Pisalo se je leto 1989, ko so pri Audiju predstavili 2,5-litrski petvaljni dizelski motor in mu nadeli oznako TDI (turbocharged diesel injection). Za takratne dizelske standarde je zmogel kar 88 kilovatov (120 KM) in 265 Nm navora, pri tem pa je audi 100, v katerega je bil najprej vgrajen, lahko dosegel hitrost okoli 200 km/h in na sto kilometrov porabil normno 5,7 litra goriva.
Turbodizel je bil seveda takrat že nekaj časa na trgu in so ga nekatere znamke, tudi znotraj koncerna VW že do takrat uporabljale. V letih, ki so sledila, pa so se turbodizelske tehnologije navzeli praktično vsi proizvajalci, hkrati pa so dizli doživeli kar nekaj korenitih reform predvsem glede čistosti. Za primerjavo, do danes so v četrt stoletja emisije padle kar za 98 odstotkov, medtem ko sta se moč in navor pri takšni prostornini povečala za prek sto odstotkov. Takšno moč in še precej boljšo porabo kot leta 1989 pa danes zlahka dosegajo za liter manjši motorji.
Za rojstni dan zmogljivi šestvaljnik
V najnovejši različici Audijevemu TDI motorju, ki ga bodo premierno vgradili v A7 sportbacka, trilitrski biturbo TDI zmore 235 kW (320 KM) in ima normno porabo 6,1 litra na 100 kilometrov ter izpust CO2 162 gramov. Ta motor je serijsko povezan z novim 8-stopenjskim menjalnikom.
Če se ne motim je najmočnejši V12 6.0 TDI z 502KM ! Ne pa nek V12 5,9 TDI !!!In zadni pravi vzdržliv audijev motor je bil 2.5 TDI vrstni pet valnik!!