Glede na statistične podatke prvih zavarovanj Sekcije za motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije iz lanskega leta jasno kažejo, da je tudi prebivalce dežele pod Alpami dokončno zajelo navdušenje nad netradicionalnimi avti.
Skoraj vsak peti novi prodani avtomobil pri nas je bil lani križanec ali športni terenec. To sicer glede na podatke Jato Dynamicsa pomeni, da še nekoliko zaostajamo za Evropejci, križanec ali SUV je vsak četrti novi avtomobil in še nekoliko več za Američani, tam tovrstni robustnejši avtomobili predstavljajo 37 odstotkov prodaje, a hkrati lahko rečemo, da modeli, kot sta Renaultova captur in kadjar, pri nas predstavljajo glavni motor rasti prodaje.
Pozno, a ne prepozno
Pri Renaultu so dokaj pozno vstopili na ta rastoč trg, najprej prav s capturjem, nato še z večjim kadjarjem, ki se mu bo zdaj pridružil še sedemsedežni koleos. A številke prodaje kažejo v prid Renaultu, ki prav na račun capturja in kadjar beleži v Evropi nadpovprčeno rast. Nič drugače ni v Sloveniji. Od prve predstavitve capturja pa do danes je bilo prodanih 5.194 modelov, kar je skoraj četrtinski delež na trgu od začetka lansiranja in je najbolje prodajani mali križanec pri nas.
Po štirih letih je prišel čas, da so capturja prenovili in mu v medgeneracijski prenovi utrdili prepoznavnost in skladnost z oblikovnimi potezami mlajšega kadjarja in najnovejšega koleosa.
Tudi tehnično gledano je naprednejši. Renault z njim stopa v korak s trendovskimi zahtevami, da morajo avtomobilski proizvajalci tudi v majhnih avtomobilih ponuditi vso možno personalizacijo in luksuz, kot smo vajeni v večjih in dražjih avtomobilih. Na nekatere bistvene varnostne pomočnike, kot je samodejno zaviranje v sili, ki je pogoj za pridobitev petih zvezdic na testih Euro NCAP, bomo očitno morali počakati na novo generacijo modela.
Vidi se, da sta brata
Captur je bil torej preoblikovan z namenom, da se oblikovno približa svojemu velikemu bratu kadjarju. Zdaj ima masko za zajem zraka, ki je bolj podobna tistim na ostalih križancih z diamantnim logotipom, dodatna kromasta letev poudarja večji občutek vrednosti. Pod odbijačema spredaj in zadaj sta na novo oblikovani zaščitni oblogi, zdaj je na voljo ogromna steklena streha, ki poskrbi za več svetlobe v kabini.
Največja zunanja sprememba je doletela žaromete. Tako kot ostali najnovejši modeli znamke ima lahko vgrajene žaromete s svetilnimi diodami "pure vision" (bolje opremljeni modeli), ki svetijo v polni led tehnologiji in poskrbijo za večjo prepoznavnost ter varnejšo vožnjo po temi. Dnevni luči s svetilnimi diodami v obliki nasproti obrnjenih črk C, že na daleč poskrbita za značilen svetlobni pečat Renaulta, vgrajeni pa sta v spodnji del odbijača. Enotna grafična podoba s črko C v zadnjih žarometih led je vidna tudi ponoči ob pogledu na zadek.
Adijo, praske
Projektni vodja oblikovanja poudarja, da so prisluhnili tudi novinarjem in našim grajam v številnih testih capturja in zato naredili spremembe v potovalni kabini. Ta je zdaj sestavljena bolj trajno, ter prstom in očem bolj prijetno. Trdo plastiko, ki je ob dotiku ostrih predmetov puščala praske, najdemo le še okoli menjalnika. Armaturno ploščo in obloge vrat zdaj obdajajo mehkejši materiali. Črnino razbijajo kromasti in peronalizirani barvasti dodatki na določenih notranjih elementih.
Kar sem na prvi vožnji opazil je preoblikovana ročna zavora, ki je všečnejša, zadaj so dodali posamezne stropne lučke za branje, ki svetijo v prijetnejši beli led svetlobi, nekoliko so predrugačili stikala v oblogah vrat.
Avto je bistveno udobnejši na račun na novo oblikovanih sedežev. Sedeži zdaj ponujajo več oprijema za boke in zadnjico, zato so udobnejši na daljših poteh. Tkanino je še vedno možno sneti in oprati v pralnem stroju.
Captur ohranja tudi druge pomembne lastnosti, ki jih cenijo uporabniki, kot je na primer ogromen izvlečljiv predal pred sopotnikom spredaj, velika odprtina za shranjevanje predmetov nad armaturno ploščo, prilagodljiv prtljažnik. V primerjalnih testih smo izmerili, da je captur v svojem razredu v vrhu glede ergonomije in prostorov za odlaganje predmetov.
