Ročni menjalniki so na robu izumrtja. Tako je na večini svetovnih trgov. Kar bo povzročilo dokončni zaton ročnih menjalnikov, je prehod na električne avtomobile.
Toyota ima drugačne zamisli. Medtem, ko sprejema električno prihodnost, dokaz je prvi električni SUV bZ4X, je največji proizvajalec vozil na svetu vložil zahtevo za osem ameriških patentov, med drugim tudi za menjalni za električna vozila, ki bo simuliral delovanje ročnega menjalnika.
Patenti, ki so bili prvič vidni na forumih BZ, vloženi poleti 2021, zajemajo več tehnologij, vključno s simuliranim pedalom sklopke, simuliranim prestavljanjem in metodo prekinitve navora, ki posnema izkušnjo vožnje tradicionalnega avtomobila z ročnim menjalnikom in motorjem z notranjim zgorevanjem.
Trije načini delovanja
Električno vozilo vključuje prestavno ročico in stopalko sklopke za psevdo implementacijo ročnega menjalnika vozila MT (Manual Transmission). Prestavno ročico upravlja voznik. Z njo izbere poljuben navidezni način prestave. Krmilnik izračuna navidezno hitrost motorja in prikazuje navidezno število vrtljajev motorja na zaslonu.
Patenti kažejo, da bodo Toyote, opremljene s tem sistemom, ponujale tri različne načine delovanja. Ena od zahtev voznikov je uporaba tako sklopke kot menjalnika, medtem, ko drugi patenti želijo odpraviti potrebo po uporabi sklopke, za katero Toyota meni, da bi lahko bila uporabna pri parkiranju, vzvratni vožnji ali ob zastojih v prometu. V tretjem načinu voznik ne uporablja niti sklopke niti menjalnika.
Patent nakazuje, da bodo v tretjem načinu te funkcije avtomatsko krmiljene, tako, da se bo avto obnašal kot avtomobil z motorjem z notranjim zgorevanjem s samodejnim menjalnikom in ne kot običajen EV s fiksnim razmerjem. To bi lahko pomenilo, da bo sistem rezerviran za zmogljive avtomobile, osredotočene na voznika, kot je prihodnja supra. Po vsej verjetnosti bodo dobili tudi "ponarejen" merilnik vrtljajev, ki bo podoben avtomobilu z motorji na notranje zgorevanje.