Avto
63 ogledov

Ojej, stopalka se ne vrača!

(Foto: Shutterstock) Žurnal24 main
Stisnite sklopko in pohodite zavoro – to je nasvet, kaj storiti, če vam v dnu ostane stopalka za plin.

Proizvajalci avtomobilov pri stopalkah za plin uporabljajo sistem fly-by-wire, kar v poenostavljenem jeziku pomeni, da posebni senzorji merijo odklon stopalke, na katero pritiska voznik, in posledično prek elektronskih impulzov regulirajo dotok goriva v motor.

Osem na vpoklic

Problem s stopalko za plin je zajel tudi evropske kupce. Toyota bo na popravilo vpoklicala skoraj dva milijona v Evropi prodanih modelov avensis, auris, aygo, corolla, iQ, RAV4, verso in yaris. Kot je znano, bo v ZDA zaradi napake na servise romalo več kot štiri milijone vozil.

Problem Toyotine in sorodnih stopalk pa ni elektronske, temveč mehanične narave, saj vzmet zaradi še nepojasnjenega razloga stopalke morda ne vrne v prvotni položaj, temveč ostane "prilepljena" ob tla, motor pa se vrti pod polnim plinom. Takšna kombinacija je seveda lahko smrtno nevarna.

Pri avtomatikih bolj nevarno
Toyota svojim voznikom predlaga, naj v takšnem primeru nemudoma pritisnejo sklopko in zavoro, prestavijo v nevtralni položaj in se varno zaustavijo. Nato naj ugasnejo motor in počakajo na servis.

V primeru avtomatskega menjalnika je lahko zadeva bolj nevarna, saj ni sklopke, prek katere bi lahko hitro prekinili vez motorja z gnanimi kolesi. Voznik mora prav tako pritisniti na zavoro, hkrati pa ročico menjalnika prestaviti v nevtralen položaj. Če mu ročice ne uspe prestaviti, naj s ključem ali daljšim pritiskom na ustrezen gumb ugasne motor. Ključa ne sme umakniti iz ključavnice, dokler se avtomobil še premika, saj se sicer blokirajo gnana kolesa.

 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.