Kitajska znamka HiPhi je bila ena od tistih, ki je najbolj žarela na največjem evropskem avtosalonu v Münchnu pred letom dni. Predstavili so zelo sposobne, tehnološko zmogljive in lepo izdelane električne modele z imeni X, Y in Z, ob tej priložnosti pa na letališču v Münchnu tudi odprli prvo od načrtovanih trgovin v Evropi. Kmalu naj bi sledila tista v norveškem Oslu. Prepričani so bili, da ima "najbolj prodajana premijska kitajska znamka avtov" svetlo prihodnost. Za začetek so želeli v Evropo pripeljati dva svoja modela, osnovna cena je bila okoli sto tisoč evrov.
Pa očitno ne bo tako, matična družba Human Horizon Group je namreč razglasila insolventnost. Če v pol leta prestrukturiranje družbe ne bo uspelo, bo sledil stečaj in s tem konec sanj o kitajskem premijskem napadu na Evropo.
Kaj je šlo narobe?
HiPhi je za uspeh svojih ambicioznih idej potreboval ogromno kapitala in zaupanja vlagateljev. Zaradi hude konkurence na domačem kitajskem trgu so stavili predvsem na preboj v tujino, v prvi vrsti Evropo, poroča Automobilwoche.
A pri Human Horizons s svojimi načrti očitno niso bili dovolj prepričljivi oziroma se je zgodil zelo pogost scenarij, ko so ideje eno, izvedba pa povsem drugo. Najprej se je iz posla umaknil investicijski sklad iz Savdske Arabije, ki je sprva obljubljal kar za pet milijard evrov finančne injekcije v mlado znamke. Nato je propadel še dogovor o milijardni naložbi s skupino i-Auto Group, ki ima velike težave sama s seboj.
Propadla so tudi pogajanja za prevzem družbe s strani drugega kitajskega investitorja. Vmes se je zgodila še ohladitev trga z električnimi avti v Evropi. Proizvodni trakovi znamke HiPhi tako že nekaj mesecev mirujejo. Ali bodo še kdaj delovali, ni jasno.