Prilagodljivi žarometi so trend nekaj zadnjih let, ki se ga poslužujejo že tudi v nižjem srednjem razredu. K razmahu tehnologije so botrovali predvsem LED žarometi, ki so že praktično izrinili ksenonske, saj omogočajo precej več prilagodljivosti in več funkcionalnosti. Vzporedno s pohodom LED polnih žarometov poteka izumiranje klasičnih prednjih meglenk. Tudi ksenonke so bolj kot ne že rekle zadnjo besedo.
Vse več znamk tako ponuja rešitve, ko snop ne le sledi zavoju, temveč se tudi prilagaja tipu ceste, vremenu in nasproti vozečemu prometu. Na ta način je cesta vedno maksimalno osvetljena, a ostali vozniki ob tem niso zaslepljeni.
Pri ameriškem IIHS, ki je nekakšna sestra evropskega Euro NCAP programa, so na takšen razvoj sedaj odgovorili z napovedjo posebnih testov, ki bodo ugotavljali, koliko od obljub proizvajalcev drži in kaj kupcem prodajajo kot "bučke".
"Študirali smo različne inovacije in zavarovalne primere ter ugotovili, da so napredni žarometi eden najpomembnejših faktorjev za zniževanje prometnih nesreč," je za Automotive News dejal David Zuby iz IIHS.
Kot dodaja, "vsi" proizvajalci prepoznavajo pomen tehnologije in se pripravljajo na množično uvajanje.
Razvoj žarometov je res silovit. BMW pri nekaterih modelih ponuja že laserski tip žarometov, tudi Audi sledi temu najnovejšemu trenu.
IIHS še ni pojasnil, kako bodo potekali testi. Leta 2016 jih bodo pri organizaciji uvedli poskusno, z letom 2017 pa bo dobra ocena za žaromete pogoj, da bo dobil nek avto najboljšo oceno top safety pick +.
dezurni@zurnal24.si