Generalna direktorica evropskega avtomobilskega združenja ACEA Sigrid de Vries se je zaskrbljeno odzvala na izvolitev Donalda Trumpa za predsednika ZDA. "Vidim veliko razlogov za skrb," je dejala na kongresu Automobilwoche v Berlinu.
Globalno dejavna podjetja, kot so evropski proizvajalci avtomobilov, imajo koristi od odprtih trgov. Trend v svetu pa gre trenutno v drugo smer. Mešanica visokih stroškov preobrazbe, protekcionizma in političnih negotovosti se razvija v "popolno nevihto" za industrijo, je dejal de Vries. Trump je med volilno kampanjo večkrat jasno povedal, da želi proizvodnjo v ZDA spodbuditi z uvedbo visokih carine na uvožene avtomobile.
Šefinja ACEA je dejala, da bodo stroge omejitve EU glede emisij CO2 iz avtomobilov in kombijev od leta 2025 v primerjavi z ameriškimi in kitajskimi proizvajalci vozil upočasnile evropske proizvajalce. "Želimo, da preobrazba deluje. A to lahko uspe le z močno industrijo," je dejal de Vries.
Stroški izpolnjevanja ciljev CO2 so nesorazmerni. Ob tem je potožila nad pomanjkanjem vlaganj v polnilno infrastrukturo v večini članic EU. Poleg tega se povpraševanje po električnih avtomobilih razvija prepočasi.
"Prišel je odločilni trenutek"
Po besedah de Vries so proizvajalci opravili svoje delo z vlaganjem milijard v e-mobilnost in razvojem na stotine e-modelov. Zdaj je prišel odločilni trenutek. V zvezi s cilji CO2 bi se proizvajalci soočili s težkimi odločitvami, vse bi imele negativne posledice za njihovo konkurenčnost: sprejeti visoke kazni, prodajati električne avtomobile z velikimi popusti ali zmanjšati proizvodnjo. V vsakem primeru bi to vplivalo na prihodnje naložbe in morda ogrozilo na tisoče delovnih mest.
De Vries je pozvala novo Evropsko komisijo, naj, prej, kot je bilo načrtovano, pregleda cilje CO2. "Čas je za ukrepanje." Nemški zvezni minister za gospodarstvo Robert Habeck (Zeleni) je nedavno napovedal, da bo podprl uvedbo revizije, načrtovane za leta 2026 do leta 2025.
Kot dopolnitev »Green Deala« je De Vries predlagala »Industry Deal« med podjetji, Evropsko komisijo in državami članicami kot partnerji. Evropska avtomobilska industrija je odgovorna za sedem odstotkov BDP EU in zaposluje 13 milijonov ljudi.
De Vries pravi: "Ni razloga, zakaj avtomobilska industrija kot gospodarska sila 20. stoletja ne bi mogla biti enaka v 21. stoletju."
Evropska avtomobilska industrija si je sama kriva, ker prehoda ni delala na masah, ampak na dragih nišnih avtomobilih, ki si jih lahko le redko kdo privošči. Kitajska je šla v čisto drugo smer in bo Evropo povozila. Evropa je delala… ...prikaži več avte za 50, 60 tisočakov, Kitajska za 10. Pa poglejte rezultate tam in pri nas.
Bode v oči, da bo ''iz vrst zelenih....'' dal preveriti agendo, ki si jo je zastavila EU. Nekaj na silo, nekaj brez analiz posledic, nekaj kar ni možno. To je skupaj z ''rusofobijo'' naredilo nepotrebne stroške, ki jih Kitajska in… ...prikaži več industrija v ZDA nimajo. Žal pa nihče ne piše posredni efekt sankcij. Eno je energija, ki je dražja, ni uvoza poceni elektrike iz UA in ne plina iz Rusije. Zanimivo pa da se nihče ne vpraša koliko manj avtov prodajo EU proizvajalci zaradi zaprtega ruskega trga, kajne?