Vlada zaradi številnih del na avtocestah z interventnim zakonom podaljšuje veljavnost vinjet za štiri mesece. Veljavnost se podaljša, šteto od dneva izteka njihove veljavnosti, določene ob nakupu.
"Pri tem se upoštevajo letne elektronske vinjete za vozila prvega cestninskega razreda (motorna kolesa) in drugega cestninskega razreda A in B (bivalna vozila, osebna vozila), katerih veljavnost 1. decembra 2025 še ni potekla," je ministrstvo za infrastrukturo sporočilo na svoji spletni strani.
Kot so pojasnili v vladi, z ukrepom podaljšanja veljavnosti vinjet zagotavljajo pravičnejšo obravnavo imetnikov letnih elektronskih vinjet, saj jim je omogočeno podaljšano obdobje uporabe cestninskega omrežja brez dodatnih stroškov. "S tem se blažijo negativne posledice zmanjšane pretočnosti cestninskega omrežja zaradi velikega investicijskega cikla na naših avtocestnih odsekih, ki je nujno potreben z vidika varne uporabe teh avtocestnih odsekov in ohranja zaupanje uporabnikov v sistem vinjetnega cestninjenja," so zapisali.
Podaljšanje veljavnosti omenjenih elektronskih vinjet izvede upravljavec cestninskih cest brez zaračunavanja kakršnihkoli stroškov cestninskim zavezancem. V primeru uveljavljanja povračila vrednosti letne elektronske vinjete je mogoče povračilo uveljavljati le za čas od dneva nastopa zakonitega razloga do dneva izteka njihove veljavnosti, določene ob njihovem nakupu, je vlada naložila Darsu. "Poleg navedenega se upravljavca cestninskih cest zavezuje, da najpozneje do 1. decembra letos prilagodi sistem cestninjenja glede na določen čas uporabe cestninske ceste tako, da bo omogočal uporabo cestninskih cest tudi z letnimi elektronskimi vinjetami, katerih veljavnost je v skladu s tem zakonom podaljšana," pravijo.
Obalna cesta bo prekategorizirana v glavno cesto
Poleg tega vlada s 1. januarjem 2026 odpravlja obveznost uporabe vinjet na obalnih hitrih cestah. Uporaba odseka ceste med Škofijami in Izolo bo tako odslej za osebna vozila brezplačna, kar bo razbremenilo lokalne ceste in naselja, ki so sedaj pogosto preobremenjena.
Do izgradnje nove hitre ceste Koper – Dragonja je vlada naložila ministrstvu za infrastrukturo, da uredi prekategorizacijo hitrih cest H5 in H6 v kategorijo glavne ceste, ki se določi kot izbirna cestninska cesta. Ukrep prekategorizacije začne veljati 1. januarja leta 2026 in je predviden kot začasen ukrep do izgradnje hitre ceste Koper- Dragonja.
Tak ukrep bi omogočil, da bi bodoča glavna cesta, ki bi nadomestila hitri cesti, še naprej v upravljanju in vzdrževanju družbe Dars kot upravljavca cestninskih cest, pri čemer bi bila kot izbirna cestninska cesta cestninjena izključno za tovorna vozila, torej za vozila nad 3500 kilogramov največje dovoljene mase. Uporaba odseka ceste med Škofijami in Izolo bo tako odslej za osebna vozila brezplačna, kar bo razbremenilo lokalne ceste in naselja, ki so sedaj pogosto preobremenjena.
Ta sprememba prihaja zaradi prizadevanj za izboljšanje prometne problematike na širšem območju slovenske Istre. V zadnjih letih se namreč tam prometne obremenitve nenehno povečujejo. Še posebej v poletnih mesecih promet dosega vrednosti, ki presegajo povprečne obremenitve, zato se pojavljajo izrazite prometne konice, zastoji, povečana nevarnost prometnih nesreč in negativni vplivi na okolje ter kakovost bivanja v naseljih.
Pomemben delež prometa predstavljajo tranzitna vozila, ki se izogibajo uporabi elektronskih vinjet na hitrih cestah H5 in H6. Uporabljajo obvozne poti skozi naselja, kot so Škofije, Dekani, Bertoki, Šalara, Izola in Lucija. Posledično so občinske ceste, ki niso načrtovane za tako visoke prometne obremenitve, preobremenjene. "Preusmerjanje prometa na lokalno cestno omrežje tako neposredno vpliva na prometno varnost, pretočnost in vzdrževanje občinskih cest, hkrati pa negativno vpliva na življenjski standard lokalnega prebivalstva, ki se sooča z več hrupa, prašnosti in omejenim dostopom do svojih naselij," so sporočili z ministrstva za infrastrukturo.
Prepir v državnem zboru: Bratušek proti spremembam na obalni cesti
Razmere na obalnih hitrih cestah so se v zadnjih mesecih večkrat znašle tudi v državnem zboru. 24. septembra so poslanci razpravljali o odgovoru ministrice za infrastrukturo Alenke Bratušek na poslansko vprašanje Meire Hot (SD) glede nevzdržnih prometnih razmer na odseku Škofije–Koper. Hot je takrat opozorila, da cestninjenje na tem delu povzroča prometne zastoje, gospodarsko škodo in slabša kakovost življenja prebivalcev ob trasi.
Bratušek je takrat poudarila, da pobude razume, a je opozorila na sistemski vidik. Povedala je, da je njihova politična odgovornost, da skrbijo za celotno Slovenijo, ne le za delček prebivalcev. "Ne gre za vprašanje volje, ampak za vprašanje sistema za celo Slovenijo," je razložila, da lahko s takšnim korakom hitro podobne pobude sledijo z drugih koncev države. Takrat je dejala, da bi množično izvzetje podobnih odsekov iz vinjetnega sistema ogrozilo finančno stabilnost Darsa.
Hot se s tem ni strinjala in ocenila, da bi imela odprava vinjet na tem odseku zgolj zanemarljiv finančni vpliv na Dars, prebivalstvu in gospodarstvu pa bi prinesla takojšnje koristi. "Odprava cestninjenja nikakor ne bi ogrozila finančne stabilnosti družbe Dars. V letu 2024 je ustvarila 153 milijonov evrov čistega dobička in naloga Darsa ni zgolj upravljanje cestninjenja, ampak zagotavljanje varne in pretočne prometne povezave," je dejala.
Nam bo pa Robert natresel bombončkov. Nismo ga zastonj volili !
Podarjenemu se ne gleda v zobe in lepo je, da nam je Golob iz sicer denarja, ki gla vplačamo sami, podaril štiri dodatne mesece. A vseeno mu sporočam, da bom volil tistega, ki mi bo naslednje leto kot volilno zavezo… ...prikaži večo obljubil vsaj šest mesecev, ali pa vinjeto enostavni pocenil za polovico, kajti volitve so šele drugo leto. Še vedno ima vse možnosti, da dobi moj glas.
Tole z vinjetami - Plehek ukrep, premalo in prepozno. A ker ni moč drugje komentirati: Vlada RS bo kupovala USA orožje in ga podarjala Ukrajini!! A se samo meni zdi, da je to kretenizem?!?!? Bolj hlapčevskega in norega dejanja pa še ne.