Tako kot X6, tudi X4 stavi na masiven, mišičast videz, s kupejevsko usločeno streho in visokim sedenjem ter težiščem. Seveda to ni klasičen kupe s štirimi vrati, s karoserijo blizu cestišča, so pa pri BMW za razliko od preštevilnih drugih proizvajalcev križancev, oziroma mestnih terencev, z določenimi tehničnimi ukrepi lego na cesti izboljšali do te mere, da so nagibanja karoserije v hitrih ovinkih manj moteča.
Testni X4 je imel obuta 19-palčna platišča, ki stanejo dobrega tisočaka, tudi zato je bil videti še bolj strupeno. Je pa zato vožnja zaradi večjih koles bolj hrupna, kot bi bila s palec manjšimi.
Samozavesten tudi med ovinki
Sistem DTC je dopolnitev sistema za dinamični nadzor stabilnosti (DSC). Pri vožnji na neutrjeni podlagi ali snegu se z vključitvijo sistema DTC poveča vlečna sila in s tem tudi toleranca zdrsa volanskega obroča, kar omogoča večjo stabilnost. Vozniki, ki se bolj navdušujejo nad slogom športne vožnje, lahko z vključitvijo sistema DTC enostavno nadzorujejo zdrs volanskega obroča. Sistem dinamičnega nadzora stabilnosti posreduje samo takrat, ko je to res potrebno, po želji pa se lahko sistem v celoti izključi.
Pohvalno je tudi, da so ob vzorni dinamiki vožnje, pri BMW uspeli vzmetenje razviti tako, da vožnja v X4 ni neudobna, zato je prijetna vožnja tudi na daljših razdaljah. Tudi na račun doplačljivega elektronskega nadzora blažilnikov (EDC), ki omogoča, da sami izbiramo način blaženja glede na vozno podlago oziroma način vožnje. EDC je sicer vozilo podražil za ne nezanemarljivih 1.198 evrov.
Zaradi obilice navora zelo dinamičen
Štirivaljni dvolitrski turbodidizel z 140 kilovatov moči je racionalna izbira. Morda na prvi pogled pogonski agregat s svojimi tehničnimi karakteristikami izgleda skromen, a je osemsekundi pospešek od 0 do 100 km/h dober rezultat, še posebej zato, ker je na voljo kar 400 Nm navora, več kot na primer pri turbobencinskem modelu X4 35i. V vseh režimih vožnje mu je v pomoč osemstopenjski samodejni menjalnik steptronic (2.505 evrov doplačila), ki je odziven in poskrbi, da je navor vseskozi izkoriščen optimalno. To pomeni, da je menjalnik z motorjem usklajen tako, da je praktično v vseh pogojih dovolj moči za varno in hitro prehitevanje. Hkrati pa je osem prestav razporejenih tako, da je tudi poraba goriva povsem zmerna. Povprečno sem porabil osem litrov plinskega olja na 100 prevoženih kilometrov.
Vožnja v mestu zahteva nekaj prilagajanja, saj so boki zelo visoki in široki, padajoča strešna linija pa načenja preglednost nazaj. X4 je lahko opcijsko opremljen s sistemom štirih kamer, ki na osrednjem ekranu prikazujejo sliko okolice vozila, zato je v kombinaciji s parkirnimi senzorji spredaj in zadaj, avtomobil lažje parkirati vzvratno ali bočno, kot je bilo to včasih s stoenko.
Podatki o vozilu: (BMW X4 xDrive20d)
Motor: turbodizelski, štirivaljni, 1995 ccm
Najvišja moč: 140 kW (190 KM) pri 4.000 vrtljajih
Navor: 400 Nm pri 1.750 do 2.500 vrt./min
Dimenzije (D x V x Š v mm): 4.671 x 1.624 x 1.881, medosna razdalja 2.810
Najvišja hitrost: 212 km/h
Pospešek: 8,0 sekunde od 0 do 100 km/h
Poraba na testu: 8,0 litra, 136 g CO2/km
Cena (v evrih): 49.600 (osnovni) / 73.354 € (testnik z dodatki)
Plusi: Pogonski sklop, tehnika, vozne lastnosti, prostornost prtljažnika;
Minusi: Dragi dodatki in končna cena, preglednost nazaj;
lep je pa tud ful pocen ane :-)
Daš toliko denarja potem se pa sekiraš za vsako prasko in ptičji kakec.
Za ta denar se dobi Tesla S.