Na posebnem dogodku v Ljubljani smo lahko slovenski novinarji lahko že pobliže spoznali avto, za katerega pri največjem svetovnem proizvajalcu pravijo, da je začetnik "tretjega veka".
ID.3 je prvi v vrsti 20 novih električnih avtomobilov, ki jih nameravajo pri Volkswagen dati na trg v pičlih naslednjih petih letih. V ta namen so oziroma bodo pri koncernu investirali kar 11 milijard evrov v razvoj in proizvodne kapacitete. Osnovni namen tega morda največjega zasuka v zgodovini Volkswagna pa je "demokratizacija električnih avtov" na način, kot sta že pred ID.3 v svojem času vplivala na dostopnost avtov VW hrošč in golf.
ID.3 se je sicer v Ljubljano pripeljal na prikolici, ne sam od sebe. Predstavljeni avto je bil še predserijski in ni bil namenjen vožnji, zato mora ta del preizkusa počakati na toplejši del leta 2020. A že pri razstavljenem avtu si je bilo mogoče nabrati nekaj zanimivih vtisov.
1. Oblika in mere
Avto je tako kot novi golf na zunaj dolg 4,26 metra. A avta sta si v svojem bistvu povsem različna, saj je ID.3 prvi avto koncerna, ki je narejen na povsem novi električni platformi. Od zasnove dalje je zastavljena za električne avte: v celotnem dnu ima "korito" za baterijske celice, glavni električni motor je zadaj, pri za bodoče električne suve pa je predvidena tudi vgradnja prednjega motorja in s tem 4x4.
O sami obliki se bodo gotovo kresala mnenja. Čeprav je vmes veliko tipičnih VW oblikovnih elementov, pa avto nesporno naznanja neko novo generacijo avtov, ki ne potrebujejo več rež za hlajenje motorja, zato pa morajo biti zelo spolzki (količnik upora 0,26). Zanimiva posebnost pri novem ID.3 so zadnje zavore, ki so bobnaste izvedbe, nekaj, kar v tem razredu vozil že dolgo nismo videli. A razlaga v ozadju je dokaj logična: ker avto večino zaviranja opravi z regeneracijo, bi klasične diskaste zavore tako malokrat uporabljal, da bi prej prihajalo do okvar.
Za začetek so barve zunanjosti štiri, ni pa še povsem jasno, ali bo lahko na ID.3 mogoče namestiti tudi vlečno kljuko, vsaj za potrebe prevoza koles.
2. Notranjost
Zunaj kot golf, znotraj kot passat. Za potnike je namreč predvidenega veliko prostora, saj je nos avta razmeroma kratek, notranjost pa je zelo čista v slogu, ki ga je začel Tesla. Prtljažnik je tako velik kot pri golfu, 395 litrov.
Na armaturni plošči sta dva zaslona, voznikovega se drži "podaljšek", ki služi kot menjalnik. Fizičnih tipk praktično ni, so le stikala, ki delujejo na dotik. Osnovna barva notranjosti je siva, v višjih paketih opreme pa je lahko dvobarvna. Če kupec želi takšnega z najmočnejšo baterijo, bo avto avtomatsko le štirisedežnik zaradi kompromisa s skupno maso.
140 Slovencev, ki so v preteklosti položili varščino za avto in bodo naročilo dejansko potrdili, bodo poletja 2020 kot prvi dobili v roke ključ novega ID.3, posebne bogatejše opremljene različice 1st. Šele nato bodo sledile izdobave za nova naročila. Slovenski uvoznik ima za leto 2020 rezervirano kvoto 400 vozil.
3. Pogon
ID.3 prihaja z enim motorjem in v treh različicah baterije. Motor, ki je precej lažji kot v e-golfu ima kar 150 kW in 310 Nm navora. Baterija je lahko 45 kWh (doseg "do 330 km"), 58 kWh ("do 420 km") in 77 kWh ("do 550 km").
Na začetku bo na razpolago za naročilo le srednja velikost baterije. Pri VW zagotavljajo, da bo baterija tudi po 8 letih ali prevoženih 150 tisoč kilometrih ohranjala vsaj 70 odstotkov kapacitete. Posebna prva serija avta, ki ga bodo prejeli tisti, ki so ID.3 naročili v prednaročilu, bo imela posebno funkcijo speljevanja, zato bo pospešek do 100 km/h le 7,5 sekunde. Klasični avti bodo dve sekundi počasnejši, bo pa mogoče dodatek prek posodobitve aktivirati tudi kasneje.
4. Izbirne vsebine
Želeli so kar čim bolj poenostaviti proces izbire za kupce, zato pri VW pravijo, da je 10 klikov dovolj za kompletno sestavo avta. Vse izhaja iz treh različnih oprem. Osnovni avto bo imel polni LED, 18-palčna platišča, App connect, multimedijo Discover pro ... Dražji paket opreme bo dodal 19-palčna platišča, matrične žaromete, večbarvno notranjost, vzvratno kamero ...
Najdražji nivo opreme pa platišča poveča še za palec, doda celoten nabor asistenčnih sistemov, hi-fi zvok, stekleno streho in kot zanimivo novost tudi head-up zaslon prikazovanja podatkov na vetrobranskem steklu s funkcijami obogatene resničnosti.
5. Vrednost in stroški
Natanče cene bodo znane konec januarja, pri uvozniku pa obljubljajo, da bo vstopni ID.3 s srednjo 58-kilovatno baterijo na razpolago za "okoli" 30 tisoč evrov, brez vključene subvencije. Stroški servisnega vzdrževanja ID.3 so po besedah Edija Strajnarja, direktorja prodaje Volkswagna v Sloveniji, v primerjavi z bencinskim golfom prepolovljeni.
Glede primerjave prihranka pri gorivu oziroma elektriki pa Strajnar navaja podatke za e-golfa, pri katerem je prihranek na 100 tisoč kilometrov 4.000 evrov v primerjavi z dizelskim golfom, in 5.000 evrov v primerjavi z bencinskim, ob predpostavki, da lastnik e-golfa avto polni na domači vtičnici. Volkswagen bo sicer za svojo generacijo električnih avtov po vseh Evropi zasnoval shemo lastnih hitrih polnilnic, cenovno ugodne posebne pakete za dostop do omrežja v Sloveniji pa načrtujejo tudi pri uvozniku.
spet sem "s stola padel" - ko sem prebral bedarijo leta: da je začetnik "tretjega veka". Kruta resnica pa ne more biti dlje od tega. Začetnik tretjega veka je prej Tesla. VW pa je KONKRETNO zaspal in predstavil e avto… ...prikaži več kot zadnji od velikih. Res ne vidim kje je tu začetek "kateregakoli veka". Prej ta avto označuje KONEC neke ere (bi rekli kooončno ima tudi VW e avto). Aja: pustite e golfa. S svojimi 80 km realnega dosega bi moralo odgovorne v VW biti pošteno sram, da so ga sploh dali na cesto.
Kdor kupi Elektično vozilo, ga v bistvu dejansko SPLOH ne rabi. Recimo od 02:00 pozvoni telefon pade informacija da moram v Trst, NE MOREM ITI, ker ne bom prišel, al pa je baterija še le na 50% !! IN kaj takrat ??
Nismo navajeni na električarje. Pa še dragi so.