Tudi peta generacija clia je imela polni hibrid, vendar gre pri šesti generaciji za novo različica, kjer osnovo namesto prejšnjega motorja 1.6 SCe tvori atmosferski 4-valjni 1.8 SCe, ki deluje v Atkinsonovem ciklu. Povezan je z elektromotorjem in 6-stopenjskim večmodalnim menjalnikom brez sklopke, ki ima dve prestavi za električni pogon in štiri za bencinski pogon. Petnajst možnih kombinacij skupnega delovanja obeh motorjev (električnega in bencinskega) glede na uporabo omogoča optimiziranje prijetnosti vožnje, porabe goriva in izpusta CO2. Sistem samodejno izbira med načini delovanja pogonskega sklopa. Energija se med rekuperacijo shranjuje v litij-ionski bateriji, ki je zdaj bolj zmogljiva in ima kapaciteto 1,4 kWh.
Rezultat? Pospešek od 0 do 100 km/h v 8,3 sekunde, sekundo manj kot pri predhodniku. Izpust CO2 je omejen na rekordnih 89 gramov na kilometer zahvaljujoč manjši porabi goriva v kombiniranem ciklu od pogonskega sklopa full hybrid E-Tech 145, ki je zdaj zgolj 3,9 litra na 100 kilometrov. To je za 40 odstotkov manj od porabe običajnega bencinskega motorja. Kaj nam je o inženirskem delu na novem cliu še povedal glavni inženir za novi Renaultov clio François de Trogoff?
V vozilih B segmenta prevladujejo majhni motorji, turbo trivaljniki z blago hibridno tehnologijo. Zakaj ste se odločili za večji, 1,8-litrski hibrid s 160 konjskimi močmi, ki pomeni tudi višjo ceno?
Naš pristop je, da ponudimo kupcem izbiro, brez kompromisov. Seveda imamo v ponudbi tudi trivaljnik z 1,2 litra prostornine, z ročnim ali samodejnim menjalnikom. Po nove ponuja še več moči. Ponujamo tudi različico na plin (LPG). Toda potrebujemo tudi pravi hibrid (HEV). Clio pete generacije v različici full hybrid E-Tech je imel 145 KM / 105 kW, zdaj pa smo videli, da lahko pogonski sklop še izboljšamo, z nižjimi emisijami ob povečanju moči na 160 KM. Clio je Renault in Renault je clio. Želimo, da clio ostane vodilni v B razredu vozil in prepričani smo, da v šesti generaciji ponujamo najboljšo hibridno izbiro.
Ko sem preizkusil vozil je bilo res veliko vožnje v električnem načinu, ne samo pri parkiranju ali speljevanju. Napredek sem občutil v pospeševanju, tudi pri večjih hitrostih, ko je treba prehiteti počasna vozila. Kaj ste postorili drugačnega? Gre le za več moči in navora?
Res je, to je bil naš cilj. Poudaril bi način vožnje Smart mode, ki se aktivira s pritiskom gumba na volanu in je avtomatiziran. Volan torej vključuje gumb Multi-Sense za izbiro načina vožnje, ki je povezan celo z določeno barvo ambientalne osvetlitve. Sistem samodejno preklaplja med različnimi načini (Eco, Comfort in Sport) glede na voznikov slog vožnje, takrat se spreminja tudi barva, da voznik takoj prepozna, ali vozi v športnem ali eko načinu. Vozniki lahko izkoristi takojšen odziv načina sport pri prehitevanju, lahko pa, ko se vožnja upočasni, na primer skozi vas, preklopi v način eko, in varčuje z gorivom. Predvsem pa smo želeli povečati čas, ki ga prevozimo na elektriko. Z novim hibridom smo povečali moč in navor, zato vozilo lažje preklaplja med različnimi načini in je bolj odzivno, ko to voznik od njega zahteva. Kljub temu pa lahko vozilo v mestu ali primestju do 80 odstotkov časa deluje v električnem načinu (EV). Tudi zato smo vanj vgradili nekoliko večjo baterijo.
Kaj pa, ko ne deluje v povsem električnem načinu?
Na voljo so različni načini delovanja, ki jih samodejno izbere večmodalni menjalnik. Največ moči zagotavlja dinamičen način delovanja, kjer gre za kombinacijo delovanja motorja z notranjim zgorevanjem in elektromotorja, ki skupaj poganjata kolesa. V električnem načinu elektromotor poganja kolesa, medtem ko motor z notranjim zgorevanjem polni baterijo. Bencinski motor pa lahko poganja kolesa in/ali polni baterijo. Pomembno je poudariti, da lahko polno hibridni clio na način doseže do 1000 kilometrov avtonomije.
Renault v C razredu nima več megana s klasičnim motorjem na notranje zgorevanje. Clio deluje nekako bolj odrasel. Ste imeli tudi to v mislih pri povečanju moči?
