Napočil je dan, ko je Rolls-Royce pokazal svojo novo umetnino - sami namreč pravijo, da ne izdelujejo avtomobilov. Proizvajalec je prvič v svoji prek sto let trajajoči tradiciji izdelave vrhunskih kočij na kolesih, ki so bili ves ta čas znani po neprekosljivem udobju, odločil za izdelavo avta, ki zelo spominja na športnega terenca. Pri Rolls-Royceu namreč niso veseli, če model cullinan označimo kot suva, sami o njem pravijo, da gre za "high-body" vehicle - vozilo višje konstrukcije. Resnici na ljubo je pred okoli 100 leti znamka že izdelovala modele, ki so jih postavili na višje podvozje, da so bili tako bolj prilagojeni vozilom po zelo slabo utrjenih ali nikakršnih cestah.
Po drugi svetovni vojni so izdelovali le še limuzine, v zadnjem obdobju po prehodu v lastništvo pod BMW pa so razširili asortima še na kupeja wraitha in kabrioleta dawna, ki dopolnjujeta prestižno limuzino phantoma in le malce manjšega ghosta.
5,3 metrski (!) cullinan je torej peti član družine Rolls Royce in tako naj bi ostalo še nekaj časa. Poglejmo, zakaj je nekaj posebnega ...
Kaj ni Rolls-Royce sinonim za limuzino?
Dvovratni kupeji in kabriolet dokazujejo, da se tudi pri znamki ves čas prilagajajo kupcem. In moderni diktat trga pravi, da tudi (ultra)bogati svoje limuzine in še posebej kupeje vse pogosteje menjajo za suve. Veliki rival Bentley je že pred nekaj leti ponudil petičnežem model bentaygo. A RR cullinan naj bi kupcem prinašal še za razred višje ekskluzivnost.
Od kod ime cullinan (izgovori se kalinən)?
To ime je nosil največji izkopani diamant doslej, ki so ga leta 1905 našli v Južni Afriki. Neobdelan je tehtal kar 3.106 karatov oziroma 621,2 grama. Danes sta največja kosa obdelanega Cullinana vdelana v britansko krono in žezlo.
Kakšen je avto cullinan?
Prve fotografije in promocijski material ga opisujejo kot "najbolj družinski, užitkarski in superluksuzni terenec", kar si ga lahko zamislite. Avto presežkov z idejami, ki jih ne boste videli nikjer drugje.
Niti v bentley bentaygi?
Vstopna cena za bentaygo se prične pri nekaj žez 200 tisoč evri. Rolls royce cullinan bo startal pri najmanj 290 tisoč evrih. Jasno?
Kaj poudarjajo?
Predvsem je cullinan tako kot phantom postavljen na lastno Rollsovo aluminijasto platfromo. Bentayga denimo uporablja Audijevo. Cullinan naj bi bil enako brezkompromisen, če je potrebno otroke peljati v šolo, iti v opero ali na safari sredi divjine.
Je edini suv s samomorilskimi zadnjimi vrati.
Je edini suv, ki ohranja triprostorsko lastnost limuzin - prtljažnik (vsaj 560 litrov) je namreč lahko fizično ločen s steklom od kabine - da ne bi prišlo do vdora hladnega ali vročega zraka do potnikov, ko šofer odpre (dvodelni) prtljažnik.
Je prvi rolls-royce, ki ima lahko tudi zložljive zadnje sedeže. Naslonjala se delijo po delih, tako da je mogoče domov peljati zadnjega potnika in kakšen okel ali arheološko umetnino obenem.
Je prvi, ki v drugi vrsti po potrebi lahko pelje tudi petega potnika, če ni konfiguracija zadnjih dveh sedežev "individualna".
Kljuke na vratih se samodejno spustijo, ko potnik seže po njih. Volan je nenavadno za znamko debelejši in tako zelo vozniško orientiran. Potniško dno avta je popolnoma ravno.
Je tehnično izvrstno pripravljen za off-road in ekstremne vremenske razmere, občutek "leteče preproge" pa podvozje ohranja tudi na terenski vožnji. Brodi lahko po vodi globine 54 centimetrov, kar je "največ" med luksuznimi suvi ("plebejski" range rover zmore sicer iti tudi skozi 90 centimetrov tekočine).
Ko eno od koles izgubi oprijem, posebna zasnova blažilnikov cullinana dobesedno stisne ob podlago, da znova poprime za delo. Puščava, sneg, led, asfalt? Vedno pripravljen, vedno optimalen.
Je prvi rolls, ki nudi modularne dodatke za prtljažnik. Recimo dva sedeža in mizico, ki se na pritisk na gumb pripeljeta na plano iz dna prtljažnika, da lahko lastnik in njegov gost sede uživata topel čaj ali mrzel šampanjec. Ali pa nastavke, ki pridejo prav na lovu, ribolovu, opazovanju ptic in podobnem početju v naravi.
Motor?
Gre za znani V12 bencinski motor s prostornino 6,75 litra, ki pa je bil prilagojen potisku takšnega avta ne glede na kraj na zemlji, zato polni navor 850 Nm dosega že pri dizelskih 1.600 vrtljajih. Najvišja moč je 420 kW (571 KM), hitrost pa omejena na 250 km/h. Uradnega podatka o pospešku ni, povprečno pa naj bi cullinan za 100 km poti potreboval 15 litrov bencina. A komu mar ta podatek ...
Glavni trg za cullinana bodo ZDA, sledila bo Kitajska in dežele Bližnjega Vzhoda.