Avto
13379 ogledov

So pri Mazdi znoreli? V C segmentu zdaj 2,5-litrski motor!

Mazda
1/6
Mazda
Mazda ponovno dokazuje, da razmišlja drugače. Najnovejšo različico evro 6 in bodoči evro 7 standard bodo dosegli z varčnim bencinskim motorjem nenavadno velike prostornine. Vmes se je iz proizvodnje poslovil njihova velikanska uspešnica.

Mazda je v primerjavi z globalnimi avtomobilskimi koncerni precej minoren igralec, Japonska znamka bo letos po vsem svetu prodala manj kot 200.000 vozil. 

A jim pri tem inovativnosti in poguma, kako razmišljati drugače, ne manjka, to znajo ceniti tudi njihove stranke. Ves ta čas je kljub vmesnim partnerstvom z velikimi proizvajalci ostajala samostojna, vmes pa pobirala nagrade za dizajn in vzbujala začudenje, kako ji uspe razmišljati proti toku. Na primer zaradi 3,3-litrskega šestvaljnega dizelskega motorja, še bolj nenavadnega "dvoživka" agregata Skyactiv-X, ali pa pri njenem drugačnem pristopu glede električne mobilnosti. 

Mazda je v Sloveniji pravkar začela s prodajo svojega največjega modela CX-80. Preberite več o tem premijskem posebnežu.

Vseeno se je morala Mazda v zadnjih letih precej prilagoditi spremembam, ki jih prinašajo izzivi elektrifikacije. Tesno se je povezala tudi s Toyoto, s katero si izmenjujeta določene tehnologije. 

Več je manj - Mazda si to upa

Na leto 2025 in strožja pravila glede emisij v Evropi so se prilagodili z na videz noro potezo - v svoja najbolj prodajana modela CX-30 in mazda 3 (oba sodita v C segment) so vgradili motorja s še večjo prostornino. Štirivaljni bencinski motor ima 2,5 litra prostornine, kar je enkrat več od velike večine vseh bencinskih motorjev, ki poganjajo podobno velike avte konkurence. S tem so nadomestili 2,0-litrski motor, ki je odvisno od verzije moči nosil oznako G122 ali G150. 

Mazda | Avtor: Mazda Mazda

Nova oznaka motorja je e-Skyactiv G140, kar pomeni, da ima atmosferski 2,5-litrski motor enotno moč 103 kW (140 KM). V primerjavi s šibkejšim predhodnikom ima izrazito bolj ugodno krivuljo moči in navora. V primerjavi z močnejšim predhodnikom je moči sicer nekoliko manj, a jo lahko bolj zvezno podaja, zaradi večje prostornine pa je bolj ugoden navor pri nižjih in srednjih vrtljajih. Vožnja je zato udobnejša.

Kaj so še dosegli? Motor ima sistem deaktiviranja valjev, zato pri manjših obremenitvah deluje le na dva cilindra. Dodan ima tudi sistem mehkega hibrida, torej starter generatorja, ki pomaga pri lažjem speljevanju in z energijo poganja stranske porabnike. 

Poraba goriva je pri večjem motorju s tem ostala na praktično isti ravni kot pri starejši verziji G122, po drugi strani pa so zaradi bolj idealnega zgorevanja bistveno izboljšali emisije

Kot omenjeno, je novi motor že v vseh novih modelih CX-30 in mazda 3. Različic G122 in G150 ne izdelujejo več.

V ponudbi kot športnejša alternativa sicer za oba modela ostaja tudi inovativni e-Skyactive X motor s 137 kW (186 KM) in pri Mazdi razvito tehnologijo SPCCI. Motor brez prekinitve preklaplja med običajnim vžigom z vžigalno svečko in kompresijskim vžigom, pri katerem revna mešanica goriva in zraka zaradi kompresije zgoreva bolj učinkovito. Tako dosega porabo dizelskega motorja, na drugi strani pa moč športnega bencinarja.

CX-5 za zdaj ugasnil, prihaja pa nova mazda 6!

Druga pomembna aktualna novica pri Mazdi je, da so že prenehali s proizvodnjo zdajšnje generacije CX-5, ki je bil vrsto zadnjih let njihov najbolj prodajan model. Naslednjo generacijo obljubljajo za prihodnje leto. 

Mazda EZ-6 | Avtor: Mazda Mazda

V letu 2025 pa bodo predstavili tudi evropsko različico povsem nove mazde 6. To bo odslej le še električna limuzina, ki bo postavljena na povsem novo platformo za baterijska vozila. V največji meri bo oblika takšna, kot so jo nedavno prikazali pri kitajski različici EZ-6.

Mazda EZ-6 | Avtor: Mazda Mazda

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 3
  • 4krogci 10:06 17.december 2024.

    no sej ze papirji dosti pokazejo...primer iz domace garaze: 2.0tsi ob normalni vsakodnevni voznji pije okol 9-10l/100km, ampak glej ga hudica pri hisi je tudi 4.0 tfsi ki ob normlani vsakodnevni vozni pije 11-12l/100km.....razlika med enim in drugim je pa ...prikaži več 400konjev in pa cca 500kg razlike v tezi.......se pa vse spremeni ko ju greš ožemat....takrat se pa pr tamalem konca pri 15litrih porabe, pr tavelikem pa gremo tudi cez 30litrov.

  • Rim 09:39 17.december 2024.

    Stara resnica še vedno drži, nič ne more nadomestiti volumna.

Sorodne novice