Avto
12840 ogledov

Predpisi po 76 letih "ubili" legendarno italijansko ikono

Piaggio ape
1/15
Profimedia
Tudi pri nas, še posebej na Primorskem, je bil Piaggiov trikolesnik ape zelo znan in popularen. Po skoraj osmih desetletjih je zdaj zgodba zaključena, proizvodnja se zaključuje.

Po 76 letih se v Italiji končuje proizvodnja kultnega trikolesnika ape, ki ga proizvaja znani italijanski proizvajalec skuterjev Vespa Piaggio. To legendarno vozilo, znano tudi kot 'čebela', je bilo nepogrešljivo tako v gospodarstvu kot v vizualni podobi italijanskih mest.

Z zasnovo, ki združuje praktičnost vespe in dodan prostor za tovor, je bil ape idealen za ozke mestne ulice ter strme makadamske poti, kjer avtomobili pogosto niso kos terenu. Prvič je bil sestavljen leta 1948 v težkih povojnih časih, ki so zahtevali posebno skromnost in iznajdljivost.

Raznolikost vozila piaggio ape si oglejte v zgornji GALERIJI.

Še posebej v desetletjih, ko so bili avtomobili še redki in nedostopni, je ape služil kot odlična alternativa za prevoz najrazličnejšega tovora in ljudi. Njegov adut je bila dostopna cena v primerjavi za avti.

Nazadnje je stal okoli 7.000 evrov, v zameno je imel vgrajen motor s 7 kW in štirimi prestavami. Vzdrževanje je bilo poceni in nezahtevno, motor je skrit pod kesonom.

Ne zmore več ...

Z decembrom 2024 se bo proizvodnja v Italiji ustavila, v prihodnje pa bodo vozila izdelovali zgolj v Indiji, predvsem za azijska in afriška tržišča. Uradni razlog za to odločitev so strogi okoljski in varnostni predpisi Evropske unije, ki bi za Piaggio pomenili prevelik finančni zalogaj. V Indiji, kjer so predpisi manj strogi, se ape že prodaja tudi v električni različici.

Piaggio ape | Avtor: Profimedia Profimedia
Piaggio ape | Avtor: Profimedia Profimedia

Ape: simbol italijanske kulture in mladosti

Ape je v zadnjih desetletjih postal vse redkejši prizor v italijanskih mestih, a njegova priljubljenost po svetu še vedno raste. V več kot 35 državah je del ulične kulture – v Zimbabveju ga poznajo kot Trixi Taxi, v Indoneziji pa kot TukTuk.

Kljub globalnemu uspehu pa bo konec proizvodnje v Italiji močno čustven trenutek, saj ape ni le simbol narodne dediščine, temveč tudi del mladostniške kulture.

Vozilo je bilo priljubljeno med mladimi, saj so ga lahko vozili že pri 14 letih. Poleg tega so 'frizirani' modeli apea pogosto predstavljali statusni simbol številnih italijanskih najstnikov, poroča Jutarnji list.

Piaggio ape | Avtor: Profimedia Profimedia
Piaggio ape | Avtor: Profimedia Profimedia

Odhod legende

S prenehanjem proizvodnje Apea Italija ne izgublja le dostavnega vozila, temveč tudi del svoje identitete. Čeprav bo Ape še naprej krojil prometne tokove na drugih celinah, bo v Italiji ostal simbol nostalgičnih spominov in unikatnega italijanskega stila.

Piaggio ape | Avtor: Profimedia Profimedia
Piaggio ape | Avtor: Profimedia Profimedia

dezurni@styria-media.si