jutri vsi preklopimo na električne avte, ne bomo zmanjšali izpustov"

"Kot pri vseh naših ostalih produktih, so imeli naši oblikovalci in inženirji zelo jasen cilj za naše prvo baterijsko vozilo. Mora izstopati po obliki, mora biti odlično med vožnjo, kar je del Mazdinega DNK, in mora biti unikatno, če ga primerjate s tekmeci," je bistvene značilnosti strnil šef evropske veje Mazde Jasuhiro Aojama. 

"Naš najpomembnejši cilj pa je, da bo avto resnično naredil pozitiven prispevek k znižanju emisij skozi celoten življenjski cikel."

Mazda MX-30 | Avtor: Mazda Mazda

Zakaj pripona MX? Ves svet pozna model MX-5, roadsterja iz Guinnessove knjige rekordov. Pri Mazdi pravijo, da je MX-5 leta 1989 ob premieri pokazal neko povsem novo smer razvoja takratnih roadsterjev. MX-30 želi že z imenom pokazati, da ima enako vlogo na polju baterijskih vozil.

4,4 metra dolgega križanca poganja e-SKYACTIV tehnologija, ki povezuje delovanje električnega motorja, volanskega mehanizma in karoserije. Električni motor je asinhroni vodno hlajeni, napaja se iz litij-ionske baterije s kapaciteto 35,5 kWh, ki se jo polni lahko z izmeničnim ali enosmernim tokom. Kapaciteta baterije se sicer ne zdi ravno veliko, če primerjamo, kakšni EV avti se danes že vozijo po cestah. Tudi doseg z enim polnjenjem je razmeroma skromen, 200 kilometrov.

Vendar pri Mazdi poudarjajo, da so šli načrtno v takšno specifikacijo, zato so lahko ohranili razmeroma nizko maso, hitro polnjenje, konkurenčno ceno ter dobre vozne lastnosti po meri vozil s klasičnim ICE motorjem. Moči na kolesih je sicer skupaj za 104 kW (141 KM).

Hkrati pa so poskrbeli tudi za nižje skupne emisije skozi celotno življenjsko dobo avta - celo nižje od bencinske mazde3.

Mazda CX-30 Vroča žemlja! Avto CX-30 kot pekova najboljša žemljica. Zakaj?

Ni prvi, a kot drugi naj bi bil odličen

Mazda MX-30 torej že v startu ni mišljen kot prvi avto v družini, to pri znamki priznavajo vnaprej. A svojo vlogo "druge violine" naj bi opravil vrhunsko, saj so se posvetili detajlom, zaradi katerih naj bi se avto med vožnjo glede lege in ostalega obnašal zelo podobno kot dosedanji avti. 

To pomeni, da so iskali način, kako bo avto pospeševal, zaviral in zavijal natančno takrat, ko bo to od njega zahteval voznik. Pri tem so dejavno vključili tudi tehnologijo GVC, ki z neobčutnim zaviranjem in prenašanjem navora med kolesi skrbi za bolj umirjeno karoserijo in s tem položaj potnikov pri vstopanju v ovinek. Pri Mazdi menijo tudi, da je percepcija zvoka v povezavi z navorom zelo pomembna tudi pri "tihih" električnih avtih, saj zelo vpliva na stil vožnje voznika in lahko vodi k preveč pospeševanja in zaviranja. Zato MX-30 med vožnjo podpobno kot pri klasičnem avtu oddaja zvok, ki se spreminja glede na stopnjo motornega navora in hitrosti. 

Mazda MX-30 | Avtor: Mazda Mazda

Tovarna zavestno plava proti toku tudi glede zaviranja, saj je regeneracije energije manj, kot to zmorejo nekateri drugi električni avti. Prav tako MX-30 ne sledi strategiji enega pedala. Christian Schulze, glavni evropski inženir pri Mazdi, pravi, da so z ohranitvijo klasičnega zavornega pedala poskrbeli za bolj naravno držo voznikovega telesa v avtu, saj med zaviranjem avta pedal služi kot nekakšna opora, ki jo sistem "enega pedala" nima

Mazda MX-30 | Avtor: Mazda Mazda

Mazda MX-30 je po obliki naslednje utelešenje KODO oblikovalskega jezika in nadaljuje tam, kjer sta pred njo končali mazda3 in križanec CX-30. Še posebej s slednjim ima MX-30 veliko podobnih potez, a tudi veliko drugačnih.

Mazda3 Lepotica Avto Avto, ki ni za ljubitelje instant zgodb

"Manj je več" se nadaljuje tudi v petsedežni notranjosti, kjer so želeli dati občutek zračnosti in prostornosti potniške kabine. Posebej so se posvetili "freestyle" zadnjim vratom. Nazadnje smo jih pri Mazdi videli pri modelu RX-8, v splošnem žargonu so poimenovana tudi kot "samomorilska." Njihova prednost naj bi bilo lažje nalaganje različnih predmetov za prednje sedeže, vključno z vozički.

Materiali so po zatrjevanju znamke naravi prijazni, večino pravega usnja so nadomestili z veganskimi alternativami. "Lebdeča" sredinska konzola skriva prostor za drobnarije.

Mazda MX-30 | Avtor: Mazda Mazda

Številni podatki o avtu za zdaj še niso uradno znani. Je pa že znana napoved, da bodo v prihodnosti dodali še model s podaljševalnikom dosega. Temeljil bo na novi generaciji rotacijskega motorja, ki bo prilagojen tako, da ga bodo lahko poganjali različni tipi goriva: LPG, CNG ali celo vodik.

Avto bo na ceste v Evropi prišel v drugi polovici leta 2020, naročiti pa ga je mogoče že sedaj. Cena naj bi se gibala pri okoli 35 tisoč evrih. 

Mazda MX-30 | Avtor: Mazda Mazda
Mazda MX-30 | Avtor: Mazda Mazda
Mazda MX-30 | Avtor: Mazda Mazda
Mazda MX-30 | Avtor: Mazda Mazda

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.