"Srečali smo se z eno najbolj propulzivnih panog v Sloveniji, to je avtomobilsko. Sam sem še vedno pod vtisom, ne samo krize, ampak tega, kako se nekatere najrazvitejše evropske države soočajo z razvojnimi izzivi tudi v času krize. Soočajo se tako, da izberejo tiste strateške panoge, ki imajo največji potencial v globalnem smislu," je po srečanju s predstavniki slovenske avtomobilske industrije izpostavil predsednik vlade Robert Golob. Jedro avtomobilske industrije, združeno v Misijo Gremo, predstavlja 11 podjetij, to so: Hidria, Kolektor, Domel, IM, LTH Castings, Mahle, SIJ Acroni, TAB, Talum, TPV Automotive in Unior. Skupaj zaposlujejo 14.300 ljudi. Predstavniki omenjenih podjetij so se v sredo srečali s sedmimi ministri in predsednikom vlade Robertom Golobom.
Vlada ocenjuje, da se bo vloženi razvojni denar s strani države na letni povrnil s povečanjem prihodkov v proračun z zdajšnjih 300 na 500 milijonov evrov.
"Danes je bilo prvič tako srečanje, kjer se je večji del naše vlade srečal z eno od teh panog. Srečali smo se z enim samim namenom. Niti ene besede ni bilo o tem, da bi bilo treba pomagati v krizi. Srečali smo se z namenom, kako vlagati v razvoj, zato da bomo v naslednjih letih/desetletjih v tej panogi še vedno najboljši na svetu," je dodal Golob.
Pogovarjali so se stanju in potencialih slovenske avtomobilske industrije. @emilija_st je med drugim povedala, da je avto industr pomembna priloznost tudi za uvajanje umetne inteligence. pic.twitter.com/l15EmRVjrp
— Služba vlade za digitalno preobrazbo (@digitalSLO) September 7, 2022
V oči je zbodlo dejstvo, da predstavnikov Revoza, ki je močan faktor v slovenski avtomobilski industriji, na srečanju ni bilo. Razlog? "Revoza danes žal ni bilo tukaj. Jaz sem s tem dejstvom, da se Revoz iz svojih lastnih razlogov ne vključuje v razvojne izzive slovenskega gospodarstva, seznanjen, kar je žalostno," je pojasnil Golob. Ta priznava, da bi si želel boljšega dialoga s predstavniki francoskega giganta. "Mislim, da je pri Revozu glavni problem ta, da lastniki nimajo še niti vizije, še manj odločitve, kaj bi s tovarno v Revozu počeli. V Parizu smo sprožili to vprašanje in se na nek način dogovarjamo za neposreden obisk ministra v Renaultu, da poskušamo postati sogovorniki, kar do sedaj nismo bili," je brez dlake na jeziku povedal slovenski premier.
"Slovenija kot država pri viziji te lokacije do zdaj ni bila sogovornik. Danes je ta vizija v megli, ampak ne zaradi slovenske države, pač pa zato, ker je lastnik v fazi lastnega prestrukturiranja in se sam še odloča o tem," je še pojasnil Golob.
Minister dr. Papič je v razpravi o prihodnosti 🇸🇮 avtomobilske industrije poudaril, da znanje imamo, manjka pa boljša organizacija uporabe tega znanja. "Za dobre zgodbe, ki še bolje povezujejo znanost in raziskovanje z gospodarstvom, bomo na ministrstvu vedno imeli posluh." pic.twitter.com/ZRxhArP1e6
— Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport (@MIZS_RS) September 7, 2022
Golob si želi, da bi bili še bolj ambiciozni
Predsednik vlade je izpostavil, da je "vesel, da kljub temu, da se govori o draginji oz. vojni in pomanjkanju energentov, še vedno obstajajo resna podjetja, slovenska podjetja, ki se primarno ukvarjajo z razvojem, obenem pa tudi aktivno vstopajo v dialog z vlado". "Vlada je več kot pripravljena na ta dialog. In danes smo to jasno povedali. Želimo si ambicioznih ciljev naših najboljših strateških panog. In ta današnji sestanek je bil prvi korak v to smer," je prepričan predsednik vlade.
"V prihodnjem letu to pomeni 30 milijonov evrov razvojnega denarja. Mi smo jih pozvali, naj bodo še bolj ambiciozni. Če ne v prihodnjem letu, pa v prihodnjih. Verjamemo, da je to smer, v katero se industrija mora razvijati," je pristavil premier in izpostavil, da se je vlada s 30 milijoni letno zavezala za obdobje šestih let. "Samo če bomo uspešni, potem bomo lahko povečali absorbcijsko sposobnost za vlaganje v razvoj. Začnemo s 30 milijoni, nato pa upam, da vsako leto več, ker to pomeni, da smo na pravi poti. Če ne bomo uspeli povečevati sredstev, pomeni, da smo na poti nekaj zgrešili," je sporočilo današnjega druženja s predstavniki slovenske avtomobilske industrije.
Seljak: Presegli smo 5 milijard evrov prodaje
Kot je izpostavil glavni direktor Hidrie Holding Iztok Seljak, se je slovenska avtomobilska dobaviteljska industrija, ki je izjemno razvojno usmerjena in zavzema vodilna evropska ter svetovna mesta znotraj določenih niš, tudi v koronski krizi izkazala kot izjemno vzdržna, razvojno sposobna in močna.
"Če smo mogoče mislili, da bo predkoronskih 3,5 milijarde prodaje v letu 2019 težko kmalu preseči, pa bomo letos realizirali 5,1 milijarde evrov prodaje. V partnerstvu z državo v prihodnjih petih ali šestih letih ciljamo preseči 7,5 milijarde evrov s fokusiranjem na razvojne, inovativne projekte za zagotavljanje zelene električne mobilnosti prihodnosti," je dejal Seljak.
Pojasnil je, da so se lani vodilni predstavniki slovenske avtomobilske industrije poenotili, da je prilagoditev novim trendom in pričakovanim zakonodajnim okvirom na področju zelene mobilnosti nujna. V Misiji Gremo, ki jo koordinira Seljak, so za temeljne produktne stebre razvoja določili izjemno visoko učinkovite elektromotorne pogone, visoko učinkovite baterijske zalogovnike in ekstra lahke materiale prihodnosti.
Revoz je redno uspešen ob prerivanju pri državnih seskih ! To je stara zgodba ,ki jo Francozi zelo dobro izkoriščajo od ustanovitve REVOZA . In potem se pride Pahor slikati s šefi .
a še koga pogrešate... jest MAGNO ! je pa hecno da so tu samo avto industrija. kje pa kaj za trajnostni razvoj kot so železnice, nimamo nič več industrije ki dela na tem področju ? in nehite sanjat o tunelu… ...prikaži večlu pod vršičem ? čemu ? zjebal boste lepo dolino do amena. uredite cesto po dolini do gorice pa amen. polet pa zapret vršič kdor hoče naj gre peš ostali pa z avto vlakom . in za denar narediti vlak od centra ljubljane do brnika.
Pismo, a še zdej nihče ni skontal, da nas tale Uršula in kokainar z blagoslovom senilnega Joea peljejo v katastrofo in pomanjkanje vsega, kar je bilo do sedaj samoumevno?