Na ljubljanskih parkiriščih P+R, ki zaenkrat obratujeta na Dolgem mostu in v Stožicah, dnevno parkira okoli 300 avtomobilov. Večina voznikov nato za prevoz v središče mesta uporabi mestni javni promet, nekateri tudi Bicikelj. Zaradi tega se zmanjšujejo zasedenost parkirišč v centru mesta in tudi obremenitve v prometnih konicah, ocenjujejo na Mestni občini Ljubljana (MOL).
P+R tudi na Fužinah
V MOL sicer kmalu načrtujejo še več parkirišč P+R na obrobju mesta. Za letos je predvideno odprtje tovrstnega parkirišča na Rudniku, okoli novega leta pa bo po sistemu P+R začelo obratovati tudi 180 parkirnih mest v kleti trgovskega centra pri križišču Zaloške in Chengdujske ceste, ki ga gradijo v okviru javno-zasebnega partnerstva.
Ljubljanski prostorski načrt sicer predvideva več kot deset tovrstnih parkirišč. Kako kaže z njihovo ureditvijo, še ni jasno. Na MOL pojasnjujejo le, da preverjajo lastništva zemljišč, kjer so parkirišča predvidena.
Dolgi most poln, Stožice prazne
Zaenkrat je tako dnevnim migrantom v prestolnico, ki s parkirnino za parkiranje na obrobju mesta prejmejo tudi dve vozovnici za mestni potniški promet, na Dolgem mostu na voljo 217 parkirnih mest, garažna hiša v Stožicah pa vključuje 1.220 parkirišč. Za razliko od Dolgega mostu, kjer po podatkih Javnega podjetja Ljubljanska parkirišča in tržnice (LPT) na dan parkira okoli 280 vozil, pa parkirišče v Stožicah čez dan ostaja bolj prazno – na njem dnevno parkira le med 20 in 30 avtomobilov.
Na MOL pojasnjujejo, da se je zaradi uporabe parkirišč P+R povečalo tudi število prepeljanih potnikov z javnim mestnim prometom, a po njihovih navedbah "ne gre za posebno velike številke". Parkirnina, s katero vozniki prejmejo tudi dve vozovnici za javni mestni promet, veljavni na dan plačila, na Dolgem mostu znaša 1,2 evra na dan, v Stožicah pa 2,4 evra na dan.
Z omenjenima parkiriščema – Dolgi most je začel obratovati leta 2001, Stožice pa leta 2010 – sicer upravlja LPT. Od parkirnin na Dolgem mostu so letos v prvi polovici leta zabeležili slabih 40.500 evrov prihodka, lani v celem letu pa nekaj manj kot 73.500 evrov. V Stožicah, kjer je sicer možno tudi kratkotrajnejše parkiranje, prihodek v prvih šestih mesecih leta znaša okoli 13.500 evrov, v preteklem celem letu pa so zabeležili slabih 31 tisoč evrov prihodka.
LPT pomeni tudi Ljubljanska Parkirišča in Tržnice. :)
"Stožice pa leta 2010 – sicer upravlja LPT"Kdo pa še uporablja LPT pa COM porte. :) Že skrajni cajt, da prešaltajo na USB.