Zavod reševalni pas in AMZS sta združila moči v podpori spremembe zakonodaje o reševalnem pasu.
Po predlogu bi zakon po novem omogočal, da bi imeli motoristi možnost nadaljevanja previdne vožnje po reševalnem pasu, ko na njem ni intervencijskih vozil.
"V Zavodu reševalni pas ne problematiziramo vožnje motoristov po reševalnem pasu, a pri tem poudarjamo, da to velja izključno za enosledna vozila oziroma prave motocikle, nikakor pa ne za štirikolesnike ali tricikle," je povedal idejni oče omenjenega zavoda, reševalec in aktivni zagovornik reševalnega pasu Anže Albreht.
Pojasnil je, da reševalci in gasilci ne poročajo, da so bili kje ovirani zaradi motoristov na reševalnem pasu. "V našem zavodu bomo zato podprli predlog spremembe predpisov, ki bi motoristom pod jasno določenimi pravili omogočal vožnjo po reševalnem pasu. To pomeni, da bo zakonska sprememba upoštevala najvišjo hitrost vožnje v reševalnem pasu med 30 in 40 km/h, da jim ne bo dopustila sledenja ali vožnje v zavetrju intervencijskih vozil in da bodo reševalni pas lahko koristili izključno vozniki enoslednih vozil – do prvega izvoza iz avtoceste."
"Prav tako bo treba v zakon zapisati strogo prepoved zasedanja intervencijskih površin ob prometnih nesrečah. Lahko se namreč zgodi, da mesto nesreče ni varno prevozno za motocikle; skupina motoristov, ki bi želela obvoziti ovire, namreč nikakor ne sme zasesti intervencijske površine," menijo v zavodu.
Po trenutno veljavni zakonodaji je motorist, ki vožnjo nadaljuje po ustvarjenem reševalnem pasu, v prekršku. A motoristi sodijo med ranljivejše udeležence v prometu in tudi v zastoju so v večji nevarnosti kot potniki v avtomobilih – tako v primeru naleta kot zaradi vremenskih vplivov (vročina, dež …), opozarjajo predlagatelji.
Kazen za neupravičeno uporabo reševalnega pasu je 500 evrov.
Bratuškova jih doslej ni slišala
Avto-moto zveza Slovenije podpira predlagane spremembe. Lani jeseni, ko je bil na spletnih straneh e-uprave objavljen osnutek Zakona o spremembah in dopolnitvi Zakona o pravilih cestnega prometa, so predlog glede motoristov že naslovili na ministrstvo za infrastrukturo. Vendar pa je ministrstvo, ki ga vodi Alenka Bratušek, zamudila priložnost, da z uvedbo kazni za zlorabo reševalnega pasu in za sledenje reševalcem ustrezno naslovi tudi vprašanje motoristov.
"V AMZS se pridružujemo mnenju Zavoda reševalni pas, da smo v Sloveniji kot družba postali dovolj zreli, da skupaj lahko sprejmemo in osvojimo tudi ta motoristični dodatek pravilom ravnanja na reševalnem pasu in s tem zmanjšamo tveganja za prometne nesreče motoristov," je povedal Erik Logar, vodja področja varna mobilnost.
Ali bi lahko prišlo do spremembe zakonodaje še pred prihodnjo motoristično sezono, ostaja za zdaj neodgovorjeno vprašanje. Dejstvo pa je, da bodo najkasneje prihodnjo pomlad razpisane parlamentarne volitve, po njih pa se bo sestavila nova vlada.
Nekoč sem se vključeval z neprednostne ceste v kolono - zavijal levo. Avtomobilisti so se ustavili in me spustili. Ravno sem speljal do sredine ceste in dobil motorista na sprednjo haubo, ki je prinorel med stoječima kolonama po sredinski črti.
Uf, enim tolče faušija. Zakon je za vse enak in podobno... In kaj če je mogoče zakon butast? Ponekod je to povsem normalno, kakor tudi vožnja med avti v križiščih. Nihče zaradi tega ni popolnoma nič prikrajšan. Zamislite si neko… ...prikaži več italijansko mesto kjer so vsi skuteristi in motoristi v avtih! Promet bo bil praktično nemogoč. Morda so včasih avti problem in ne enosledna vozila??
Moti me ozko gledanje AMZS in zavoda... Ne moti jih , da je na motorjih , ki se tretirajo kot dvosledna vozila tudi vroče.