B8, kot je tehnično ime nove generacije, je postavljen na podaljšano platformo MQB, ki jo je pred dvema letoma tako uspešno uvedel golf, saj precej znižuje stroške izdelave in servisiranja modelov. Passat je tudi eden tistih, ki prekinja tradicijo, po kateri je bil vsak nov model v srednjem razredu večji od prejšnje generacije.
Tako je celo za 2 milimetra krajši od predhodnika (sedaj 4,767 metra), je tudi za 14 milimetrov nižji. Po drugi strani pa je medosna razdalja podaljšana kar za 80 milimetrov (2,791 m), v širino ga je 12 milimetrov več (1,832 m). Razmik med kolesi se pozna v notranjosti, ki je najprostornejša doslej, velik je tudi prtljažnik, ki pri limuzini meri 586 litrov (+21 litrov), pri hkrati predstavljenem karavanu pa ga je kar za 650 litrov (+47 litrov), s podrtimi zadnjimi sedeži pa 1.780 litrov.
Po zaslugi nove platforme in uporabe naprednejših materialov je v povprečju kar za 85 kilogramov lažji od predhodnika, sama učinkovitost motorjev da je izboljšana za petino, pravijo v Wolfsburgu.
Skupno je na razpolago 10 motorjev z razponom moči od 88 kW (120 KM) do 206 kW (280 KM), seveda so vsi v skladu z novim standardom Euro 6. Med posebnostmi motorizacije velja omeniti priključnega hibrida s 155 kW (211 KM), pri katerem sodelujejo bencinski motor TSI z močjo 115 kW in elektromotor z močjo 80 kW ter baterija z možnostjo zunanjega polnjenja, zgolj na elektriko pa lahko vozilo prevozi do 50 kilometrov. Omembe je vreden tudi 2,0-litrski bi-turbo dizel, ki ponuja kar 176 kilovatov moči (240 KM). Seveda bo passat na voljo tudi s štirikolesnim pogonom.
V Nemčiji bo passat naprodaj za 25.875 EUR (limuzina) oziroma 25.950 EUR (karavan). Prednaročila že pobirajo, uradna prodaja se prične po jesenskem pariškem salonu.