Avto
58 ogledov

Novi yaris zadovolji tudi moške

Toyota yaris
1/34
Gregor Prebil
Preizkusili smo novo generacijo toyotinega yarisa, ki kljub desetim centimetrom prirastka ostaja med manjšimi v svojem razredu, med mestne avtomobile pa uvaja internetne storitve. Všeč bo tudi moškim.

Toyotini oblikovalci so se z novo tretjo generacijo yarisa želeli približati okusu evropskih kupcev, zato so bile potrebne spremembe tako zunaj kot znotraj. To jim je uspelo bolj kot kdajkoli do zdaj. Avtomobil je zabaven in všečen, potreboval bi le številčnejšo konjenico.

Kljub rasti med manjšimi
Z dolžino 3,885 metra sicer ostaja na pol poti med avtomobili A- segmenta (aygo, twingo, picanto) in B-segmenta (polo, corsa, clio), a je z desetimi centimetri prirastka (pri petvratni različici) konkretno zrasel, to pa bodo najbolj občutili prav potniki – spredaj in zadaj. Medtem ko širina ostaja enaka, je avto za dva centimetra nižji, od tod tudi ugodni količnik zračnega upora 0,28 in bolj športen videz.

Čeprav je vidno zrasel in je medosni razmak z 2.460 milimetrov povečan na 2.520 milimetrov, pa je obenem v primerjavi s predhodnikom izgubil 20 kilogramov. Nekoliko je večji tudi prtljažnik, ki je zdaj z volumnom 286 litrov povsem soliden, z zlaganjem zadnje klopi v ravno dno pa nastane za 768 litrov uporabnega prostora. Hvalimo novost, da je prekrivalo prtljažnika trdo, saj je zato uporabnejše.

Toyota yaris | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Postal bolj zabaven
Poleg bolj moderne zunanjosti, prednji del nas je spominjal na prestižni lexus CT200h, je bila še večjih sprememb deležna notranjost, ki je sestavljena iz bolj kakovostnih materialov in še vedno ostaja uporabna. Čudimo se le dejstvu, da zadnja klop ni več pomična, a Japonci to utemeljujejo s podatki, da te funkcije uporabniki prejšnje generacije niso uporabljali pogosto.

Znotraj so se merilniki zaradi preglednosti hvalevredno prestavili pred voznika, nekaj manj, a še vedno veliko, je odlagalnih površin. Zato pa je občutek v avtomobilu po novem veliko bolj zabaven. Pustih linij in trde plastike je ostalo malo, popolnoma nov volan, kombiniran z barvnimi šivi, je dobro odebeljen, osrednja konzola z okroglimi stikali za upravljanje temperature pa veliko bolj razgibana. Največja popestritev je 6,1-palčni na dotik občutljivi barvni zaslon infotainmenta touch, ki služi tudi kot zaslon vzvratne kamere, v osnovi pa kot vmesnik za avtoradio in napravo za prostoročno telefoniranje. Sistem deluje dobro, le procesor je v primerjavi z drugimi napravami še prepočasen. To se najbolj pozna pri vpisovanju črk v navigacijsko napravo, ki vam bo vzel nekoliko več časa. Vseeno pravimo – evropejski konkurenti, zgledujte se.

Postavil zgled konkurenci
Zaslon paketa touch&go se za 450 evrov lahko nadgradi z navigacijsko napravo in dostopom do nekaterih internetnih funkcij, kot so Google Maps, Facebook, cestne kamere in določene aplikacije, kot je vremenska napoved. Prek zaslona in bluetooth povezave je mogoče pošiljati in sprejemati tudi SMS-sporočila. Omogoča pregledovanje slikovnih datotek in poslušanje glasbe s telefona. Hvalimo to, da je delovanje res preprosto, hitro pa se ga bodo navadili tudi tisti, ki s tehnološkimi novostmi niso ravno prijatelji. Ob brskanju po spletu ne pozabite na višji račun na mobilnem telefonu. Več o  touch&go pa v ločenem testu prihodnji teden.

Motor za umirjene voznike
Avtomobil je poganjal štirivaljni 1,3-litrski bencinski motor, ki je hkrati najmočnejši v ponudbi bencinskih agregatov. 73 kilovatov moči je za vožnjo v mestu povsem dovolj, a na odprti cesti, ko je treba prehitevati, premalo. Enako velja za tiste, ki radi hitreje pospešujejo. Pogonski agregat je kombiniran z natančnim šeststopenjskim ročnim menjalnikom in dobro odmerjenimi prestavnimi razmerji, ki so vzrok, da vožnja do najvišje omejitve hitrosti na avtocesti poteka gladko in tiho.

Mestno okolje mu je bolj pisano na kožo. Okretnost je eden od adutov, manjka pa mu sistem stop&start, ki ga novinec še nima. Vodljivost je dobra, slabše se odreže le v hitrih ostrih ovinkih. Poudarek je na udobju, tudi na avtocesti je kabina dobro izolirana, v ovinkih pa kljub bolj mehkemu vzmetenju nadležnega nagibanja ni preveč.

Toyota yaris | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Tehnologija stane

Poraba je bolj zmerna kot cena. Na testnem krogu je računalnik v povprečju izmeril 6,8 litra, kar je v razrednem povprečju, odstopa pa cena testnega modela, ki je z osnovno 14.450 evrov, ki ob dodatkih naraste na 16.110 evrov, postavljena visoko. V zagovor ceni je treba dodati, da je bil testnik bogato opremljen, predvsem z varnostno tehnologijo, ne gre pa nam v račun, da so potnikom zadaj namenili zgolj ročni pomik stekel.

Podatki o vozilu: Toyota yaris 1,33 sport VSC smart Touch and Go
Motor: bencinski, štirivaljni
Prostornina: 1.329 ccm
Najvišja moč: 73 kW (99 KM) pri 6.000 vrt./min
Najvišji navor: 125 Nm pri 4.000 vrt./min
Poraba na testu: 6,8 litra/100 km (test – mešani cikel), izpust 123 g CO2/km
Zmogljivosti: 175 km/h, pospešek 11,7 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (V x Š x D) (v mm): 3.885 x 1.695 x 1.510, medosna razdalja: 2.510
Prtljažnik: 268 litrov
Cena: 11.380 EUR (1,0 3v luna)/16.110 EUR (testnik)

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.