Avto
16 ogledov

S smrečicama nad škodljivi CO2

Nissan qashqai + 2
1/18
Gregor Prebil
Nissanov športni terenec znotraj ne kipi od lepote, a je po novem založen s številnimi kamerami, ki olajšajo vožnjo, dober 1,6-litrski turbodizel pa v kombinaciji s sistemom start/stop poskrbi za ekološko plat sedemsedežnega SUV-vozila.

Popularni japonec, ki je mnoge prepričal tudi s ceno, v kombinaciji z novim, bolj varčnim 1,6-litrskim turbodizlom s 96 kilovati moči in bogato varnostno opremo, ki temelji na podpori številnih kamer, ni več tako poceni.

Novi 1,6-litrski trubodizelski agregat smo pred kratkim preizkusili v Renaultovem grand scénicu, kjer se je izkazal s poskočnostjo in nizko porabo, podobno pa je naše potrebe zadovoljil tudi v japonskem športnem terencu, v katerem smo prvič preizkusili tudi sistem start/stop.

Cunami, ki je pustošil po Japonski pred letom dni, je namreč preprečil, da bi sistem samodejnega izklopa in vklopa motorja v SUV videli že ob njegovi prenovi. Sistem deluje dobro, brez nezaželenih vibracij  ob ponovnem startu. Panika, da ob čakanju v križišču zaradi ponovnega vžiga motorja ne boste pravočasno speljali, je povsem odveč.

Nissan qashqai + 2 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Motor je kultiviran, tih in dobro sodeluje s sicer povprečnim ročnim šeststopenjskim menjalnikom. Številke razkrivajo, da je poraba v primerjavi z dvolitrskim turbodizlom nižja skoraj za četrtino. Na našem testu se je poraba ustavila pri šestih litrih in pol, kar je primerljivo s porabo grand scénica z enakim motorjem.

Na ekološkost opozarja nov grafični prikaz na osrednjem elektronskem merilniku, kjer se izrišeta smrečici, spodaj pa se s številko izpišejo privarčevane količine škodljivega CO2 v zrak. S tem vas pri Nissanu želijo opozoriti na škodljivost agresivnejše vožnje, voznik pa s tehniko vožnje spoznava, kako ekološko vozi in koliko v tej smeri napreduje. To se bo morda čez čas še bolj bistveno poznalo pri stroških, saj smo nedavno pri eni od zavarovalnic dobili potrditev, da razmišljajo, da bi zavarovanje plačevali tudi na podlagi tega, kako vozimo.

Qashqai je v testni različici ponujal sedem sedežev, zadnja dva se zložita v ravno dno prtljažnika, hvalimo pa dejstvo, da je druga klop pomična, s tem pa lahko prilagajamo tudi prostor za noge potnikov na šestem in sedmem sedežu.

Testnik s stopnjo opremljenosti Tekna Pack ponuja veliko uporabne opreme. Izpostavljamo sistem Around View Monitor, ki se je za veliko pomoč izkazal pri vzvratnem parkiranju. Sistem vozniku s pomočjo barvnega zaslona na dotik, ki podpira tudi navigacijo, ponuja pregled vseh ovir okoli voznika v krogu 360 stopinj in manevriranje na omejenem prostoru. Rešitev, ki jo poznamo pri višjecenovnih znamkah avtomobilov, združuje več majhnih kamer, nameščenih na zunanjosti avtomobila (zadek, vetrobransko steklo, vzvratna ogledala).

Nissan qashqai + 2 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Qashqai  je na naših cestah tako popularen tudi zaradi zmerne cene, ki pa je v primeru z 32.190  evrov manj dosegljiva. Vprašati se je treba, ali potrebujete štirikolesno gnani avtomobil, tu najhitreje in največ privarčujete, pa tudi cenejši 1,5-litrski dCi agregat ni slaba izbira, a vseeno po zmogljivostih zaostaja za novim turbodizlom.

Podatki o vozilu: (Nissan qashqai + 2 1.6 dCi IS 4WD)
Motor: turbodizelski, štirivaljni
Prostornina: 1.598 ccm
Najvišja moč: 96 kW (130 KM) pri 4.000
Najvišji navor: 320 Nm pri 1.750 vrt./min.
Poraba na testu: 6,5 litra/100 km (test – mešani cikel), izpust 145 g CO2/km
Zmogljivosti: 190 km/h, pospešek 10,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (D x Š x V) (v mm): 4.541 x 1.780 x 1.645 medosna razdalja: 2.765
Cena: 32.190 evrov (testni)

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.