Marjetka Kramžar, inštruktorica v šoli vožnje, ki se ukvarja z ranljivimi skupinami kandidatov za pridobitev vozniškega izpita, tudi mladoletnimi, se je na Facebookovi strani izpostavila in kritizirala postopek policistov, ki so ustavili njeno kandidatko za pridobitev vozniškega izpita.
Pogostejši, v določenih primerih prestrog in neprimeren nadzor, so nam potrdili tudi nekateri inštruktorji v šolah vožnje, ki pa ne želijo biti izpostavljeni, saj se bojijo dodatnega nadzora policije in inšpekcije.
"Naju so ustavili ob 8. uri zjutraj, ko sva se s stranko učili vožnje po avtocesti. Policijsko vozilo sem opazila veliko prej kot stranka. Videla sem celoten postopek. Opazila sem, da je policist nevarno zapeljal na zaviralni pas, to pomeni, da se je vrinil med dva avta ob zaključevanju zaviralnega pasu. Na ta način nama je zapeljal za vozilo. Ob vključevanju na krožišče so bili čisto za nama, brez varnostne razdalje, vozili po krožnem toku, čisto za zadkom, in ob izhodu iz krožišča (predvidevam, ker je bila stranka nekoliko bolj počasna), je policist vključil kratek zvok sirene in modre luči. Na desni strani ni bilo možno ustaviti, ker ni bilo prostora. Zato sem stranki pomagala, da sva zavili levo v križišču, kjer sva se lahko ustavili," je dogodek, ki je bil povod za javno objavo na družabnem omrežju pojasnila Kramžarjeva, ki je učiteljica vožnje in strokovnjakinja za premagovanje strahu za volanom.
Kmalu bo imela za seboj 30 let poučevanja in vzgajanja v prometu.
Iz policije so na naše vprašanje, ali se je nadzor nad vozili šol vožnje povečal, odgovorili, da ne morejo govoriti o povečanem nadzoru. "Zatrdimo lahko, da gre za dinamiko nadzorov, ki jih policisti izvajajo samostojno ali v sodelovanju z nadzorniki Agencije za varnost prometa. Poleg policije in AVP je nadzorni organ tudi Inšpektorat Republike Slovenije za infrastrukturo," so nam odgovorili iz službe za odnose z javnostmi.
Policisti so v letu 2020 ugotovili 80 kršitev s področja šol vožnje, v letu 2021 - 68 kršitev, v letu 2022 - 82 kršitev, v letu 2023 - 83 kršitev in v letu 2024 - 42 kršitev.
Policisti najpogosteje zaznavajo prekrške, ki so povezani z vodenjem evidenc, ki jih mora voditi učitelj vožnje, ki neposredno usposablja kandidata za voznika. V evidencah, ki jih more imeti v času poučevanja pri sebi ne izpolni rubrik oz. so te nepopolne.
Obstajajo tudi posamični primeri tehnične neizpravnosti vozila, ko kandidat pri sebi nima osebne izkaznice, tudi uporabo mobilnega telefona učitelja vožnje med poučevanjem.
Inštruktorica vožnje je za Žurnal24 pojasnila, da dela z ljudmi, ki za volanom poznajo strah, nemoč, nesamozavest. Z ljudmi, ki imajo panične napade, fobije, anksiozne misli.
Dela z mladimi avtisti, mladino, ki ima ADHD, s senzorno občutljivimi ljudmi. Pravi, da so še posebej zadnji občutljivi na hrup ter način policijskega nadzora.
"Njih zmoti hrup sirene, da je policist brez varnostne razdalje, da je treba takoj poiskati prostor za ustavljanje, da se jim ne podajo natančna navodila. Strankam kot učiteljica predstavljam veliko varnost. V avtu se z menoj se počutijo dobro, ker jim med usposabljanja nudim dovolj ponovitev, prostora in časa, da osvojijo in razumejo prometne situacije," pravi Kramžarjeva in dodaja, da je njeno vozilo povsem polepljeno z nalepkami, na katerih piše strah za volanom, na strehi pa je tabla šola vožnje.
Pravi, da bi si želela, da bi tudi policisti imeli občutek, da v takem vozilu sedi neizkušena oseba, ki morda potrebuje navodila, kako se je treba vesti ob policijskem nadzoru.
"Konec koncev sem zato, da je tudi policijski nadzor del učenja, ki naj bi bil prijeten strokoven, človeški. Ne pa poln agresije, nadlegovanja in dajanja vtisa, da zagotovo delamo kaj narobe," nam je povedala in nadaljevala, kaj se je zgodilo, ko je policist v vozilu vklopil svetlobni in zvočni signal.
