Britanec James Dyson je znan tudi kot izumitelj vakuumskega sesalnika. Leta 1987 je razočaran ugotovil, da njegov sesalnik izgublja učinkovitos. Vzrok je bila vrečka, ki se je mašila s prahom. Po petih letih in 5127 prototipnih sesalnikih je predstavil revolucionarni prvi sesalnik na svetu brez vrečke.
Inovator in revolucionar je očitno v času, ko smo na frankfurtskem avtomobilskem salonu videli že praktično enako električnih vozil kot vozil z motorji na notranje zgorevanje in smo tik pred tem, če gre verjet najavi prvega moža Mercedesa, da bo že leta 2019 cena električnega avtomobila primerljiva s ceno dizelskega avtomobila, spet razočaran.
Kaj takega še nismo videli
Tokrat nad tem, kaj so avtomobilski proizvajalci, vključno s Teslo, pokazali na področju električnih avtomobilov. Dyson pravi, da bo njegov avto radikalno drugačen od tega, kar poznamo danes: "To ne bo športni avtomobil, pa tudi zelo poceni ne bo."
Dyson je s svojimi inovacijami postal milijarder, kar pomeni, da mu ne bo težko vložiti veliko denarja za razvoj avtomobila po njegovih željah. Predstavil ga bo do leta 2020. Dyson je najavil, da bo v razvoj avtomobila vložil več kot dve milijardi evrov, ne samo elektromotorja, tudi v tehnologijo baterij in dizajn avtomobila.
Razvijajo na skrivaj
Dyson je zadnjih 20 let posvetil razvoju baterij in električnega motorja za vakuumske sesalce. "Baterije so zelo pomembne, prav tako elektromotor in skrb za okolje," pravi 71-letni Dyson, ki ima sedež podjetja na londonskem Oxford Streetu. "Tako baterije kot električne motorje razvijam in izpopolnjujem neprestano. Že dalj časa vem, da bom nekega dne izdelal avtomobil."
Kar preko elektronske pošte je svoje zaposlene obvestil, da ima podjetje končno priložnost združiti vse tehnologije v enem produktu. "Konkurenca na področju električnih avtomobilov je postala zelo velika in iznajdljiva mi moramo storiti vse, da bomo ohranili svoje skrivnosti," pravi inovator in dodaja, da njegova ekipa sestavljena iz 400 inženirjev že zadnji dve leti in pol na skrivaj v Malmesburyju v Angliji razvija baterije, ki jih bodo vgrajevali v lastno električno vozilo.
Radikalno drugačen
Dyson zagotavlja, da bo vozilo radikalno drugačno. "Nima smisla delati avtomobil, ki bo videti tako kot vsi ostali avtomobili." Dodaja, da bo to zgolj prvo v seriji električnih vozil, ki jih bodo predstavili v prihodnosti. Njegov cilj je, da bodo že čez nekaj let s prodajo električnih avtomobilov presegli vse ostale produkte, ki jih prodajajo danes.
Niso se še odločili, kje bodo vozilo proizvajalci, so pa zanikali, da se bodo povezali z obstoječimi proizvajalci avtomobilov. Zanimivo je tudi to, da je Dyson zaposlil nekatere nekdanje vodilne može britanskih proizvajalcev vozil. Nekdanji direktor v Aston Martinu David Wyer se je pridružil ekipi avgusta, Benjamin Strong iz Range Roverja pa že maja letos. Iz omenjenih podjetjih so se mu pridružili tudi različni inženirji, tudi specialisti za aerodinamiko vozil.