Res je, clio je v tem pogledu postal polivalenten. Nismo ga ustvarili le za vožnjo v mestu in na podeželju, ampak je zaradi večje moči in navora njegova vloga tudi suverena vožnja pri večjih hitrostih. A ne na račun pretirane porabe bencina. Če ste med vožnjo opazili, smo naredili veliko izboljšav. Eno od področij je zatesnitev, dodatno smo zadušili hrup in vibracije v kabini. Udobje smo dvignili na povsem novo raven, pri tem je v pomoč tudi izboljšani samodejni menjalnik, izboljšali smo aerodinamiko, namestili večja kolesa, nov motor. Če že omogočamo, da lahko brez postanka z njim naredite do 1.000 kilometrov, mora biti tudi vožnja temu primerna.
Hibridni motor smo spoznali na primer že v capturju. So bile potrebne kakšne prilagoditve pri cliu?
Seveda, clio je kombilimuzina, captur pa križanec. Naredili smo prilagoditve, predvsem v smeri še večje dinamičnosti vožnje. Glede na novo obliko clia, ki je v prvi vrsti drzna in športna, smo želeli zagotoviti tudi podobno vozno izkušnjo. Zato smo veliko časa posvetili delu v vetrovniku in izboljšanju aerodinamike. Naš cilj je bil ob ohranitvi dinamičnih lastnosti, hkrati doseči čim bolj ugoden ogljični odtis. 89 gramov na prevožen kilometer je na koncu odličen rezultat.
Sam bi se po prvi vožnji strinjal, da je bil bistveno večji napredek narejen na udobju. Zelo lepo gladi neravnine na slabših cestah.
Naj pojasnim, clio ni športen avto, je dinamičen avto. To pomeni, da ima voznik dober občutek na volanu in lahko samozavestno odpelje počasne ali hitre ovinke. Udobje je seveda bolj pomembno. Ima 18-palčna kolesa, kar pozitivno vpliva na udobje. Po drugi strani pa imajo pnevmatike velik vpliv na porabo goriva in izpuste CO2. Čeprav imamo namesto 17-palčnih zdaj 18-palčne pnevmatike ostaja višina bočnic nespremenjena, s tem smo ohranili udobje.
Omenila sva že odsotnost megana z motorjem z notranjim zgorevanjem. Clio je postal večji in se spogleduje s C segmentom. Želite na ta način nazaj privabiti kupce v C segmentu?
Tudi to je mogoče. Električni megan nagovarja kupce električnih vozil. Zaradi dinamične oblike in dolgega pokrova motorja smo clia povečali, hkrati smo vanj vgradili bistveno več napredne tehnologije. Kljub temu pa je to ostalo tipično mestno vozilo, tudi glede okretnosti, ki ostaja nespremenjena. Sam osebno verjamem, da bo lovil tudi kupce v C segmentu.
Zanimivo je, da se dogajajo velike izboljšave na področju bencinskih motorjev, ki jih tovarne uporabljajo v hibridnih sklopih. Predvsem v njihovi učinkovitosti. Kakšen potencial vidite v motorju na notranje zgorevanje?
Naš pristop je dvotirni. Na eni strani imamo ponudbo 100-odstotno električnih modelov, na drugi strani pa hibridna vozila. Zagotovo vidimo potencial za prihodne izboljšave. Dokaz je prav hibridni motor v cliu, kjer nam je uspelo povečati moč, hkrati pa smo zmanjšali porabo goriva in emisije CO2. Še naprej razvijamo hibridno tehnologijo.
Obdržali ste ročni menjalnik, ki postaja prava redkost. Zakaj?
Kupci se od države do države razlikujejo. V nekaterih državah kupci še vedno prisegajo na klasiko z ročnim menjalnikom. Predvsem za vožnjo v mestu. Smo pa izboljšali tudi trivaljni motor v kombinaciji z ročnim menjalnikom. Čeprav je osnovni model še vedno trivaljni bencinski motor, se popolnoma razlikuje od modela prejšnje generacije.
Številni vozniki v modelni paleti clia pogrešajo športni model clio RS?
Seveda bi ga imel rad tudi sam. Tudi sami se o tem pogovarjamo. Danes težko komentiram. Res je, da je oblika clia zelo dinamična. Počakajmo na prihodnost.
Zanimivo. Inžinerji v Evropi sedaj trdijo, da je hibridna tehnologija edina prave pot do polno električnih avotomobilov. Se spomnim kako so se norčevali iz Japoncev (Toyota), ki je že skoraj pred 30 leti trdila, da je hibridna tehnologija najbojši prehod… ...prikaži več na elektrifikacijo. Če bi proizvajalci že takrat svoje znanje preusmerili v hibride namesto v dizelske motorje, ne bi bilo "dieselgata" in manj pritiska na breogljični svet.
Verjetno bo novi Clio še naprej držal primat najbolje prodajanega avtomobila v svojem razredu!? Sliši pa se, da namerava Renault v letu 2026, ob novem, še naprej proizvajati "stari" Clio? Najbrž zato, ker se zdi, da so med novim Twingom… ...prikaži več in novim Cliom naredili prostor za novi model klasičnega B segmenta? Mi je pa žena, ko je videla novega Clia namignila, da pa bi svojo 5 let staro Corollo hibrid zamenjala za ta novi model hibridnega Clia, čeprav je še spomladi govorila, da Corolle ne bo menjala.
Kaj če ti avto z nekimi hudimi konji, če te pa potem zavarovalnica in država pri registraciji hočeta ubiti...