Avto
301 ogledov

Štirje neverjetni žarometi, ki prihajajo

Audi OLED Audi
Avtomobili tudi zaradi visokotehnološke raziskave postajajo vse pametnejši. Napredni oblikovalski studii in inženirski laboratoriji po vsem svetu razvijajo tehnologije, ki bodo omogočile, da bodo celo današnji najbolj napredni prilagodljivi žarometi v naslednji polovici desetletja postali zastareli.

Med vodilnimi na področju razvoja žarometov je Audi. Do leta 2019 nameravajo v Ingolstadtu vložiti 24 milijard evrov v nove proizvodne linije, modele in tehnologije. Okoli 90 odstotkov inovacij, ki bodo nastale, bo povezanih z elektroniko, tehnološke inovacije v povezavi z razsvetljavo bodo imele zelo pomembno vlogo.

Audi OLED | Avtor: Audi Audi
Pri Audiju so že zdaj dnevne luči glavni prepoznavni znak njihovih vozil in blagovne znamke, smerniki s številnimi diodami na svoj način nazorno nakazujejo, kam bo vozilo zavilo, zavorne luči pa v primeru zaviranja v sili utripajo in voznike za vozilom opozarjajo na nevarnost.

To ni nič v primerjavi s tistim, kar je za vogalom ...

Organske diode

OLED tehnologija, torej organske LED diode, so naslednja velika stvar. Svetleče diode bodo vgrajene v vsako ploščo in vas bodo ponoči vodile do kljuke vrat. Laser v zadnjem žarometu bo na cesto za seboj risal rdečo črto, ki bo voznike za vozilom opozarjala na primerno varnostno razdaljo, kar bo s stališča varnosti še posebej dobrodošlo v vožnji v megli ali dežju. Kaj je OLED? Organske svetleče diode so izredno tanke, bolj tanke od las, hkrati pa ustvarjajo 3D učinek tako prednjih kot zadnjih svetil. Za razliko od LED svetil, OLED svetila osvetlijo večje področje, intenzivnost osvetlitve pa je zelo enakomerna. Hkrati porabijo manj energije in se manj segrevajo. V proizvodnji jih avtomobilisti pričakujejo v naslednjih treh letih.

Matrični laserski žarometi

Naslednja generacija laserskih žarometov bo uporabljala mikroskopske kamere, ki bodo po vzoru na filmske projektorje ustvarili 420.000 posameznih pik svetlobe. To bo omogočilo izjemno natančno razporejanje svetlobe na cesto. Pri nizkih hitrostih bo cesta osvetljena pod zelo širokim kotom, ob večjih hitrostih, pa bo snop dosega svetlobe podaljšan in bolj intenziven.

Audi matrični laserski žaromet | Avtor: Audi Audi

Vrtinčasta zadnja svetila

Dinamični elementi razsvetljave že obstajajo. Zdaj pa si predstavljaje kot vrtinec animirana zadnja svetila, ki so nenehno v gibanju. Kažejo pospešek in smer vožnje, kot tudi zaviranje. S tem bi lahko izboljšali odzivni čas voznikov. Za zdaj tehnologija obstaja le v teoriji.

Audijev žaromet | Avtor: Audi Audi

Laserske luči za meglo

Megla bi postala neke vrste platno, zgoščeni opozorilni žarki pa bi na to "platno" narisali mejno črto na cesti in voznike zadaj opozarjali na varnostno razdaljo.

Audijeva laserska luč za meglo | Avtor: Audi Audi

Komentarjev 2
  • mph 12:23 09.maj 2015.

    Khm ... "Zdaj pa si predstavljaje kot vrtinec animirana zadnja svetila, ki so nenehno v gibanju. Kažejo pospešek in smer vožnje, kot tudi zaviranje. S tem bi lahko izboljšali odzivni čas voznikov." ali pa tako dodatno obremenile voznike z opazovanjem ...prikaži več teh vrtinev, da bodo nujno rabili še v avtu tehnologijo za avtomatično preprečevanje trkov.