Avto
97 ogledov

Slovenci smo najboljši v najtežjih razmerah

Tekmovanje FIM International Six Days Enduro (ISDE)
1/7
Gregor Prebil
Šestčlanska zasedba slovenskim motociklistov se bo podala na najstarejšo tekmovanje v zgodovini organizacije FIM, ki bo imela letos start in cilj v slovaških Košicah.

Slovenija bo z ekipo sploh prvič nastopila na tekmovanju, ki bo že 90. po vrsti. Slovenske barve letos branijo vodja ekipe Jaka Seles, Miran Stanovnik, Aleš Vrhovc, Gregor Robek, Tomaž Podvratnk ini Miha Špindler.

Tekmovanje FIM International Six Days Enduro (ISDE) poteka šest dni, prvih pet dni je klasičen enduro, zadnji dan pa motokros. Vsak dan se šteje najboljših pet časov ekipe, najslabši se črta.

Slovenija bo ena od 35 držav, ki bo na start poslala ekipo. V drugi kategoriji nastopajo tudi mešane ekipe, kar pomeni, da lahko v eni ekipi nastopijo tekmovalci iz različnih držav.

Stanovnik: "Nikoli več“

Naš najbolj izkušen tekmovalec Miran Stanovnik je tako leta 2002 nastopal za nemško ekipo in takrat dejal, da je bilo to prvič in zadnjič, da se je udeležil te zahtevne preizkušnje, na kateri bodo morali letos tekmovalci v šestih dneh premagati 1225 kilometrov poti, večinoma sestavljene iz blata, zemlje in kamenja.

"Res je, da se zarečenega kruha največ poje. Ampak zdaj sem spet tukaj. Ko sem na tem tekmovanju nastopal leta 2002, se spomin, da je vse dni deževalo. Temperature so bile okoli sedem stopinj Celzija, pa še plinski gorilnik se mi je pokvaril v tovornjaku in sem bil obsojen na mrzel obrok. Zdaj je drugače. Branimo barve Slovenije. Res da nismo profesionalci, od tega ne živimo, smo zanesenjaki. Cilj je, da delamo kot ekipa," pred dirko pravi Stanovnik.

Treba bo tudi taktizirati

Vodja ekipe Jaka Seles dodaja, da bo treba iti v dirko „z glavo“, saj je tekmovanje predolgo, da bi lahko upali, da se popoln napad izplača. "Vedno te nekje počaka neka veja," slikovito pojasnjuje Seles in dodaja, da bo treba taktično odvoziti predvsem prva dva dneva, ko jih skupaj čaka okoli 560 kilometrov poti. Cilj ekipe je, tako kot so poudarili na tiskovni konferenci, zagledati in priti v cilj. Za razliko od preostalih ekip se Slovenci medsebojno poznajo zelo dobro.

Seleš se dežja ne boji, pa čeprav bi že tako zahtevno dirko naredil še bolj „nemogočo,“ saj pravi, da smo Slovenci najboljši, ko so tekmovalne razmere najslabše. Stanovnik hudomušno dodaja: "Že ko sem tekmoval kot cestni kolesar in je zjutraj deževalo, smo vedeli, da bomo dobri. Vedeli smo, da so se Italijani poskrili po kombijih.“

Majhno slovensko ekipo bodo letos na tekmovanju spremljali dva mehanika, fizioterapevt in še dva pomočnika.

Kako je sestavljeno tekmovanje?

Vsak dan tekmovanja je sestavljen iz dveh delov - šestih specialnih testov in osmih časovnih kontrol. Tekmovalec bo moral od starta do časovne kontrole in nato dalje do naslednje priti v določenem času, katerega bo določil organizator. V kolikor bo zamujal, bo imel časovni pribitek. Specialne teste bo moral prevoziti v čim krajšem času. Zadnji šesti dan bo na vrsti zaključni test - motokros dirka sestavljena iz dveh voženj po pol ure in še dveh dodatnih krogov.

Komentarjev 2
  • Žvižgač 21:18 31.avgust 2015.

    Ko vidim tistega čarapana v bližini športnikov me ta šport neha zanimai, ker je sigurno kanj zanj odzadi. Ta prdec čarapanski s svojim pozerstvom je zame taka reklama kot mrs Piggy za rdeči križ. Od sedaj naprej pomagam samo neposredno ...prikaži več ostali od mene niti centa več. Stanovnika cenim kot pokončnega moža, ne razumem a zakaj se na sliki smeji, morda je dobil kakšno halucinacijo, ko si je čarapana sredi Sahare omislil, kako trgovke prosi za vodo one jo pa stran zlivajo in pravijo, tako je bilo nam s teboj v Mercatorju.

  • macola 14:25 31.avgust 2015.

    Pa kaj fak se ta opankar slika s temi motoristi???? Je MOL sponzor? Je on motorist?....A AMZS nima svoje stavbe in bi pozirali pred njo??? Mi zna kdo razložit?