Delnice podjetja Xiaomi so ta teden poskočile za osem odstotkov na zgodovinsko najvišjo vrednost, potem ko je kitajski tehnološki velikan predstavil svoj novi električni SUV YU7 in v zgolj eni uri prejel več kot 289.000 prednaročil. Vozilo s ceno 253.500 juanov (okoli 35.000 evrov) neposredno cilja na tesla model Y, ki za zdaj še velja za najbolj priljubljen električni SUV na Kitajskem.
Predsednik in ustanovitelj podjetja Lei Jun je na predstavitvi v Pekingu vozilo samozavestno primerjal s Teslinim modelom, podobno kot je nekoč postavljal pametne telefone serije Mi ob bok Applovemu iPhonu. Najzmogljivejša različica YU7 doseže do 760 kilometrov dosega z enim polnjenjem in pospeši do 100 km/h v samo 3,23 sekunde. Vsa vozila so opremljena z lidarjem za napredno asistenco pri vožnji, za udobje pa skrbijo med drugim masažni sedeži, veliki zasloni na dotik in 800-voltno hitro polnjenje.
Xiaomi YU7
V dolžino meri 4,999 metra, medosna razdalja je 3,0 metra. Moč motorjev je odvisno od različice med 235 in 508 kW, baterija ima 96 kWh ali 101 kWh. Polnjenje med 10 in 80 odstotki traja 21 minut. Osnovna različica po kitajskem standardu CLTC lahko pelje do 835 km daleč z enim polnjenjem. Drugi dve različici sta YU7 Pro in YU7 Max.
Vsi avti so opremljeni s tretjo generacijo Snapdragon 8 čipovja in Nvidia Drive AGX Thor procesor, kar zagotavlja velikansko računsko moč za nadzor asistenčnih sistemov in infozabavnega sistema.
Cena za osnovno različico starta pri preračunanih 30.174 evrih.
V času predstavitve je Xiaomi sporočil, da lahko kupci, ki so predhodno naročili prvo vozilo podjetja – električno limuzino SU7, v treh dneh zamenjajo naročilo za novi SUV. Presenetljivo je bilo, da je podjetje že v prvih treh minutah prejelo več kot 200.000 naročil. V eni uri pa je število že skoraj doseglo 300.000.
Zdaj ima znamka velik izziv, kako vsa ta naročila izpolniti. Čakalne dobe so odvisno od treh možnih različic že zdaj dolge med 37 in 59 tedni.
Analitiki Goldman Sachs so zaradi nepričakovano velikega povpraševanja dvignili ciljno vrednost delnice Xiaomija za 6 odstotkov in ocenili, da se podjetje utrjuje kot resen igralec v premium avtomobilskem razredu na Kitajskem.
Kljub pomislekom kitajskih oblasti, povezanih z varnostjo asistiranega sistema vožnje in opozorilom o nelojalni cenovni konkurenci v avtomobilskem sektorju, Lei Jun ostaja optimističen: meni, da bo Xiaomi že v drugi polovici leta dosegel dobičkonosnost v avtomobilskem segmentu – hitreje kot večina tradicionalnih avtomobilskih znamk.
Da so resni, pokazali z rekordom na Nürburgringu
Xiaomijeva prva limuzina, SU7, pa je v teh dneh prav tako postavila nov mejnik. Prototip vozila je dosegel rekordni čas kroga za kitajska električna vozila na legendarni dirkalni stezi Nürburgring Nordschleife, poroča portal Motor1 Italia. Močno prilagojen avto serijske izvedbe Ultra z nekaj izrazito športnimi dodatki je progo prevozil v 6 minutah in 22 sekundah, s čimer se je uvrstil kar na četrto mesto v zgodovini dirkališča! Le trije avtomobili kadarkoli so krog na Nürburgringu prevozili hitreje: porsche 919 Hybrid Evo, volkswagen ID.R in Porsche 956.
Čeprav bo kitajski rekorder izdelan v maloserijskih 100 primerkih, pa še to le za kitajski trg, se Xiaomi z dosežkom SU7 uvršča ob bok najhitrejšim električnim limuzinam na svetu, kar potrjuje tehnično resnost podjetja tudi na športnem področju. Nikakor ni torej več le proizvajalec telefonov – zdaj meri na sam vrh avtomobilske prihodnosti.
Ma ne vem, če bi kupila xiaomi avto. 35.000 ni malo denarja, xiaomi pa ne slovi ravno kot neka hudo zanesljiva znamka.