Leta 2011 je logistično podjetje Bolloré začelo financirati inovativni projekt skupne uporabe električnih vozil. Preko storitve Autolib so si Francozi, podobno kot kolo, lahko za doplačilo izposodili majhen električni avtomobil BlueCar.
Pred desetimi leti je bilo to revolucionarno dejanje. Avtomobili so bili izdelani v sodelovanju z italijanskim studiem Pininfarina, izdelovali pa so jih v Torinu, kasneje pa v legendarni Renaultovi tovarni v Dieppu, natanko tam, kjer je nastal kupe alpine A110, ki ga izdelujejo še danes. Projekt se je postopoma razširil iz Pariza v različne regije v Franciji.
Že kmalu je postalo jasno, da so bili prvotni parametri posla postavljeni preveč optimistično. Autolib si je prizadeval pridobiti 320.000 strank. Na koncu jih je bilo manj kot polovica od načrtovanega števila. Pričakovana marža 23.000 evrov od vsakega vozila se je zmanjšala na štiri tisoč. Ne samo, da projekt ni prinašal zaslužka, Autolib se je moral zadolžil. Zato ni presenetljivo, da so po sedmih letih majhni električni avtomobili izginili iz Pariza in nekaterih drugih regij.
Še dve leti je delitev potekala v Bordeauxu in Lyonu pod vodstvom oddelkov Bluely in Bluecub, toda koronarna kriza je projektu zadala zadnji, usodni udarec. Lani avgusta se je vse končalo.
Autolibu je ostalo 4.000 avtomobilov, 1.100 polnilnic, brez dela je ostalo 250 ljudi. Večino avtomobilov je Bolloré naložil na tovornjake in jih odpeljal na veliko industrijsko območje v Romorantinu. Bolloré si je prizadeval zmanjšati izgube s prodajo teh vozil posameznikom. Prvih 50 kosov so prodali za 3.700 evrov, drugih petdeset pa za 4.500 evrov.
Izbrani so bili seveda le najboljši primerki. Na stotine malih električnih avtomobilov je bilo zaradi vandalizma poškodovanih. Približno 25 jih je celo zgorelo. V tretjem valu je okoli 800 avtomobilov iz Pariza našlo nove lastnike. Tudi zato, ker so lahko novi lastniki zaprosili za državno subvencijo za nakup električnih avtomobilov. Cena je padla pod 1000 evrov!
Kaj res ni bolj smiselna prodaja teh avtomobilov za male denarje kot propadanje in onesnaževanje narave ?
Me je bolj zabolelo, ko sem zagledal pokopališče prestižnih novih bmw-jew k jih je ujela solna voda :)
Cena 7 let starih e vozil bo manj kot 10% cene novega