Avto
0 ogledov

Novi focus še bolj osredotočen

1/20
Žurnal24 main
Še pred uradno predstavitvijo v Detroitu je Ford potešil zanimanje javnosti s prvimi fotografijami naslednje generacije focusa.

Pri Modrem ovalu na novinca polagajo zelo veliko upov. Po fiesti gre tako za drugi Fordov globalni avtomobil, kar pomeni, da ga bodo na vseh svojih trgih prodajali v enaki obliki. Tudi zato je čast premiere pripadla avtosalonu v Detroitu, ki te dni kot prvi izmed večjih salonov na svetu odpira svoja vrata.

V nekaj besedah:
Še izboljšane vozne lastnosti, velik poudarek na notranjem udobju, nova generacija motorjev, nekatere nove tehnične rešitve. Na prodaj jeseni.

Po osmih letih bo tako na ceste pripeljala nova generacija avtomobila, ki je v Evropi (Sloveniji nekoliko manj) med najpriljubljenejšimi v nadvse pomembnem C-segmentu. Focus je bil tekmecem tako v prvi (1998) kot v drugi generaciji znan predvsem po težko dosegljivi vozni dinamiki.

Tretja generacija naj bi poleg oblike pomenila logičen korak naprej v voznih lastnostih, veliko poudarka pa so sodeč po prvih fotografijah oblikovalci dali tudi notranjosti, obljubljajo se novi motorji, menjalniki …

Drznost ima v krvi
Focus je postavljen na platformo, ki je debitirala z C-maxom lani v Frankfurtu. Poleg štiri- in petvratne različice bodo kasneje focusovo družino sestavljali še trivratni kompakt, karavan in kabrio.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

 

Druga generacija t. i. kinetičnega dizajna fordu prinaša prepoznavnejši videz, ki ga spredaj krasijo agresivna vstopišča za zrak, katerih linije peljejo proti strehi po pokrovu motorja. Poleg dvojnih črt na boku hitro pade v oči podobnost s fiesto in kugo, pri petvratni izpeljanki zlasti zadaj, kjer ga krasi t. i. Zorro oblika C-stebrička. Zadnje luči se globoko zažirajo v bok.

Sploščil se je
Po dolžini focus ostaja v okvirih predhodnika, le za malenkost širši in nižji je. Tudi notranjost, ki doslej ni bila focusova najmočnejša lastnost, bo odslej v marsičem primerljiva kar s premium znamkami, obljublja Ford. Pri tem poleg dobrega počutja za volanom izpostavlja kakovostne materiale in nabor dodatne opreme, med katero je tudi na dotik občutljivi kar 8-palčni zaslon.

Znova zgled v ovinkih
Med tehničnimi lastnostmi je elektronska pomoč pri krmiljenju, ki naj bi pomagala pri varčevanju z gorivom. Proizvajalec obljublja, da pripomoček ne bo krnil občutka v rokah glede dogajanja na asfaltu. Podvozju so po pričakovanjih namenili veliko časa, rezultat pa naj bi bila zelo dovršena lega v ovinkih z natančnim nadzorom nad navorom, ki ga z motorja prejemata sprednji kolesi.

Dvojna sklopka, neposredni vbrizg ...
Podatki o ponudbi motorjev in menjalnikov še niso jasni, je pa že potrjeno, da bodo lahko kupci izbrali powershift menjalnik z dvojno sklopko, a na žalost brez prestavnih ročk na volanu. Brez dvoma pa lahko zapišemo, da bo jedro motorne ponudbe poleg dizlov sestavljala nova generacija motorjev Ecoboost (1,6 in 2,0) z neposrednim vbrizgom bencina.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

 

Za boljši izkoristek goriva ne bo izostala niti funkcija stop&start. Napovedana je že tudi povsem električna različica. Glede porabe (običajnega) goriva so fordovci še posebej optimistični, saj so veliko naporov vložili v čim nižjo maso vozila. Rezultat je lahka konstrukcija, ki pa je vseeno zelo trdna. V kombinaciji s številnimi zračnimi blazinami in drugimi pripomočki Ford pričakuje visoke ocene na varnostnih trčenjih.

Evropejci bodo focusa lahko prvič v živo občudovali na evropski premieri v Ženevi. Prodaja naj bi, kot je za Ford običajno, stekla z nekajmesečnim zamikom, torej jeseni. V Evropi ga bodo izdelovali v Franciji in Španiji, poleg tega pa še v ZDA, kasneje tudi v Rusiji in na Kitajskem.

 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.