Avto > Testi
8288 ogledov

Daj, pokaži, če gre kaj sploh notri!

BMW X4
1/34
Gregor Prebil
BMW je z X4 pred leti "posejal" seme, ki je vzklilo tudi zavist konkurence. Ta je kmalu ponudila svoje različice srednje velikih športnih terencev s kupejevsko streho in zadnjico. BMW je v drugo poskušal popraviti napake iz prve generacije. Test.

X4 je kljub vau učinku pri voznikih, sopotnikih in samo opazovalcih dajal mešane občutke. Sicer je dobro ciljal na čustva kupcev, a hkrati ponujal manj praktičnosti kot X3. Bil je tudi opazno dražji. Enako velja za njegovega večjega brata X6, ki je manj praktična alternativa X5, medtem, ko je X2 športnejša alternativa in zato ne tako prostorna v primerjavi z X1, na kateri temelji.

BMW X4 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Pri BMW so se pri razvoju druge generacije X4 tudi zaradi toplo-hladnih izkušenj novinarjev in uporabnikov dela lotili nekoliko drugače. Veliko je k temu pripomogla tudi nova generacija X3, na kateri temelji X4, kar pomeni, da je tudi športno terenski kupe zdaj prostornejši in družinsko uporabnejši, ob tem, da so Bavarci bolj uspešno kot predhodniki ločili obliko med X3 in X4. X4 bomo zdaj prej prepoznali po "zapeljivi ritki".

BMW X4 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Avto Mami ukradel BMW, njena reakcija postala viralna

X4 torej zdaj ni več posebnež v svetu križancev s terensko dvignjeno postavo in kupejevsko zašiljeno streho. Druga generacija prinaša veliko novega, predvsem tudi to, da ga že prvi pogled ne zamenjujemo z večjim X6.

Čeprav je opazno zrasel tako na zunaj kot znotraj, kar je največja dodana vrednost v primerjavi z manj uporabnim predhodnikom. Agresivni videz morda komu še vedno ne bo všeč, a naše mnenje je, da je BMW uspelo z agresivnim, celo pošastnim dizajnom, ki osvaja poglede drugih voznikov in opazovalcev. Nekaj pa je zagotovo k temu pripomogla tudi vpadljiva rdeča barva in dve izpušni cevi na zadku pod difuzorjem.

BMW X4 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Sedenje in občutek pod prsti so odlični, celo vrhunski. BMW vztraja pri večjem številu stikal v primerjavi z Mercedesom, a je vse postavljeno tako logično, da voznik kljub velikemu delu digitaliziranim sistemov (merilniki, head-up zaslon, velik osrednji zaslon), ne ostaja zmeden. Ko je bilo treba prestaviti uro za nazaj sta bila dovolj dva pritiska zaslona, da smo to uredili. Pri nekaterih avtomobilih je treba v roke treba vzeti tudi debelo knjigo z navodili. Vse je logično in estetsko. Pritisneš stikalo za spremembo režima vožnje in pred očmi se že izrišejo drugače obarvani merilniki z novimi podatki, ki pritičejo izbranemu načinu vožnje.

BMW M5 BMW M5 Avto Test: BMW M5

BMW X4 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Okrogli vmesnik med sedežema ostaja zaščitni znak, omogoča pa lahkotno in hitro sprehajanje med meniji navigacije, radia, internetnih vsebin. Velik barvni head-up zaslon pred očmi voznika poskrbi, da ni treba nikoli odmikati pogleda s ceste, tudi, ko uporabljamo navigacijo. Testni avtomobil je imel tudi pametni ključ, na katerem se izpisujejo določeni podatki in omogoča samodejno parkiranje vozila, če doplačamo to funkcijo - pri čemer nam ni treba sedeti v vozilu. A vse našteto, tudi napredni asistenčni sistemi, ki omogočajo polsamodejno vožnjo ali zaviranje v sili in prepoznava tudi pešce in kolesarje, je povzet po najnovejšem modelu X3.

