Okoli tovarne Revoz, kjer bodo v letu 2022 proizvedli le okoli 75 tisoč vozil, zaposluje pa 1.500 ljudi, je bilo letos postavljenih že veliko vprašanj.
Predvsem na prihodnost tovarne. Kako jo vidijo v Renaultu, kjer so v zadnjih desetletjih vedno poudarjali, da je tovarna v Novem mestu ena njihovih najboljših. Predsednik vlade Robert Golob je na začetku septembra v pogovoru s predstavniki Revoza dejal, da se Revoz ne vključuje v razvoje izzive slovenskega gospodarstva, kot razlog za to pa vidi v tem, da še lastniki sami nimajo vizije glede novomeške tovarne. Golob je imel tudi delovni sestanek s francoskim predsednikom Emmanuelom Macronom, a o vsebini ni želel govoriti. Francoska država ima sicer v Renaultu 15-odstoten delež in je skupaj z japonskim Nissanom največji posamični delničar. Nasploh imajo v Parizu na koncern močan vpliv.
Število zaposlenih in proizvednih avtomobilov močno padlo
Golob je takrat novinarjem dejal, da je bil "na nek način šokiran", ko je izvedel, da je Revoz od leta 2020 do letošnjega aprila število zaposlenih zmanjšal s 3500 na okoli 1500, pri čemer, da to v slovenski javnosti ni glasno odmevalo. V Novem mestu so morali odpuščati zaradi polprevodniške krize in pomanjkanja sestavnih delov, zaradi česar so dela tudi stala. Prenehali so izdelovati tudi model smart forfour in obseg proizvodnje zmanjšali s treh izmen na eno izmeno. Na dan proizvedejo skoraj dve tretjini manj vozil kot bi lahko.
Zdaj je končno znano, kakšna bo prihodnost družbe v okviru sprejetega novega strateškega načrta Renaulta. Luca de Meo, izvršni direktor Renault Group, in Thierry Piéton, finančni direktor Renault Group, sta predstavila tretje poglavje strategije Renaulution. Renault bo ločil podjetje na pet enot oziroma podjetij in sicer na električna vozila, software, storitve novih mobilnosti, krožno gospodarstvo ter termična in hibridna vozila. V Revoz smo poslali vprašanja, kje v novem načrtu koncerna Renault je sploh Revoz, ki ni bil ob razkritju novega načrta omenjen nikjer.
Revoz del entitete Power
"Cilj skupine Renault Group je postati avtomobilsko podjetje nove generacije s pomočjo petih entitet, ki so specializirane za nove verige vrednosti: Ampere, Alpine, Mobilize, »The Future Is Neutral« in Power. Revoz je skupaj s še 13 tovarnami za sestavo vozil del entitete Power, ki je tradicionalna osnovna dejavnost skupine Renault Group in bo še naprej razvijala inovativna termična in hibridna vozila z nizkimi emisijami pod okriljem znamk Renault, Dacia in Renault »LCV« (lahka gospodarska vozila)," so za zurnal24.si odgovorili iz Revoza.
Po končanju projekta Smart v Revozu proizvajajo tri modele, in sicer renault twingo z motorjem na notranje zgorevanje, električnega twinga EV in renault clio 5. V Revozu so nam na vprašanje, kaj bo po koncu proizvodnje teh modelov odgovorili: "Odločitev o tem, kaj bomo proizvajali po izteku proizvodnje teh modelov, še ni bila sprejeta, pa tudi o tem, kdaj bo konec proizvodnje posameznih modelov, ne."
V Novem mestu že imeli delegacije za vzpostavitev partnerstev
Ali si lahko v prihodnje v tovarni obetamo proizvodnjo vozil kakšne druge znamke skupine Renault? Si obetajo tudi kaj več od sodelovanja Renaulta in kitajskega Geelyja? "V zadnjem letu smo v Novem mestu gostili nekaj obiskov, ki so bili povezani z morebitnimi partnerstvi, v katera bi lahko bila vključena tudi novomeška tovarna. Pogovori o potencialnem sodelovanju zdaj potekajo na ravni skupine Renault Group," odgovarjajo v Novem mestu.
Renault je nedavno najavil tudi načrte o tem, kako bo vse več denarja vlagal v tovarne, ki bodo obnavljale rabljena vozila skupine Renault. Projekt je že začel izvajati v Franciji. V Revozu v tem trenutno ne vidijo potenciala in si v prihodnosti več obetajo od proizvodnje električnih avtomobilov.
"Dejstvo je, da v Revozu danes že proizvajamo električna vozila in smo tako edina tovarna zunaj Francije, ki ima to tehnologijo. To pomeni, da bi v primeru povečanja obsega prodaje električnih vozil in premajhnih zmogljivost tovarn, ki so del entitete Amper, med prvimi pristopili s svojimi kompetencami in proizvodnimi zmogljivostmi." Pojasnili so nam tudi, da je treba upoštevati, da se bodo tudi vozila s termičnimi in hibridnimi vozili v Evropi prodajala najmanj do leta 2035 in morda še dlje, "tako lahko nadaljujemo s proizvodnjo tovrstnih modelov. Trenutno po informacijah, ki so nam na voljo, za Revoz ni predviden projekt re-factory, torej prenove oziroma obnove rabljenih vozil."
Za konec so nam še odgovorili, da pričakujejo, da bo število zaposlenih tudi prihodnje leto ostalo enako kot je, tudi v prihodnjem letu pa načrtujejo podobne proizvodne količine kot letos. "Bo pa to še vedno odvisno od zanesljivosti oskrbe, predvsem na področju elektronskih delov," še odgovarjajo v Revozu.
Zmrzujemo, ni tople vode za umivanje po koncu delovnega dne, banda pokvarjena hlapčevska, da vas ni sram! Vse propada in stagnira, brez velikih vlaganj lahko fabriko kar takoj zaprete! Vlaganja v tovarno, ne šparanje na ljudeh in njihovi pravici do… ...prikaži več ustreznih delovnih pogojev! Ko bi od taga šparanja delavec vsaj kaj imel, razen bolniške!
Je vsaj manjša gužva v NM.
Reno govori, da smo njihova ena najboljših tovarn, A v prihodnosti te tovarne Revoz ne omenjajo, oz. je ni v bodočem planu. Toliko o iskrenosti.