Kupci novih avtomobilov se morajo trenutno prilagajati protislovnim strategijam večine proizvajalcev: na eni strani ponujajo večje popuste, na drugi strani pa zvišujejo osnovne cene vozil po ceniku. To je rezultat redne tržne študije Duisburškega centra za avtomobilske raziskave za mesec maj, poroča spletni Autmobilwoche.
S krajšimi dobavnimi roki novi avtomobili postajajo ugodnejši. 30 najbolj iskanih osebnih avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem je v Nemčiji na voljo s povprečnim 17,2-odstotnim popustom, kar je skoraj eno točko več kot prejšnji mesec. Popusti na elektrificirana vozila so še večji, v povprečju 20,5-odstotni. Sočasno pa so se dvignile kataloške cene, ki so osnova za končno ceno.
Izjema je Tesla
"Proizvajalci hkrati zavirajo in pospešujejo," pravi vodja študije Ferdinand Dudenhöffer. Za zdaj edina izjema je ameriški proizvajalec električnih avtomobilov Tesla, ki želi svojo svetovno prekomerno proizvodnjo, govori se o zalogi okoli 300.000 avtomobilov, spraviti na trg z občutnimi znižanji cen.
Dudenhöffer pričakuje vse večji cenovni pritisk na električne avtomobile s strani kitajskih proizvajalcev, ki vse bolj prodirajo na evropski trg. Hkrati so klasični serijski proizvajalci, kot so Ford, Opel, VW in Renault, povečali ponudbo vozil z motorji z notranjim zgorevanjem, kar bo tudi imelo v prihodnje vpliv na cene na trgu novih vozil.