BMW je koncept modela X2 v drugi generaciji obrnil na glavo. Predvsem z obliko se ne želi izgubiti v množici družinskih SUV in križancev. Iz kombilimuzine z večjim odmikom od tal je BMW X2 preoblikoval v SUV kupe. Preizkusili smo ga z najmočnejšim motorjem v ponudbi in oznako M35i xDrive, ki je namenjen ljubiteljem dinamične vožnje in tudi v različici iX2 XDrive30 s 100-odstotno električnim pogonom.
Pri BMW-ju pravijo, da so prav z BMW-jem X2 prvi v premijski kompaktni segment uvedli koncept športnega terenskega kupeja. V novi generaciji gre za velik oblikovni premik, s tem pa želi biti na cesti bolj prepoznaven, športen in usmerjen tudi v prihodnost, predvsem z električno različico iX2. Komu sta namenjen X2 in iX2 in kaj zmoreta, smo preskusili v praksi.
BMW X2 ostaja malo manj praktičen sorodnik BMW-ja X1, ki pa mu je z novo generacijo veliko bolj podoben, po drugi strani pa se v primerjavi z X1 močno razlikuje. Dosedanji BMW X2 je bil z zaobljenimi oblikami, kontrastnimi barvami in prepoznavnim znakom na stebričkih C, s čimer se je poklonil klasiku BMW-ju E9 coupe, nekaj posebnega. Z novo generacijo je postal bolj konvencionalno oblikovani avtomobil z značilno grbo, ki ga pozicionira kot SUV coupe.
M35i veliko bolj vpadljiv
BMW X2, ki se kljub športno terensko kupejevski zasnovi pohvali s količnikom zračnega upora 0,25, je s 4.554 milimetri za 194 milimetrov daljši, s širino 1.845 milimetra za 21 milimetrov širši, z višino 1.590 milimetrov za 64 milimetrov višji od predhodnika. Večji so tudi medosna razdalja in koloteki, kar pripomore ne le k boljšemu udobju in prostornosti v kabini ter prtljažniku, ampak tudi drugačnemu občutku v vožnji.
Dimenzije iX2 se nekoliko razlikujejo, saj je nekoliko krajši in višji, centimetri v širino in medosna razdalja so enaki pri obeh modelih. Razlika je tudi v videzu, sploh v primeru izvedenke M35i, ki prinaša številne »kričeče« elemente, s spojlerji, velikimi izpuhi, difuzorjem, večjimi platišči in drugimi dodatki, tudi izstopajočo modro dirkaško barvo. Na cesti je kljub mat modri barvi videti kot "hudič" proti rdečemu električarju, ki seveda nima izpušnih cevi, ima pa številne druge aerodinamične elemente, ki skrbijo za izboljšanje električnega dosega in manjši vpliv piša vetra ter hrupa koles. Iz prostora, kjer je neslišni elektromotor, se v kabino namreč ne prebija zvok kot v primeru zmogljivega štirivaljnega dvolitrskega motorja.
Po novem zelo udobno tudi na zadnji klopi
Menimo, da je X2 precej prijeten za oko in eden izmed boljših stilskih eksperimentov BMW-jevega kupeja in SUV-ja. Zanimivo je, da je X2 izgubil eno od značilnih lastnosti, to so bili logotipi BMW, nameščeni na zadnjih stebričkih. Danes jih ne boste našli.
Skoraj 20 centimetrov prirastka v dolžino gre tudi v korist notranjega prostora. Potniki na zadnjih sedežih v novem X2 sedijo zares udobno in nič utesnjeno, kot smo vajeni v številnih tovrstnih vozilih. Tudi prostor za glave ni omejen zaradi padajoče strešne linije.
Ureditev notranjosti je tako v X2 kot v iX2 bolj ali manj takšna, kot v BMW-ju X1, kar pomeni, da imata prenovljen zabavno-informacijski sistem, ki ga sestavljata dva ukrivljena zaslona, integrirana v tako imenovani BMW Curved Display. Deluje pod novim operacijskim sistemom BMW OS 9, kar pomeni še hitrejše odzivanje na želje voznika. Zabavno-informacijski sistem omogoča uporabo predplačniških storitev, vključno s pretakanjem glasbe, videoposnetkov ali iger. Oddaljeni dostop do več funkcij vozila ali posodobitve programske opreme po zraku so samoumevni.
