X5 je bil prvi BMW športni terenec, ki se je na cestah pojavil v poznih devetdesetih letih prejšnjega stoletja. Zagotovo je to najbolj priljubljen premium športni terenec v Sloveniji, če gre sodit po prisotnosti na cestah.
A zato ni najbolj ekskluziven, tudi najbolj vpadljiv ni več - mercedes GLE je impozantnejši, volvo XC90 elegantnejši. A Münchenčanov pravzaprav nikoli nismo povezovali z eleganco, če odštejemo serijo 7, ampak z dinamiko, dobrimi voznimi lastnostmi in napredno tehnologijo. In vse to ima tudi najnovejši X5.
Avto, ki ne potrebuje revolucije, da bi bil uspešen
Vse od materialov, do sedenja in ergonomije je nadpovprečno. Mercedes, Volvo in Audi so stilsko lepši, vsaj meni osebno, v BMW pa je manj detajlov, vse deluje zelo enostavno in uporabno. Materiali in končna obdelava so vrhunski. Sedeži so prilagojeni bolj športni vožnji, telo na mesto zadržijo tudi v hitrejših in bolj zavitih ovinkih. Volan je primerno "mesnat", voznik že ob prvem prijemu dobi občutek, da bo vožnja dinamična. Vsa stikala so na dosegu roke, poleg volana in palice menjalnika, ter vrtljivega vmesnika za premikanje po multimediji, je preostalih stikal malo. Vseeno pa v primerjavi s predhodnikom ni nič senzacionalno novega.
Sistemi za pomoč boljši kot v ljudskih avtomobilih
Hvalim velik head-up prikazovalnik na vetrobranskem steklu, ki prikazuje množico podatkov, od navigacije, trenutne hitrosti, do opozoril sistemov za pomoč vozniku. Ta trenutek najboljši sistem na trgu, po mojem mnenju. Predvsem všeč mi je delovanje sistema za prepoznavanje ovir na poti, tudi pešcev. V ostrih zavojih je kamera na vetrobranskem steklu, še preden sem opazil pešce na pločniku, to zaznala. Sistem me je na pešce opozoril z zvočnim opozorilom in vizualnim opozorilom - na vetrobranskem steklu se mi je izrisal v rdeče obarvan pešec.
Vse pohvale tudi aktivnemu radarskemu tempomatu. Sistem deluje zelo, kako naj se izrazim, „človeško“. Sistem samodejno prilagaja varnostno razdaljo do vozila spredaj, to stori zelo nesunkovito, kot smo vajeni pri številnih sistemih v cenovno nižjem rangu vozil. Tudi, ko prehitevamo vozilo, pospešuje zvezno. Sistem v gneči sam, mirno in pravočasno zaustavi vozilo in dovolj hitro tudi sam spelje, ko spelje kolona vozila pred njim. Tudi 360 stopinjska kamera odlično opravlja svojo nalogo, a ne tako nazorno kot Volvov sistem v CX90. Tudi audio sistem ni na nivoju Volvovega.
Pa še nekaj, čeprav razvaja z udobjem, tako na prednjih sedežih, kot zadnji klopi, v tretjo vrsto ni mogoče namestiti treh otroških sedežev. Fantje iz Münchna, na to bi lahko mislili.
Prtljažnik manj uporaben kot pri karavanih
Še najbolj šibka točka orjaka je prtljažnik, ki s 650 litri na papirju deluje velik, a v praksi škoda octavia s 610 litrskim prtljažnikom v "nahrbtnik" pospravi več prtljage. Predvsem je preveč plitek, pa še nakladalni rob je precej visok. Veliko prostora pobere dvojno dno - ko vanj naložimo otroški voziček s košaro ne ostane več veliko prostora za prtljago. Je pa zato prtljažnik odlično obdelan in opremljen s številnimi uporabnimi gadgeti - od lučk, do kljukic, vodil ...
Je pa X5 ohranil dvodelna zadnja vrata, zgornja so serijsko elektrificirana, spodnji del omogoča lažje nalaganje in tvori polico za piknike. Slabše se odreže rolo, ki ne pozna enostavnega odmikanja, saj nima niti popolnih vodil.
Motor ni najnovejši, je pa še naprej odlična izbira
Motorizacija, štirikolesni pogon in menjalnik si lahko zaslužijo najvišjo oceno. Trilitrski šestvaljni twin power turbo dizelski motor, ki ga poznamo že praktično celo desetletje, je v kombinaciji z osemstopenjskim menjalnikom v primerjavi z glavnimi konkurenti še vedno za vzor, a le, če ga ne postavimo ob bok porsche cayenna, ki pa tudi cenovno odstopa. Motor ni med najtišjimi, ob zagonu deluje precej grobo. Med vožnjo je povsem drugače. Izjemen navor, 560 njutnmetrov ob številčni konjenici in brzostrelki v obliki samodejnega menjalnika, kljub dobrima dvema tonama mase, poskrbi za pospešek z mirovanja do stotice v manj kot sedmih sekundah.
Drugi pomemben podatek je, da boste med običajno vožnjo motor le redko pognali do 3.000 vrtljajev. Tudi zato zna biti precej ekonomičen, povprečna poraba je med osmimi in desetimi litri. Potovalni računalnik, pa nisem med počasnimi vozniki, je za mojo vožnjo v povprečju nameril porabo 8,7 litra plinskega olja na 100 prevoženih kilometrov. Porabo goriva lahko zmanjšuje sistem jadranja (v ekonomičnem režimu vožnje ecopro), ko avtomobil v povezavi s podatki iz navigacijske naprave loči povezavo med motorjem in kolesi.
Končna cena nad 100 tisočaki
X5 je na cesti zelo uravnotežen avtomobil. Na avtocesti udobno požira neravnine, v ovinkih se razumljivo nagiba, a za ta tip karoserije z visokim težiščem ne pretirano. Se pa čvrsto podvozje pozna na udobju. Na zadnji klopi zna biti na slabših cestah precej neudobno in glasno. Kar mi je še všeč je to, da je to zelo vodljiv avtomobil, volan je zelo neposreden, voznik ima vseskozi nadzor nad dogajanjem tudi zahvaljujoč štirikolesnemu pogon, ki mu cesti zagotavlja vožnjo kot po tirnicah. Na avtocesti sem opazil občutljivost na sunke bočnega vetra, to je bilo manjše negativno presenečenje.
Cena je seveda ... raje bi zamolčal podatek. A vedite, da so ceniki eno, končna cena v salonu pa spet nekaj drugega.
Podatki o vozilu: (BMW X5 xDrive30d)
Prostornina motorja: 2993 ccm
Moč motorja: 190 kW (258 KM) pri 4.000 vrt./min
Navor: 560 Nm med 1.500 in 3.000 vrt./min
Zmogljivosti: 230 km/h, 6,8 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 5,9 litra/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.886 x 1.938 x 1.762 medosna razdalja 2.933
Prostornina prtljažnika (v litrih): 610
Izpust (po tovarniški specifikaciji): 158 gramov CO2/km
Cena (v evrih): 69.350 (testni) / 108.155 (testni z dodatki)
Plusi: Vozne lastnosti, delovanje asistenčnih sistemov, materiali, motor, menjalnik;
Minusi: Cena, cena dodatkov, prtljažnik bi lahko bil glede na velikost vozila prostornejši;