BMW logotip Avto BMW predstavil revolucionarno rešitev

BMW X4 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Bolj kot že znane stvari me je navdušilo kako dober potovalnik je postal. V usnjenih in lično prešitih sedežih, ki so električno nastavljivi v vse možne smeri se sedi izjemno udobno. Predvsem pa je več občutno več prostora na zadnji klopi, kjer sem imel večino časa nameščena dva otroška sedeža, ki sta bila merilo v primerjavi s predhodnikom, ki sem ga vozil pred vsema letoma. Čeprav so otroci v tem času zrasli, mi niso vseskozi z nogami mazali hrbtišča sedežev. Prostora za glavo pa je vseeno nekaj manj kot pri X3. Ko je bilo treba pobrati še tasta, je med otroška sedeža zadaj brez težav prisedla še žena. Se je pa pritoževala nad udobjem na zadnji klopi. Avto je ob velikih nizkopresečnih pnevmatikah precej trd.

BMW X4 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

In prtljažnik? "Daj pokaži mi, če gre sploh kaj notri," sta me vprašala kar dva znanca, ki sta se pri prvi generaciji pritoževala, da je to povsem neuporaben avto. Pod električno pomičnimi elegantnimi vrati se odpre kar zajetna odprtina, z dvojnim dnom, v katero zlahka spravimo otroški voziček in vso kramo za otroka. Tudi nakladalni rob ni previsok, prtljažnik pa je obdelan odlično, z mrežicami, predalčki, vodili in ročkami za samodejno podiranje zadnjih sedežev. Nagnjena streha X4 pomeni, da izgubite košček prostora za prtljago v primerjavi z X3, a je to zanemarljivo (le 25 litrov) v primerjavi s predhodno generacijo.

BMW X4 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

BMW M5 Avto Danes vozim BMW, jutri mercedesa

X4 je s tem, ko je nekoliko zrasel, postavil še boljši potovalnik. xDrive s štirikolesnim pogonom je standarden na vseh modelih in resnično pomaga pri obvladovanju vozila v vseh pogojih. Vožnja sicer ni tako vznemirljiva kot v karavanih in limuzinah z modro-belim propelejerjem na motorni maski, saj vozniku primanjkuje nekaj informacij izpod mesnatega volana. 

Kljub oznaki 25d in športnemu načinu vožnje ni brutalen, a je lahko precej hiter. Šestvaljnik bi se mu podal še bolje. A navor, ki ga zagotavlja štirivaljni dizelski motor omogoča sproščujočo ali pa dinamično vožnjo - tudi takrat, ko morate prehiteti ali povečati hitrost, da se priključite prometu na avtocesti. K temu primore tudi že večkrat čislani osemstopenjski samodejni menjalnik in za športne terence neznačilna dobra lega na cesti. Če k vsemu dodamo še izredno natančen in direkten volan ...

BMW X4 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

BMW M5 Avto BMW Audiju speljal zvezdnika

Obstaja več motornih ponudb, če čutite potrebo. Šestvaljni 3,0-litrski bencin z dvojnim turbopolnilnikom na primer. Takrat se lahko povsem samozavestno postavite tudi ob bok Porschejevemu macanu. 

Težko zapišem, da me je X4 sezul. Ni me, ampak to še ne pomeni, da ne gre za vrhunski avto. Prepričala sta me prostorna potovalna kabina in prtljažnik, občutek vrhunske obdelave in materiali, delovanje asistenčnih sistemov, a je manjkala pika na i. Vseeno bi pustil čustva ob strani in izbral X3. X4 ostaja nišni model, ki bo za občutno višjo ceno od X3 (3.300 evrov) zagotovo privabil določen krog voznikov.

BMW X4 | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Samovozeči motor Avto BMW predstavlja motor brez voznika

Podatki o vozilu: (BMW X4 25d xDrive)
Motor: 1.995 cm3, štirivaljni turbodizelski
Moč: 170 kW (231 KM) pri 4.400 vrt/min.
Navor: 500 Nm pri 2.000 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.752 × 1.918 × 1.621, medosna razdalja 2.864
Prtljažnik (v litrih): 525-1430
Poraba na testu: 8,7 litra/100 km (mešani cikel), izpusti CO2: 178 g/km
Zmogljivosti: 230 km/h, 6,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: od 59.400 (osnovna)/ 86.322 evrov (testni)

Plusi: Delovanje asistenčnih sistemov, materiali, prtljažnik, motor in menjalnik;

Minus: Končna cena, udobje na zadnjih sedežih;

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.