Priročna novost je lebdeča sredinska konzola s parom držal za pijačo in induktivnim polnilnikom za pametni telefon. Poleg platform Apple CarPlay in Android auto povezljivost zagotavljajo štirje priključki USB-C. Standardna oprema je razširjena z vgrajeno navigacijo BMW Maps, dvopodročno klimatsko napravo, usnjenim volanom, električnim upravljanjem prtljažnih vrat in osrednjo zračno blazino. Za doplačilo si lahko privoščite velikansko panoramsko streho, ki sega nad zadnje sedeže, posebno usnjeno oblazinjenje, ki poudarja premijsko plat vozila, head-up zaslon ali vrhunsko opremo Harman/Kardon. Seveda ne manjka celotna ponudba asistenčnih sistemov, kot so prilagodljivi tempomat, ohranjanje voznega pasu in napredni parkirni pomočnik, ki smo jih spoznali že na testiranju BMW X1.
V prtljažniku je zdaj od 560 do 1.470 litrov, kar je do 90 oziroma 135 litrov več. Le električna različica iX2 je nekoliko skromnejša s prostornino za prtljago, volumen je manjši za 70 litrov.
Spremembe med X2 in iX2 bo še najbolj opazil voznik, predvsem na področju spremljanja podatkov. Pri različici M35i je poudarek na športnosti, pri iX2 seveda na ekonomičnosti, pa čeprav ima električni model še večjo moč in ponuja tudi izbiro programa sport. M35i ima merilnik vrtljajev na desni strani sklopa digitalnih merilnikov, medtem ko ima iX2 graf "e-Power", ki sega od 0 do 100 odstotkov napolnjenosti baterije. V sistemu so tudi številne druge grafike in odčitki, specifični za EV, ki so vozniku v pomoč pri spremljanju stanja napolnjenosti baterije ali omejitvi porabe energije v korist večjega dosega.
Kakovost materialov in ergonomsko urejenost voznikovega prostora v obeh avtomobilih označimo za izjemno dobro.
Električni celo z več moči, a pospešek boljši pri M35i
Paleta motorjev posnema novi BMW X1. In to je dobro, saj pod pokrovom ostajajo klasični bencinski in dizelski motorji. Osnova je bencinski sprednji kolesni par X2 sDrive20i, ki združuje 3-valjni 1.5 TwinPower Turbo (115 kW) s turbinskim polnilnikom in 48 V zaganjalnik-generator, ki doda še 14 kW. Sistemska moč je nastavljena na 125 kW. Dizelsko osnovo predstavlja X2 sDrive18d z 2.0d dizelskim 4-valjnim motorjem z močjo (110 kW). In potem je tu še "naš" vrhunski X2 M35i xDrive z motorjem 2.0 TwinPower Turbo, ki pošilja mamljivih 221 kW (300 KM) na vsa štiri kolesa. To pomeni sprint do 100 km/h v 5,4 sekunde. Vsi motorji so serijsko povezani s 7-stopenjskim dvosklopčnim menjalnikom steptronic.
Absolutna novost v ponudbi pa je popolnoma električni BMW iX2 xDrive30. Kot že ime xDrive pove, uporablja dva elektromotorja, vsakega na eni od osi. Skupaj proizvedeta 225 kW (306 KM), kar pomeni, da je lahko konkurenčen tudi vrhunski bencinski različici. Do 100 km/h pospeši v 5,6 sekunde. Le največja hitrost je omejena na 180 km/h. Nova baterija s kapaciteto 64,8 kWh lahko zagotovi standardni doseg v našem primeru do 449 km. Prilagodljiva rekuperacija in nova funkcija Max Range za najdaljši možni doseg pomagata varčevati z energijo. Polnjenje od 10 do 80 % traja približno 30 minut. iX2 podpira polnjenja do 205 kW, kar je dober podatek. Za polnjenje z izmeničnim tokom skrbi 11 kW vgrajeni polnilnik.
