V Nemčiji se je na nekaterih nemških bencinskih črpalkah pojavilo novo gorivo za dizelske avtomobile. Okolju sprejemljivo in trajnostno gorivo, ki je pretežno proizvedeno iz odpadnega olja ali drugih maščobnih ostankov pri proizvodnji hrane in restavracij v čisti obliki (HVO100), zmanjša emisije CO2 dizelskih vozil do 90 odstotkov v primerjavi s fosilnim dizlom. Novo gorivo bodo na bencinskih servisih uvajali postopoma.
Čeprav je to dobra novica za boj proti podnebnim spremembam, se postavlja vprašanje, kdo bo to gorivo sploh kupoval. Številni avtomobili namreč niso prilagojeni uporabi novega goriva iz hidrogeniranega rastlinskega olja, ki stane toliko kot premium dizel.
Do zdaj so hidrogenirana rastlinska olja klasičnemu dizlu dodajali v majhnih odstotkih, pod pogojem, da končni izdelek ustreza standardu za dizelsko gorivo (DIN EN 590). Nova uredba lastnike bencinskih servisov zavezuje k jasnemu obveščanju strank, da se izognejo poškodbam vozil zaradi nepravilnega točenja goriva. Da lahko avto uporablja novo vrsto goriva, je potrebna odobritev proizvajalca za določen model, ki jo ima trenutno le nekaj modelov avtomobilov. Pri drugih lahko to gorivo povzroči okvare in drago škodo.
Bencinski servisi, ki bodo prodajali omenjeno gorivo, bodo morali novo gorivo na bencinskih servisih jasno označiti, vsa vozila, ki niso združljiva, pa bodo morala še naprej uporabljati klasični dizel z oznako Diesel B7.
Kaj pa pri nas?
V članku, ki smo ga na zurnal24.si objavili pred kratkim, smo Petrol vprašali o novih ekoloških vrstah goriv na naših bencinskih servisih in kako bi to vplivalo na vozni slovenski vozni park, ki je v povprečju star 12 let. Iz Petrola so nam odgovorili, da vseskozi sledijo razvoju in trendom na trgu goriv ter temu prilagajajo svojo ponudbo. Ob tem upoštevajo potrebe kupcev, ponudbo na svetovnem trgu in cenovno konkurenčnost.
"Uvajanje okolju bolj prijaznih goriv, ki bi bila cenovno nedostopna za potrošnike, ni smotrno. Ob vsaki spremembi na gorivih ali uvajanju novosti je treba upoštevati tudi tehnične omejitve vozil. To pomeni, da mora ponudba ustrezati tako novim kot starejšim vozilom, ne glede na njihovo starost ali tehnično opremljenost. V Petrolu stremimo k temu, da naša prodajna mesta nudijo goriva, ki ustrezajo potrebam in pričakovanjem vseh kupcev."
Dodali so, da se pri prizadevanjih za prehod na bolj ekološka goriva soočajo še z regulatornimi izzivi. V Petrolu pravijo, da trenutna regulacija marž naftnih derivatov omejuje prehajanje na t.i. zelena goriva, saj z določeno maržo ne morejo pokrivati niti osnovnih stroškov, ki so povezani z distribucijo in prodajo. Po mnenju slovenske družbe bi za hitrejše prehajanje na zelena goriva morala država liberalizirati marže ali vpeljati model, ki bi upošteval dodatne stroške, povezane s prehajanjem na zelena goriva.
🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲
Kaj pa če bi raje prizemljili kakšnih 10 000 avionov,ki vsako uro potroši 6000 l goriva,in to direktno v atmosfero,potem pa to pade na zemljo in na vašo solato.na vaše zdravje
V tistem trenutku ko se sprostijo marže se bo gorivo podražilo.