Če je bil sistem za nadzor nad zdrsom koles (ESC/ESP) pred dobrim desetletjem tista tehnologija, zaradi katere je varnost avtomobilov stopila stopnico višje, sta danes takšni tehnologija gotovo avtonomno zaviranje v sili (Autonomous emergancy braking - AEB) in nekoliko manj zmogljiva različica opozarjanje na nevarnost trka (Forward Collision Warning - FCW).
Nekaj raziskav je že potrdilo veliko vrednost, ki jo ima ta tehnologija za varnost potnikov pa tudi za žepe lastnikov, saj aktivno pomaga preprečevati ali vsaj omiliti nalet v spredaj vozeča vozila, v najnaprednejših izvedbah tudi v pešce in kolesarje. To pa pomeni tudi precejšnje doprinose zavarovalnicam, zdravstvenim ustanovam, nenazadnje državnemu proračunu.
Organizacija IIHS, ki bdi nad varnostjo prometa v ZDA, je danes objavila prve teste sistemov AEB in za opozorilo pred trki. Protokol je usklajen s sorodno evropsko organizacijo Euro NCAP, ki bo prve teste avtomobilov objavila 29. oktobra, medtem ko bo z letom 2014 ocena učinkovitosti AEB in dostopnost tega sistema pri posameznem modelu bistveno vplivala na končno varnostno oceno, s tem pa tudi na število doseženih zvezdic. Na ta način naj bi proizvajalce spodbudili, da ne samo ponudijo te sisteme v avtomobilih, temveč jih naredijo tudi čim boljše ter čim bolj dostopne. Tako je denimo Volvo še vedno edini proizvajalec, ki serijsko v vseh modelih ponuja sistem city safety za zaviranje v sili pri nižjih hitrostih, medtem ko je sistem za aktivno ustavljanje pri višjih hitrostih na voljo opcijsko.
Kaj so pokazali testi?
IIHS je objavil rezultate za 74 vozil letnikov 2012 in 2013, ki so imeli vgrajen opcijski sistem za samodejno zaviranje pri različnih hitrostih. Najboljše se je odrezal Subarujev dvojec legacy in outback, ki sta celo pri hitrejšem testu pravočasno ustavila pred oviro v obliki avtomobila. Zelo dobro sta se obnašala tudi cadillac ATS in SRX, oceno odlično so dosegli še mercedes-benz razred C, volvo S60 in XC60.
Oceno napredno je prejelo osem vozil, med njimi tudi že omenjena volvo S60 in XC60, ki sta imela tokrat vgrajen le serijski sistem city safety za zaviranje pri nižjih hitrostih. IIHS posebej izpostavlja, da je Volvo edini proizvajalec, ki sistem ponuja serijsko v vseh vozilih.
Med 28 sistemi, ki so prejeli oceno osnovno, so tudi BMW serije 3 in X3, honda accord, lexus IS in mercedes-benz GLK ter razred M. Nekateri testirani modeli pa niso zadoščali osnovnim kriterijem za tretjo oceno, čeprav jih proizvajalci hvalijo, da omogočajo samodejno zaviranje. Eden takšnih modelov je po ugotovitvah IIHS toyota prius+.