Prihaja prestižna različica
Pri Renaultu zdaj ciljajo tudi na zahtevnejše uporabnike. Uvajajo različico initiale paris, ki smo jo spoznali že pri večjih družinskih in kompaktnih modelih. Najnovejši trend v avtomobilski industriji je, da lahko tudi pri najmanjših vozilih dobimo tisto, kar ponujajo večji modeli. Ford ima na primer linijo vignale, tudi pri Oplu so napovedali prestižnejše različice svojih najbolj kompaktnih modelov, Renault ima Initiale Paris. "Veliko kupcev capturja je prej vozilo avtomobil višjega razreda, zato si želijo enako raven opremljenosti. In mi to lahko ponudimo z linijo initiale paris,“ pravi Pollo.
Ta prinaša posebno in bolj vpadljivo kromano masko motorja, zato lahko vozilo že takoj ločimo od capturjev s klasičnimi opremami, dodatne so oznake na karoseriji in v potovalni kabini (volan in sedeži), na voljo je ekskluzivna barva zunanjosti in posebna 17-palčna platišča, celo smerni kazalci utripajo drugače. Znotraj je boljše usnje (napa usnje) na sedežih in tudi volanu (ta ostaja razmeroma pokončen), aluminij najdemo tako na stopalkah kot oblogah pragov, serijsko so na voljo elektronska pomagala, ki so sicer na seznamu doplačljivih dodatkov: opozorilnik za mrtvi kot, pomočnik pri parkiranju, prostoročen vstop in zagon vozila in tudi zmogljiv audio sistem s podpisom Bose.
Prvič parkira sam in razkriva mrtve kote
Sistem za prepoznavanje mrtvega kota je sploh prvič na voljo v capturju in je serijski od tretje opreme dalje. Štiri tipala, ki so del sistema, zaznavajo tudi motoriste in kolesarje, sistem pa deluje med hitrostjo 40 in 130 km/h. Voznik je na bližino drugih udeležencev v prometu opozorjen s svetlobnim opozorilom v vzvratnem ogledalu.
Nekatere ankete so v preteklosti razkrile, da so največje fobije voznikov strah pred parkiranjem, zato so avtomobilisti v zadnjih letih razvili visoko ločljive kamere, ki ob zunanjih tipalih pomagajo zaznati ovire okoli avtomobila in pol samodejne sisteme za pomoč pri parkiranju.
Novost pri capturju je sistem easy park assist, ki omogoča bočno, diagonalno ali vzdolžno samodejno parkiranje. Voznik samodejno parkiranje sproži s pritiskom na tipko v kabini. Naprava sama najde dovolj veliko parkirno mesto, sama vrti volan, voznik pa proces nadzira s stopalko za zavoro in prestavljanjem menjalnika naprej in nazaj.
Trije večpredstavnosti sistemi
Kupci lahko izbirajo med tremi različno zmogljivimi večpredstavnostnimi napravami. Osnovna je R&GO. Srednjo ponudbo predstavlja media nav evolition, ki vključuje zaslon na dotik s prikazom navigacijskih kart, telefoniranja z brezžično povezavo in prikaza slike kamere pri vzvratni vožnji in seznanjanje potnikov s prometnimi informacijami. Najzmogljivejši sistem je R-link evolution, ki v capturju prvič omogoča preslikavo podatkov s telefona na 7-palčni zaslon avtomobila s pomočjo sistema Android Auto, s čimer dostopamo do vseh svojih aplikacij na pametnem telefonu. To je prvi Renault segmenta A ali B, ki ponuja to tehnologijo.
Motorji in vstopna cena brez sprememb
Paleta motorjev ostaja nespremenjena in obsega dva bencinska (0,9-litrski Tce 90 in 1,2-litrski TCe 120) in dva dizelska motorja (1,5-litrski dCi 90 in dCi 110). Standardni je ročni menjalnik, na voljo je tudi dvosklopčni samodejni menjalnik.
Vozilo k nam prihaja meseca junija, cene osnovnih izvedenk pa ostajajo enake. To pomeni 14.690 evrov za osnovno bencinsko izvedenko s 66 kilovatov moči (90 KM) in ročnim menjalnikom. Nekoliko bodo prilagodili cene bolje opremljenih modelov, ki bodo imeli po novem več standardne napredne tehnologije, a se cene po zagotovilih slovenskega uvoznika bistveno ne bodo spremenile. Cene za linijo initiale paris bodo znane naknadno.
Pri Renaultu Slovenija načrtov prodaje ne razkrivajo, pravijo pa, da v poplavi malih križancev in naraščajočem trendu prodaje tovrstnih vozil pri nas, želijo s prenovljenim capturjem zadržati prvo mesto na trgu po prodaji malih mestnih križancev končnim kupcem.