To kaže raziskava mednarodnega inštituta za raziskave in analize IHS Automotive, kjer sicer poudarjajo, da je potreba po prevozih z avtomobili rekordno visoka, kljub temu pa bo avtomobilov čedalje manj. Manj bo fizičnih lastnikov, vzpon pa napovedujejo družbam s car-sharing prevozi, podjetjem, kot je Uber, predvidevajo v analizi.
Prepričani so, da bo prodaja avtomobilov v naslednjih dveh desetletjih po svetu močno padla, saj bodo ljudje raje najemali vozila, kot si jih lastili.
Tako naj bi v naslednjih 23 letih prodaja vozil v ZDA, Evropi, Aziji in Indiji do leta 2040 padla na 45 milijonov. Danes v naštetih regijah na leto prodajo 80 milijonov vozil. V raziskavi ugotavljajo tudi, da bo leta 2040 po svetu še vedno 80 odstotkov vseh vozil, ki bodo imela vgrajen motor na notranje zgorevanje.
Po podatkih IHS bo polno električnih vozil čez 23 let le 19 odstotkov. Za primerjavo Bostonsko analitsko podjetje je pred kratkim v svoji podrobni raziskavi predvidelo, da bo do leta 2030 na cestah po svetu 14 odstotkov polno električnih avtomobilov.
Priključni hibridi bodo do leta 2014 predstavljali 14 odstotkov celotnega trga, predvideva IHS, vozila, ki jih poganja izključno dizelski, ali bencinski motor bodo pokrivala 62 odstotkov celotnega svetovnega trga vozil, kar je občutno manj kot leta 2016, ko je bilo na svetu kar 98 odstotkov vozil z izključno bencinskim ali dizelskim motorjem.
"Uporabniki so počasi začeli sprejemati in spoznavati prednosti, ki jim jih ponujajo električna vozila, to pa bodo spoznali tudi, ko bodo na cestah prisotna avtonomna vozila," je prepričan Tom De Vleesschauwer, vodja raziskav pri IHS povezanih s transportom.
Še večje zanimanje za tovrstna vozila predvideva s padcem cen električnih avtomobilov, kar bo posledica drastične pocenitve baterij. Do leta 2030 se bodo baterije tako pocenile, da bo električni avtomobil cenovno povsem primerljiv ali še cenejši od dizelskega oziroma bencinskega ekvivalenta.
Servis na zahtevo
Kljub napredku avtomobilske industrije, vse več različnih modelov in pogonov na cesti in naraščanju potreb po mobilnosti pa je paradoksalno, da je potreba po avtomobilu vse manjša. Pri IHS pravijo, da bo prihodnost v storitvah, kot je mobilna platforma Uber.
Lastniški avtomobil večino časa stoji parkiran na mestu, medtem ko se vozila, ki so vključena v storitev mobilnosti neprestano premikajo. Eno vozilo v tej shemi prepelje veliko več potnikov kot lastniško vozilo. Ker avto večino časa stoji, je vse manj lastniških vozil, saj lastništvo avtomobila predstavlja velik mesečni strošek, prav tako je treba imeti parkirno mesto.
Pri IHS predvidevajo, da bo v različne mobilnostne sheme do leta 2040 vključenih že več kot 10 milijonov vozil. Za primerjavo, letos je ta številka 300.000.
Pri tem pozabljajo na eno zelo pomembno komponento. Lastniške avtomobile se menja takrat, ko dosežejo določeno število kilometrov in jih ni več smotrno popravljati. Tako da dejanska izguba je zgolj prostor, ki ga ti, ko se ne vozijo, zasedajo. Car… ...prikaži več sharing bo dosegel zgolj to, da se bo avtomobil prej pokvarili, obrabil in prej zamenjali, proizvodnja/leto pa bo zgolj narasla. Cena prevoza bo tako kvečjemu enaka kot z lastniškim, z razliko manjka vrednosti vozila, ki zapade v premično premoženje.
komunist se zmerom sam vozi v dobrem avtomobilu, le kristjan v stari kripi; le zakaj rdeć prase v koritu - nikdar situ ? ? !
Zadnje tedne vidimo drastično povečanje člankov po medijih, ki poskušajo odpreti posel novemu biznisu, "deljenju" avtomobila, oziroma najemu. Zakaj ti članki niso označeni kot plačan PR?