Audi A5 tudi po prenovi oziroma prav zaradi nje ostaja kralj v trivratnem cupe razredu. Lahko si omislite tudi petvratnega, ampak potem gre za nek povsem drug avtomobil, za povsem drug namen, za katerega pa se tare konkurence v svojem srednjem visokem razredu. Prtljažnik je prenizek, da bi lahko bil občasno tudi družinski avto, z nameščanjem otroškega sedeža boste imeli kopico težav... A5 je rojen za trivratno različico, ki pač ni namenjena prevažanju potnikov, ampak uživanju v vožnji in nasploh vpijanju koncepta, ki ga ponuja notranja in zunanja oblika vozila.
Avtomobil je natančen, lepo leži v ovinkih, sedemstopenjski menjalnik je vrhunski in kljub temu, da je pod pokrovom motorja "le" dizelski agregat z dvolitrsko prostornino, zadosti zmogljiv. Teža praznega avtomobila pri 4,6 metrih dolžine in dva metra (z ogledali) širine znaša le 1490 kilogramov. Je relativno lahek, zato 190 »konjev« zadošča za kakšno bolj smelo prehitevanje. Razlike med dinamično ali običajno vožnjo, kljub nastavitvam, ki so na voljo, ne boste opazili. Prenovljen DSG menjalnik ima tudi funkcijo jadranje, ki se vklopi , ko voznik spusti stopalko za plin. Motor torej ne zavira in tako varčuje z gorivom.
Pri res dinamični kombinirani vožnji je poraba na testu znašala 7,2 litra, brez večjih težav pa je porabo mogoče spustiti na pet litrov.
Tih kot miška
A5 je udoben pri hitri kot tudi pri počasni vožnji. V tem pogledu me je zmotilo le nekoliko pretrdo vzmetenje športnega paketa S-line, ki še posebej zaradi nizkoprofilnih pnevmatik ne blaži tresljajev s ceste v zadostni meri. V zadostni meri za bolj luksuzen kot športen avtomobil, da se razumemo.
Pri Audiju znajo poskrbeti za udobje v kabini. Tako pri sedežih (ima le štiri) kot denimo ozvočenju in vseh multimedijskih igračkah. Ozvočenje ni ravno vrhunsko, je pa izjemno solidno, še posebej, ker je avtomobil dobro izoliran in motorja pri nizkih hitrostih sploh ne slišiš. Meritev hrupa pri 130 kilometrih na uro je pokazala neverjetnih 65 decibelov, kar je na ravni superluksuznega Rolls- Royce Dawn. Sicer kabrioleta s platneno streho, vendar po naših dosedanjih meritvah hrupa (rezultati so zelo odvisni od naprave), drugega primerljivo tihega avtomobila nismo našli.
Cena osnovnega modela je 47.170 evrov, z dodatno opremo, ki poskbri za tisti kanček luksuza pa 62.452 evrov.
Nobene revolucije
Čeprav je A5 po prenovi veliko bolj privlačen, radikalnih sprememb v tem pogledu ni. Oblika je dokaj korsenvativna, svoje naredijo luči in poudarjeni vbočeni stranici, ki ga ločita od ostalih audijev. Seveda ob tem pustimo ob strani velika vrata, ki naredijo poseben vtis. Predvsem pa je notranjost tista, ki loči audija od audija. Čiste linije iz kakovostnih materialov, volan, ki že na prvi vtis daje piko na i eleganci, premišljeno nameščeni gumbi za upravljanje in prijetna kombinacija plastike, usnja, karbona in kromiranih dodatkov.
Standardni varnostni paket vključuje samodejno zaviranje za preprečevanje trka, sistem za uravnavanje stabilnosti in seveda že ostale običajne varnostne sisteme.
Doplačati morate pa za pomoč pri parkiranju, ki vključuje zelo inventiven sistem za opozarjanje na predmete v mrtvem kotu, prilagodljivi tempomat in sistem za opozarjanje pred zapuščanjem voznega pasu.
Euro NCAP je na testu varnosti (crash test) A5 dodelil vseh pet zvezdic, z oopombo, da avtomobil nudi 89 odstotno zaščito odraslim potnikom.