Kandidati za vozniški izpit se lahko v šoli vožnje prvič srečajo z nadzorom policista med vožnjo
Iz policije so nam odgovorili, da se številni mladi med nadzorom šole vožnje res prvič neposredno srečujejo s policistom oz. uradnim postopkom. Pri ustavitvi šole vožnje policist komunicira z učiteljem vožnje in kandidatom kot voznikom.
Na policiji pojasnjujejo, da gre za običajen postopek pri nadzoru cestnega prometa in pri tem ne gre za zaslišanje. V primeru ugotovljene kršitve, le te predoči ali kandidatu ali učitelju vožnje oziroma obema.

"Policist je pristopil do mene, zahteval vse dokumente in od stranke osebno izkaznico," pravi in pojasnjuje, da morajo imeti v šolah vožnje s seboj veliko papirjev:
• pravilno izpolnjen potni nalog za vsako stranko. Ujemati se mora ura začetka poučevanja, stanje števca, vaja, ki jo izvaja učitelj, podpis učitelja vožnje in stranke ob zaključku usposabljanja.
• evidenčni karton stranke; Pravilno izpolnjen, opremljen z žigom, Republiškimi testi, datumom, uro začetka, vaja, ki jo izvajamo, številka potnega naloga in podpis učitelja vožnje,
• zdravniško spričevalo: veljavno 3 leta (lahko preteče v času usposabljanje),
• dovoljenje za učitelja vožnje,
• vozniško dovoljenje od učitelja vožnje,
• Veljaven oseben dokument stranke,
• prometno dovoljenje (6-mesečni tehnični pregledi).
"Vzel je dokumente in odšel v policijsko vozilo, nakar se je vrnil in najprej pristopil k meni (obe sva morali biti v vozilu), da sem opravila alkotest. Prosila sem ga, da bi mi dal navodila, kako se to izvede, pa ni bil pripravljen. Napihala sem 0,0, nato je šel na voznikovo stran in dal alkotest tudi stranki. Še nikoli prej ni pihala, zato sem prosila, da ji pojasni, kako, pa ni želel dati navodil. Navodila sem ji moral podati sama. Tudi stranka je pihala 0,0. Nato je odšel v avto in nama čez čas vrnil vse papirje in rekel: 'Vse štima, nasvidenje!'", pojasnjuje sogovornica, ki je dejala, da je bilo stranki v avtu zelo težko.
"Imela je totalni zlom. Noge in roke so ji odpovedale, vsa se je tresla, bila je nezmožna za nadaljevanje vožnje. Ko sva se presedli, sem pogledala k policistoma in videla, da sta se nama posmehovala," še pravi in dodaja, da je seznanjena, da je tak način ustavljanja povsem pravilen. "Ampak, ali smo v šolah vožnje res tako problematični, da nas mora policija iz prometa izločiti s sireno in rotacijskimi lučmi?," se sprašuje.
Agencija za varnost prometa (AVP) izvaja strokovne nadzore nad delom šol voženj in pooblaščenih organizacij. Največ kršitev se nanaša na ne izvajanje usposabljanj po predpisanem programu, javljanje sprememb prisotnosti kandidatov na usposabljanjih, na predpisan način ne vodijo evidenc (evidenčnih kartonov vožnje, registra kandidatov, dnevnih razvidov vožnje), spreminja in popravlja se že vpisane evidence, kršitve so tudi, da šole vožnje ne obveščajo javne agencije o izvajanju usposabljanj. V zadnjih letih so ugotovili 333 kršitev, in sicer 74 leta 2022, 90 leta 2023 in 169 leta 2024.

Pred letom dni je bila med vožnjo deležna inšpekcijskega nadzora. Pravi, da so jo takrat ustavili na bolj primeren način. Policijsko vozilo je bilo ustavljeno ob desnem robu in policist je bil na cesti ter z roko nakazal, kje naj se kandidat ustavi.
"Takrat so stranko spraševali, kje sva začela z vožnje, kdaj sva začela z vožnje, katero vajo delava. Ravno tako so preverili vse papirje, me poklicali iz vozila (pihati mi niso dali, niti stranki). Policista sta imela pred seboj pravilnik o šoli vožnje, da smo ga skupaj brali. Ker sem imela na potnem nalogu en podpis preveč, vse ostalo je bilo pravilno, sta mi želela napisati nalog za 1.000 evrov. Na koncu sta mi le spregledala. Nad nadzorom nisem imela nobene pripombe, saj je bil korekten," še pravi Kramžarjeva in zaključuje, da se je zagotovo spremenil odnos policistov do inštruktorjev in kandidatov v šolah vožnje. Predvsem v načinu, da policisti pristopajo, misleč, da delajo nekaj narobe.
"Delam pošteno, natančno in dosledno. In to z ranljivimi v prometu, s katerimi ne bi delal nihče drug. Vse, kar potrebujemo, je prostor, mir ter nežno, sočutno ravnanje brez posmehovanja. Moje stranke so po zaključenem delu in opravljenem vozniškem dovoljenju varne. Mislim, da bi vsi morali delati na večji varnosti in manj agresivnosti v prometu. Vključno s policisti."

