Avto > Testi
118 ogledov

BMW M550d stopničko pod M5 ali na drugi veji?

BMW M550d xdrive
1/41
Saša Despot
BMW-jev M550d xdrive bržkone ta hip predstavlja svetovni dizelski vrhunec. Silovita moč, brezmejni navor, visoka inženirska tehnologija in velika mera M občutka med vožnjo. Huoooopa!

Da, res je. Obstaja oziroma obstajal je tudi še močnejši dizelaš v osebnem vozilu. V12 je gnal prejšnjo generacijo audija Q7 z brutalno močjo 370 kW (500 KM). A omenjeni suv kljub dvakratniku valjev in ob znatno višjem navoru 1.000 Nm ni bil sposoben omogočiti pospeška 4,7 sekunde do stotice, kot jih omogoča BMW-jev vrstni šestvaljnik s tremi turbinami, vgrajenih v limuzino serije 5. Tisto serijo 5, ki je že tako enota za dinamičnost v srenji poslovnih limuzin.

In potem so se vmešali še fantje iz divizije M ter v avto z dizelskim trivaljnikom prenesli marsikatero idejo iz zloglasnega M5. Jih je bilo dovolj?

Tri je znatno več kot dve

Bodimo iskreni, pri tej dimenziji vozil za racionalost ni veliko prostora, bolj kot tisočice ali desettisočice evrov pa odločajo časovna enomestna števila ali morda celo desetinke, še najbolj za oznaka na zadnjem delu. Tako je tudi pri M550d xdrive z začetno ceno 95.050 evrov, medtem ko model 535d xdrive z enako velikim motorjem, a le dvema turbinama in pospeškom 5,5 sekunde denimo stane že od 71.050 evrov dalje. Je pa treba v isti sapi dodati, da je pri M550d tudi veliko več serijske opreme.

BMW M550d xdrive | Avtor: Saša Despot Saša Despot
In kaj več še ponuja dizelski "bil-bi-M5"? Predvsem veliko dozo tehnološkega prestiža, to je jasno. Združenega z močjo, ki buta ne glede na hitrost vozila na plano še občutno hitreje in bolj sunkovito kot pri 535d. 

Tri turbine pričajo o visoki inženirski tehnologiji. Prva med njimi nemirno čaka in se odzove praktično že na vsak nežen pritisk na stopalko. Ko igla vrtljev komajda dobro preide številko 1 na popolnoma digitaliziranem merilniku vrtljajev, me že čaka nova doza pospeška, saj zapopade druga, večja lopatica. 

Veselica se razplamti na polno pri 2.000 vrtljajih, vseh 740 Nm navora pod menoj zakoplje v asfalt in potisne avto bliskovito naprej. Ko preštejem do pet, je avto že krepko mimo stotice. Pričakujem, da se bo krivulja navora počasi uravnala in strmoglavila, a takrat šele poprime za delo tretja, še ena majhna turbina, v katero avtomatika prek posebnega obvoda spusti izpušne pline šele pri okoli 3.000 vrtljajev.

In krivulja gre po zaslugi sveže količine polnilnega zraka le še na novo stopnjo navzgor, vse do dizelsko vse prej kot tipičnih 3.000 vrtljajih. Takrat pa je avto po zaslugi izvrstne osemstopenjske avtomatike že pri takšnih hitrostih, o katerih na tem mestu ni več dostojno pisati. Za kaj takšnega bi bilo potrebno zapeljati na “autobahn.” Celotni proces prepletanja delovanja turbin je sicer za voznika povsem brezčuten. Vedno vleče.

Pa vendar ...

Da M550d ni čisto pravi M, ampak le prvi v vrsti prihodnjih avtov razreda M Performance, se vidi po klasičnem menjalniku in ne še hitrejšem dvosklopčnem s kopico dodatnih nastavitev, pa tudi po nekoliko udobnejšem podvozju kot pri M5, ki je povrh serijsko xDrive izvedbe.  

Čeprav je trše nastavljeno, je pri M550d malce bolje prilagojeno za naše nakrhane ceste, a glede lege, vstopanja in izstopanja iz ovinkov pri štirikolesnem pogonu ni dileme, saj gre po tej plati brez dvoma za najbolj športni serijski dizelski avto na svetu ta hip.

BMW M550d xdrive | Avtor: Saša Despot Saša Despot
A pri takih avtih štejejo podrobnosti in nekaj zelo pomembnega vseeno manjka. Tista možnost bočnih sunkov, ki jih omogoča klasični M5 s pogonom zgolj na zadnji par koles. V Münchnu te opcije začuda niso dopustili. So se pa hvalevredno posvetili zvoku šestvaljnika izpod motornega pokrova. Pritisk na tipko sport ga še okrepi, brbotanje takrat pridobi dodatne nizke frekvence, ki božajo ušesa v in izven avta.

Ker gre za dizla, naj bi bila poraba pomembnejša kot sicer. A pri takšnih zmogljivostih je vseeno v ozadju, saj nanjo zelo vpliva slog vožnje. Med mirnim križarjenjem ima avto čisto dovolj že osem litrov, kopičenje adrenalina jo požene prek 10 litrov. Povprečje je torej nekje vmes. 

Končna sodba

Glede M550d je vse odvisno od želje, čemu dajati prednost. Gre za presneto hitro in športno dizelsko limuzino. A kdor išče za (v Sloveniji) 40 tisoč evrov nižjo ceno alternativo pravemu M5, ga pri M550d morda ne bo našel, saj je v primerjavi z bencinskim M5 še vedno prisotnih nekaj očitnih kompromisov. Pa ne govorim o 0,3-sekundni razliki pri pospešku.

Zato pa se nehote postavlja že drugo vprašanje - ali M550d res ponuja toliko več kot precej cenejši 535d z vsemi športnimi dodatki in podvozjem? No, tehničnega imidža je s tremi turbinami gotovo veliko.

BMW M550d xdrive

Motor: šestvaljni, 2.993 ccm, tri-turbo dizel
Moč: 280 kW (381 KM) pri 4.000 vrt./min
Navor: 740 Nm od 2.000 vrt./min
Zmogljivosti: 250 km/h, 4,7 sek od 0 do 100 km/h
Cena: od 95.050 evrov

Plusi: Zmogljivosti, tehnika, športno udobje, imidž.
Minusi: Imidž se plača.

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 1
  • blueone 19:56 17.december 2015.

    tole za 95.000 eur....no way!!!!