Višek kilogramov občutimo med ovinki
Čeprav pišemo o angelu in hudiču, lahko tudi električni model v praksi zagotovi veliko dinamičnih občutkov, tudi zaradi veliko navora, ki je na voljo od začetka pospeševanja. Zaradi vgrajenih baterij je veliko težji od M35i, za kar 325 kilogramov. Skupna masa praznega vozila je v primeru iX2 2095 kilogramov in vemo, da se kilogrami poznajo v športni vožnji. Težko jih je skriti. Ne toliko na ravnini kot v ovinkih in hitrem spreminjanju smeri. Tu je klasika boljša.
M35i je sicer zmogljiv avtomobil, a to ni polnopravni M. Bencinski pogon se hitro odzove na pritisk stopalke za plin, podvozje deluje čvrsto in zanimivo ne pretrdo, voznik pa ima zaradi optimalnega prenašanja navora na vsa štiri kolesa ob natančnem volanu zelo dober nadzor nad vozilom. Pri BMW so delo opravili tako dobro, da lahko voznik pozabi, da sedi v vozilu, ki je SUV z večjo oddaljenostjo od tal. Vseeno to ni dirkalni avtomobil, zato bodo najbolj zahtevni vozniki tovrstnih vozil zares zadovoljni šele s pravim M-om. Tudi zvok štirivaljnega motorja izdaja, da ne gre za čistokrvno zver, enako velja za izpuh. Je pa zato M35i zelo vsestranski avto, na trenutke celo zelo uglajeno vozilo.
Vožnja v IX2 in tudi občutki so med vožnjo povsem drugačni. Lahko je zelo hiter, a na splošno vas neslišen elektromotor precej manj sili v pospeševanje do velikih hitrosti. Z njim smo vozili počasneje kot z bencinskim sorodnikom, ki vas oglašanjem motorja in dobrim oprijemom sam vabi, da pritiskate stopalko za plin.
Tudi v iX2 je krmiljenje prijetno, zavore so odlične, tudi rekuperacija deluje smiselno. Enako velja za enostopenjski samodejni menjalnik. Na splošno pa je vožnja manj stresna kot v zmogljivem bencinskem modelu.
Električni krepko cenejši, a slabši pri dosegu
Bistvena razlika nastane v dosegu. Z X2 smo ob normalni vožnji v povprečju porabili okoli osem litrov bencina na 100 kilometrov, ob zelo športni vožnji je poraba še nekaj litrov večja. Če vozite ekonomično, lahko porabo spustite tudi na sedem litrov. Ob umirjeni vožnji bo doseg veliko večji kot pri električnem modelu. Manjša baterija bo na avtocesti zadostovala za okoli 300 kilometrov vožnje, v kombinaciji mestne in primestne vožnje se bo doseg povečal za okoli 100 kilometrov. Na avtocesti je bila poraba 22 kWh, na medmestni ter mestni vožnji 16,3 kWh.
Električni iX2 xDrive30 je v osnovi precej cenejši od bencinskega X2 M35i. Električni model ima osnovno ceno 55.570 evrov, bencinski model pa se začne pri 61.100 evrih. Razlike je torej za 5.570 evrov, če k temu dodamo še 4.500 evrov subvencije, je razlika že občutna – večja od 10.000 evrov. K temu pa velja dodati, da BMW trenutno ob nakupu novega vozila kupcu podarja še brezplačen paket servisov BMW Service Inclusive.
Sprašujete se, "Angel ali hudič?" Odvisno kakšni BUMBARJI se vsedejo za volan in vozijo take avtomobile! Če si bumbar sploh ne pomisliš na druge in tak avto v katerem se pelješ nimaš občutka kako hiter je v resnici in se… ...prikaži več kaj hitro lahko zgodi nesreča! V Šiški ponoči ni mira! Nonstop samo gasirajo po 1 uri ponoči in pokajo s svojimi auspuhi, da te vrže s postelje! Perverzija! Odvzem avtomobila in vozniške! Pa boli me ĐOKO, če katera mamica kliče v UE, da je njen ubogi sinček izgubil vozniško!!!!!