Uradno se je pri nas začela prodaja sedme generacije golfa. O avtomobilu smo glede njegovih novosti obširno pisali že ob mednarodni dinamični predstavitvi, zato na tem mestu strnimo vtise ob prihodu na slovenski trg.
Za kateri avto gre, je po obliki v grobem verjetno jasno tudi opazovalcem z mednarodne vesoljske postaje ISS. A tudi na nekaj deset metrov se je z gotovostjo težko sklicevati na življenje svoje matere, da gre za sedmega in ne šestega golfa.
Golf VII je po oblikovni plati zgolj in samo brezčasna evolucija vseh dosedanjih generacij, hkrati se vrača h koreninam z bolj hokejsko zaobljenim C-stebričkom ali pa k vozniku obrnjeni armaturni plošči. A podrobna primerjava s šesto generacijo razkriva, da sta si podobna le celostno, detajli pa so povsem različni – bolj dvignjen nos, nazaj potisnjen A-stebriček, bočne linije, seveda svetila tako spredaj kot zadaj, retrovizorji na "pecljih" ... Hkrati je novinec daljši in širši, a tudi nižji in zato bolj dinamičen na izgled in z večjim prtljžanikom. Notranjost je zelo prečiščena in po kakovosti na ravni večjih bratov. Povsem nov je volan.
V drobovju nekaj povsem drugega
Je pa ta avto tehnološko nekaj povsem drugega pod kožo. Največji doprinos Volkswagnove nove modularne zasnove je tudi do 100 kilogramov nižja masa, kar je v avtomobilskem svetu ogromno, saj vpliva na lego in varčnost. Te je več tudi za skoraj četrtino.
Novincu štejemo v velik plus izdaten preskok v aktivni in pasivni varnosti, s čimer je denimo ujel ford focusa. Cenovno dostopen je aktivni tempomat s funkcijama ustavljanja in speljevanja v konicah ali zaviranja v sili, dodan je sistem za izogibanje trkov pri hitrostih do 30 km/h. Serijski je sistem za zaznavanje utrujenosti voznika, pri koncernu se hvalijo tudi z inovativnim sistemom PreSafe, ki v primeru nesreče avtomatsko zavre avtomobil in prepreči nadaljne trke. A se pri tem zastavlja vprašanje, zakaj to ni v serijski opremi in je potrebno ljudi prepričevati, naj dodajo še 150 evrov. Golf želi biti premium izdelek, a volvo V40 denimo že serijsko ponuja zračno blazino za pešce!
Serijska elektronska zapora diferenciala je na krajši testni vožnji potrjevala napovedi o zelo zanesljivi vožnji, podvozje in odzivnost motorja je mogoče nastavljati s petimi različnimi programi.
Vsi dihajo na polno
Pri golfu so odslej prav vsi motorji s turbopolnilniki. Mi smo imeli na pokušini 1,6 TDI dizla s 77 kilovati, ki naj bi bil ob srednjem nivoju opreme comfortline tudi najbolj prodajana kombinacija v Sloveniji.
Zanimivo bo po napovedih tudi v prihodnosti glavnina kupcev tradicionalno za golfa posegala po dizlih, čeprav naj bi se odstotek odzivnih in vse varčnejših bencinarjev po prodaji vseeno povišal na 40 odstotkov.
Serijske opreme je sicer kar nekaj, med njimi klimatska naprava in radio z zaslonom na dotik. A v začetni izvedenki ta nima CD enote, USB priključek pa pride šele v tretji na petstopenjski lestvici. Zadnji dve mesti sta rezervirani za celovit in napreden infotainment z navigacijo na 5,8 ali osempalčnem zaslonu.
Cenejši od predhodnika
Cena za najšibkejši trivratni bencinar se prične pri 15.142 evrih, za dizla z opremo trendline pa pri 17.004 evrih. Je pa potrebno pri petvratnikih zadaj še ročno vrteti stekla na vratih. Večino od 2.300 kupcev, kolikor jih bodo v prihodnjem letu našli pri nas, bo zanimala oprema comfortline, ki ponuja že kar spodobno udobja z dvoobmočno klimatsko napravo, tempomatom, večfunkcijskim prikazovalnikom... Tradicionalno je na vrhu oprema highline z obilo dodatki za poudarjanje zunanjščine in notranjščine.
Po prodaji nameravajo pri slovenskem Volkswagnu v prihodnje na vsak način prehiteti renault megana, pravijo celo, da bodo po številkah boljši tudi od novega clia. Pri tem se zanašajo na cene, ki so postavljene zares agresivno, saj je različno od motorja in opreme najmanj za 1.900 evrov cenejši od primerljivih predhodnikov šeste generacije. Te ne bo več v prodaji, prihodnje leto pa pridejo še GTI, GTD in karavan.