V AMZS so za Žurnal24 odgovorili, da so že v teoretičnem delu predavatelji dolžni obravnavati temo, ki se navezuje na vozila s spremstvom, vozila s prednostjo, kako se ob srečevanju z njimi vedemo, kakšne so naše naloge kot vozniki oziroma udeleženci v prometu. Prav tako so kandidati seznanjeni, kako morajo policisti ustavljati vozila v prometu in kakšne so njihove pristojnosti. Način ustavljanja, kot je opisan v videu iz vašega vprašanja, je skladen z zakonodajo.
V AMZS poudarjajo, da morajo učitelji vožnje svoje delo opravljati strokovno, menim, da morajo biti kandidatom v šoli vožnje (in drugim voznikom) zgled. Konkretnega ravnanja v primeru inštruktorice vožnje niso komentirali, saj ne poznajo celotne zgodbe, pravijo, da, da učitelji vožnje morajo spoštovati javne institucije, kot je policija, in na ta način tudi sami prispevati k temu, da bodo tak odnos imeli tudi kandidati v šoli vožnje. Dodajajo, da mora tudi policija svoje delo opravljati profesionalno in strokovno. Po izkušnjah inštruktorjev AMZS v šolah vožnje je večina kontrol policije opravljena korektno.
Pozanimali smo se še drugje, a zanimivo, nihče od inštruktorjev se ne želi izpostavljati. So nam pa dejali, da so se nadzori v šolah vožnje v zadnjih letih povečali. Že s strani Agencije za varnost v prometu (AVP) s strokovnimi nadzori, enako velja za policiste.
Neuradno so nam povedali, da se v grobem šole vožnje preverjajo dnevno. Pred leti naj bi bil nadzor periodičen, to pomeni, da je stal policist na avtobusni postaji in je v okviru redne kontrole prometa zamahnil z roko in ustavil tudi vozilo šole vožnje.
Zadnjih nekaj let pa inštruktorji opažajo, da se večina ustavitev izvede na način izločanja s prometa, to pomeni, da policijsko vozilo zapelje za vozilom šole vožnje ter z zvočnimi in svetlobnimi znaki izloči vozilo šole s prometa.

Kot so nam povedali, je razlika tudi v vsebini nadzora. Pred leti se je nadzor opravljal s pregledom dokumentacije, in če je bil popoln, so lahko hitro naprej nadaljevali poučevanje.
Danes pa pregled traja precej dlje, sledi temeljit pregled vozila, voznika in učitelja. Pravijo, da s takšnim, bolj temeljitim pregledom ni nič narobe, a se zgodi, da so policisti pri pregledu preveč malenkostni. Lahko je velika težava že, da ne sveti ena izmed luči za osvetlitev registrske tablice.
Predvsem tisti učitelji, ki delo opravljajo že desetletje ali več, občutijo razliko v obravnavi in to ob bolj arogantnem nastopu policista hitro povežejo s šikaniranjem pri opravljanju svojega poklica.
Naši sogovorniki so soglasni, da ne morejo kritizirati vseh nadzorov, ob njihovem velikem številu pa se marsikdaj najde policist, ki v svoji vnemi iskanja napake za vsako ceno prekorači mejo dobrega okusa in da vedeti tako kandidatu kot učitelju, da malo 'išče', kje bi lahko našel kaj za plačilni nalog.
Moje prvo srečanje oz, ustavljanje . Pred Figovcem sem mal hitr prletu , pa me je policist križišča ustavil. Med tem ko sem mu dajal vozniško. je že žlubodral aha včeri smo ispit naredel , dons bomo pa že divjal… ...prikaži večal . Pa je pogledu v vozniško , bilo je že 4 leta - moj mladostni videz to ni izdajal in še na 2 leti podlage brez, kar pa ni vedel . No no saj nismo začetniki ampak malo bolj počasi bi blo pa dobr.
Ko so me zadnjič ustavljali od zadaj , sem isto sekundo zaustavil na sredi ILIRSKE ulice v Lj. In polcaji PP Center , se niso upal ali niso znašel , da me pošljejo na AP Ilirska . Pa ni bil… ...prikaži več prometni ampak zmerjanje policajev malo pred tem . Edina kazen , ki sem jo z veseljem plačal 208 € .
Do zadnje pikice verjamem inštruktorci . Plavi idioti so poznani po svoji varni vožnji ! Mene pa zanima sledeče : KAKŠNE SO TO SKUPINE LJUDI z osebnostnimi motnjami , ki so dobili zdravniško sprićevalo , sposobnega za vožnjo CMV .… ...prikaži več. A zdaj bodo pa še dokazano umobolni vozili poleg tistih , ki vozijo nelegalno umobolno !