Morda jih na cesta vidimo le občasno, a navdušenje Slovencev za Toyotine GR yarise je očitno zelo veliko.
V pogovorih smo izvedeli, da jih je lani le eden večjih Toyotinih trgovcev menda prodal več kot sedemdeset, končna slovenska številka pa je bla menda celo za stotico večja. To je pokazal tudi obisk prve prireditve, ki jo je slovenski uvoznik priredil za lastnike majhnih "hot hatchev". Na Raceland senci jedrske elektrarne jih je namreč na običajno sredino popoldne prišlo več kot šestdeset.
Enaki in hkrati različni
Na enem mestu smo tako lahko videli veliko avtomobilov, ki so v bistvu enaki, a se med seboj lahko tudi precej razlikujejo. Marsikaterega je namreč njegov lastnik kar precej "napimpal", da je dobil lastni značaj, pa naj so to bila posebna kolesna platišča, med katerimi smo videli celo zlata, barvni dodatki ali pa karoserijski in drugi deli. Za toyoto GR yaris je namreč na voljo celo pravi Akrapovičev izpušni sistem, ki je izdelan iz titana. Kljub temu je bila večina GR yarisov, med njimi smo sicer videli celo dve GR supri, bele barve, kar ni nič nenavadnega.
Bela v kombinaciji z rdečimi in črnimi poudarki je namreč barva Toyotinega dirkalnega oddelka Toyota Gazoo Racing, čigar ime so okrajšali v GR. Toyota je od nekdaj uspešno nastopala v avtomobilskem športu in eden od njenih dirkačev je bil celo ustanoviteljev vnuk in zdaj že bivši predsednik Akio Toyoda, ki si je, da ga ne bi prepoznali, za nastope na dirkah nadel "partizansko" ime Morizo.
Toyota GR yaris sicer ni več čisto takšen, ko je bil leta 2021,saj so mu pred kratkim namenili medgeneracijsko prenovo, ki je bila precej obsežna, saj naj bi bilo sprememb kar 100. Plastično mrežo na sprednjem odbijaču je zamenjala kovinska, odbija pa je tudi izdelan iz več kosov, da je potrebna le menjava tistih, ki se pogosto poškodujejo. Izboljšana je tudi aerodinamika, a ne za manjšo porabo goriva, ampak boljši stik prednjih koles s tlemi. Zadnje luči so po novem povezane in povečujejo občutek širine avtomobila, odbijač pa je dobil boljšo toplotno zaščito pred izpušnimi cevmi, ki so jima premer s 86 povečali na 105 milimetrov. Voznik sedi še dobrih 25 milimetrov niže kot doslej, izboljšana še je tudi razporeditev stikal. Spremembe so obsegle tudi utrditev karoserije in podvozja, izboljšano hlajenje motorje ter modificirano upravljanje štirikolesnega pogona.
Leta 2007 je Toyota za nastop na Nürburgringu, ker ni smela uporabiti imena svoje znamke, ustanovila ekipo Team Gazoo, pozneje pa pod imenom Gazoo Racing združila motošportno dejavnost in v okviru katere je Akio Toyota leta 2017 osebno odobril tudi razvoj GR yarisa. Toyotina "majhna raketa" je na ceste zapeljala jeseni 2020 in navdušila ljubitelje dinamične vožnje, po eni strani zato, ker tekmecev pri drugih znamkah praktično ni bilo več, po drugi strani pa zato, ker so se pri Toyoti s pomočjo oddelka Gazoo Racing zares potrudili.
Dirkalnik pod kožo
GR yaris se na videz morda ne razlikuje tako zelo od navadnega yarisa in marsikdo ju na cesti loči šele po naključju, a pod karoserijo nimata oba avtomobila nič skupnega. GR yaris namreč podpira vozna tehnika iz specialke za rally. GR yaris je nastal tudi zato, da bi Toyota lahko dirkalnik homologirala. Tudi 1,6-ltrski turbobencinski motor je z 209 kilovati le za 9 kilovatov šibkejši od tistega v dirkalniku, navora pa je s 345 njutonmetri le za dobrih 75 njutonmetrov manj. Če k temu dodamo še dirkalni štirikolesni pogon in pravi ročni menjalnik s pravo ročno zavoro, je recept za veselje v vožnji pripravljen.
Glede na to, koliko GR yarisov se vozi pri nas, očitno to dobro vedo tudi Slovenci. Nekatere smo vprašali, kakšni so njihovi vtisi, ki so jih pridobili kot lastniki Toyotinega "hot hatcha". Gregor, ki se je na srečanje pripeljal iz Novega mesta, je povedal da je lastnik GR yarisa že štiri leta, torej ga je kupil takoj, ko je bil na voljo v Sloveniji. Pravi, da je nad avtomobilom navdušen in ga nima namena prodati.
Dodal je, da drugi proizvajalci ne ponujajo takšnega avtomobila, ki je na ceste postavljena specialka za rally s štirikolesnim pogonom, ročnim menjalnikom in ročno zavoro. S svojim GR yarisom se je večkrat odpeljal tudi na dirkališča, vendar se mu zdi, da ta avtomobil ni ravno narejena zanje. Raceland v Krškem se mu je zdel preveč zaprt, za Grobnik, ki ga je denimo tudi že obiskal, pa pravi, da je prehiter. Meni, da je GR yaris primeren predvsem za zavite ceste, kakršnih je v Sloveniji povsod veliko.
Tudi obiskovalec iz Logatca se strinja, da je v Sloveniji veliko lepih cest. Sam je že nekaj časa pred tem imel toyoto in ko se je pokazala priložnost, je kupil GR yaris, ki si ga je že nekaj časa želel. Zdaj ga ima dve leti in pol in ima z njim zelo dobre izkušnje. Večkrat se odpelje tudi po okoliških cestah, čez Hrušico do Podkraja in nazaj in podobno. Avto veliko ponuja, vendar je treba malo poznati svoje meje, da je vožnja varna, zaključi.
Toyota je voznikom svojega majhnega športnika omogočila tudi kratko izkušnjo na dirkališču Raceland, ki so jo lastniki po škripanju gum sodeč dobro izkoristili, srečne izbrance pa je v specialki za rally popeljal tudi slovenski dirkač Andrej Jereb. Tiste, ki jim žreb ni bil naklonjena, pa je s terensko vožnjo razvedril hrvaški voznik, influencer in udeleženec vztrajnostnih dirk Juraj Šebalj.
Šebalja označte za influenserja??? resno???
Odvečna reklama za divjanje po cestah in še več nesreč. Ukiniti moramo prispevek za Krško zaradi JEK, ki ga prejemajo iz plačil elektrike.
Smo že mislil, da je Janez s svojimi drkači driftal !