Tehnologija v avtomobilih je draga, a nam po drugi strani pomaga prihraniti kakšen evro.
Že uveljavljen je sistem stop-start, ki na semaforjih izklaplja motor in ga, ko voznih pohodi sklopko, v trenutku spet zažene. Prihranek goriva in denarja je znaten, kar okoli 15-odstoten.
Komuniciranje s semaforjem
Pojavljajo se novi sistemi za prihranek goriva. Eden izmed takih bo Audijev sistem za prepoznavanje semaforjev, ki bo vozniku prihranil čas in denar. Sistem deluje v povezavi s spletom. Prek internetnega omrežja se poveže s centralnim sistemom prometnega računalnika, ki nadzoruje delovanje semaforjev v mestu. Tako vozilo natančno ve, kdaj se bo na semaforju prižgala zelena luč. Na podlagi vseh podatkov sistem na informacijskem zaslonu vozniku grafično izrisuje, kako hitro naj vozi, kdaj naj zavira in pospešuje, da bo zapeljal v zeleno luč, seveda vse znotraj predpisov o omejitvi hitrosti.
Če voznik že čaka pri rdeči luči, sistem izračuna in vozniku odšteva čas do prižiga zelene luči. Tako voznik ni nestrpen, kdaj bo moral speljati. V povezavi s sistemom stop-start je prihranek goriva znaten, saj voznik po nepotrebnem ne pohodi sklopke in aktivira motor, preden se res prižge zelena luč.
Pri Audiju so izračunali, da bodo s tem za 15 odstotkov zmanjšali izpuste ogljikovega dioksida in na leto samo v Nemčiji prihranili 900 milijonov litrov goriva.
Novost ne zahteva velikih vlaganj v infrastrukturo, pozitiven učinek pa bi prinesla vsakemu posamezniku, ki se odloči za vgradnjo.