Toyota land cruiser je tisti model 4x4 avta, ki ga že od leta 1951 naprej lahko postavimo praktično na vsako cesto oziroma tisto, čemur naj bi bilo podobno potki, pa lahko vseeno pričakujemo, da bo speljal in pripeljal. Naravnost, gor, dol, preko. Hkrati je zaščitni znak vseh dosedanjih generacij cruiserja njegova praktičnost in predvsem pregovorna zanesljivost, ki je v divjini lahko življenjsko pomembna. Zato ni nič čudnega, če land cruiserja uporabljajo v najbolj zahtevnih službah na svetu, vključno z vojskami, v snegu, puščavah, tropih ...
Po kar 14 letih življenjske dobe dosedanje četrte generacije je nastopil čas za nekaj povsem novega. Toyota nas je presenetila s podobo, ki zelo spominja na klasično škatlasto silhueto cruiserjev izpred desetletij. Ob njenem razvoju so sledili ideji, da se morajo pri modelu vrniti nazaj k vsestranski praktičnosti, ki je pri dosedanji generaciji morda bila nekoliko zapostavljena.
Peta generacija land cruiserja s kodnim imenom J250 pa je kljub retro videzu, ki pozna dve nekoliko različni zunanjosti, povsem nov in zelo sodoben avto. Za začetek je zdaj postavljen na TNGA Toyotino platformo. Konkretneje na GA-F različico platforme, ki jo uporablja tudi veliki brat in premijski land cruiser 300. Tudi novi bolj civilni land cruiser "250" torej uporablja zasnovo z letvasto šasijo, primerno za najtežje naloge, a hkrati obljubljajo bistveno zvišanje udobja na asfaltu in boljše manevrirne sposobnosti.
Sama šasija je za 50 odstotkov bolj trdna od predhodnikove, celota s karoserijo pa za 30 odstotkov. Za več udobja so izboljšali tudi vzmetenje.
Kljub nekoliko daljšim meram ostaja s 4,92 metra znotraj petih metrov dolžine. Ker land cruiserje na veliko uporabljajo tudi petičnejši potniki, so pri Toyoti močno izboljšali notranje udobje, od večje prostornosti do možnosti uporabe premijskih materialov. Med drugim so dodali povsem novo generacijo infozabavnega zaslona, verjetno vse z namenom, da se približajo tistemu, kar področju crkljanja potnikov nudi eden glavnih rivalov land rover defender. Avto sprejme do sedem potnikov.
Vendar pa land cruiser serija 250 očitno ni pozabil na glavni namen avta - vožnjo v vseh razmerah. Izboljšali so različne programe terenske vožnje in z izboljšanim vmesnikom Multi Terrain Monitor še olajšali delo vozniku.
Med drugim lahko prek stikala prvič pri Toyoti voznik odklopi sprednjo anti-roll povezavo, s čimer dovoli ekstremne hode koles v najbolj zahtevnih okoliščinah. Prav tako ima tudi land cruiser zdaj električno gnan volan, kar izboljša delovanje v razmerah počasne vožnje.
Prav tako ohranjajo zasnovo voznikovega delovnega prostora, ki omogoča enostavni pogled na cesto in enostavno upravljanje s funkcijami ter lahko berljive informacije. Seveda je v avto vgrajen tudi nabor sodobnih asistenčnih sistemov za varnejšo vožnjo.
Prav tako ostajajo pri mantri, da morajo biti vsi sestavni deli izredno trdoživi, če pa se že kaj zalomi, pa mora biti popravilo kar se da poenostavljeno.
Pri motorju se zanašajo na že doslej uporabljeni štirivaljni 2,8-litrski dizelski motor, ki poganja obe osi prek osemstopenjskega menjalnika. Kmalu pa bo sledila še delno elektrificirana izpeljanka, ko bo motorju v pomoč starter generator.
Pri Toyoti za prihodnje obdobje obljubljajo nadaljnjo evalvacijo generacije, tako da se bodo prilagodili različnim kupcem in potrebam po svetu.
Na Japonskem bodo avto začeli prodajati na začetku prihodnjega leta, nato bo sledila še globalna prodaja.