Avto
37 ogledov

Premierno testirali sisteme za preprečevanje trka

AEB Euro NCAP Euro NCAP
Pri neodvisni organizaciji Euro NCAP so objavili rezultate prvih testiranj asistenčnih sistemov v vozilih za opozarjanje in preprečevanje trčenj.

Sistemi v vozilih, ki samodejno pomagajo preprečevati trke, lahko zmanjšajo število trčenj v zadek avtomobilov za četrtino in več. To pa pomeni znatno zmanjšanje števila žrtev prometnih nesreč in števila poškodovanih ljudi v prometnih nesrečah, so prepričani pri Euru NCAP, kjer bodo z novimi ocenjevanji še zaostrili pogoje za pridobitev najvišje ocene varnosti, ki je zadnja leta pri proizvajalcih vozil eno od gonil razvoja varnosti vozil.

Testiranje pri dveh hitrostih

Tehnologije, ki jih danes poznamo v serijskih vozilih, so razdelili v skupine, odvisno od tega, kakšne nesreče preprečujejo. Sistem samodejnega zaviranja v sili AEB (Automatic Emergency Braking) deluje pri manjših hitrostih v mestih in preprečuje nalete v zadek vozil in pogosto preprečuje poškodbo vratnih vretenc, ob nesrečah se pri poškodovancih pojavljajo tudi bolečine v vratu in močni glavoboli. Euro NCAP preizkuša tudi sistem AEB, ki deluje pri večjih hitrostih in samodejno preprečuje smrtne nesreče in hude poškodbe, ki jih voznik povzroči zaradi svoje nepazljivosti.

Oba preizkusa neodvisna agencija ocenjuje s točkami od 0 do 3, ki označujejo delovanje sistema kot dobro, ustrezno oziroma neustrezno.

AEB Euro NCAP | Avtor: Euro NCAP Euro NCAP


Euro NCAP je sistem AEB preizkusil pri mestnih hitrostih od 10 do 50 kilometrov na uro. Na testu so delovanje asistenčnih sistemov preizkusili na šestih vozilih.


Mercedes benz, razred E – ocena: dobro, 3,0 točke

Volvo V40 – ocena: dobro, 2,9 točke

Mitsubishi outlander  – ocena: dobro, 2,1 točke

Volvo XC60 – ocena: ustrezno, 1,9 točke

Fiat 500L – ocena: ustrezno, 1,8 točke

Ford focus – ocena: ustrezno, 1,7 točke

Pri testiranjih sistema AEB pri večjih hitrostih, kjer je sistem samodejnega zaviranja v sili pogosto povezan s funkcijo predhodnega opozarjanja voznika na možnost trčenja, so preizkus na petih vozilih naredili pri hitrostih od 30 do 80 kilometrov na uro:

Mercedes benz, razred E – ocena: dobro, 2,7 točke

Volvo V40 – ocena: dobro, 2,6 točke

Volkswagen golf VII – ocena: dobro, 2,2 točke

Mitsubishi outlander – ocena: ustrezno, 1,9 točke

Honda civic – ocena: neustrezno, 0,4 točke

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.