Znani so uradni podatki o registraciji novih avtov v aprilu. Po podatkih družbe Ardi, ki za Sekcijo motornih vozil pri GZS zbira in obdeluje podatke, smo v Sloveniji registrirali 1.846 novih osebnih avtomobilov.
Lani aprila je bilo registriranih 6.126 avtov, kar pomeni, da gre statistično primerljivo za 70 odstotni upad.
Če primerjamo samo številke registracij v letošnjem letu, je bilo v prvi tretjini leta skupaj registriranih 16.354 vozil. Podatki Ardija kažejo, da je bilo lani v prvih štirih mesecih prvič registriranih 25.764 osebnih vozil, kar pomeni, da je letošnji upad pri novih registracijah že več kot tretjinski.
Od znamke do znamke različno
Vendar je iz uradne statistične tabele registracij razvidno, da slovenske številke le stežka odražajo resnično stanje trga glede na to, da so bili trgovski saloni za fizične stranke skoraj celotni april tesno zaklenjeni, tovarne po Evropi in velikem delu ostalega sveta pa ustavljene. Za primerjavo, v Italiji je aprila po nepopolnih podatkih prodaja upadla za kar 98 odstotkov, v Franciji za 89 odstotkov, je poročal Automotive News Europe.
Razlike med posameznimi znamkami v Sloveniji na tabeli registracij so velikanske, prav tako odstopanja od "normalnih" mesecev. Na primer, zadnje čase vodilna znamka po prodaji Volkswagen je imela aprila skoraj za več kot polovico manj registracij novih vozil (269) v primerjavi z Renaultom (597). Slednji pa je aprila registriral več vozil kot marca (454), čeprav je prvo polovico marca prodaja še tekla kolikor toliko normalno. V registracijah se sicer upoštevajo tudi dobave raznih službenih vozil.
Še nekaj drugih znamk je, kjer so odstopanja očitna. Znamka Land Rover pa je aprila dosegla celo skoraj dvoletni rekord z registracijo 31 primerkov. Januarja pred koronakrizo so jih registrirali "le" 29.