Avto > Testi
5263 ogledov

Brez revolucije in to sploh ni slabo

Nissan Qashqai
1/23
Anže Petkovšek Nissan Qashqai
Klasičen pristop, izpiljen do zelo visokega nivoja. S trenutnim qashqaijem je težko brcniti mimo.

Zaradi novega qashqaija ohranjam vero v Nissan. Gre za znamko, ki je bila eden od pionirjev električnih vozil in so ob tem kar malo pozabili na potrebe realističnih kupcev. In če se je še nedavno zdelo, da je zaradi zakonskih težav v evropsko-japonski aliansi na izhodnih vratih z našega kontinenta, jo novi qashqai zanesljivo vrača nazaj.

Gre za povsem evropsko zasnovan avto v enem najbolje prodajanih in konkurenčnih razredov, ki brez kakšne posiljene revolucije pri obliki ali tehnologijah odkljuka vse tisto, kar pride prav moderni družini ali posamezniku. Nedavno priznanje organizacije Euro NCAP glede delovanja njegovih aktivnih asistenčnih sistemov pa je še en dokaz, da lahko zasenči tudi veliko dražje od sebe. 

Qashqai Avto Lotili smo se tretjega poglavja Nissanove uspešnice

Qashqaija tretje generacije smo nedavno že testirali, zdaj smo dobili v roke še bolje motorizirano in najbolj premijsko različico z opremo tekna+. Z njo želijo prepričati tudi tiste iskalce novega križanca C razreda, ki od avta pričakujejo zelo visoko stopnjo udobja.

Avto je izstopal zaradi dvobarvne belo-črne zunanjosti, ki je na nekričeč način poudarila dinamično zunanjo podobo. Kakšnemu opazovalcu se sicer zdi tretji qashqai preveč podoben predhodniku, spet drugemu to povsem ustreza. Je točno nekje na sredi poti med dinamičnostjo kombilimuzine oziroma karavana in robatostjo suva, razporeditev proporcev se zdi zelo dobro zamišljena. 

Nissan Qashqai | Avtor: Anže Petkovšek Nissan Qashqai Anže Petkovšek

Mešanice uporabne klasike in napredne tehnologije

Velik preskok pa je v notranjosti tega novinca. Deloma je bila za to "kriva" vrhunska opremljenost, a tudi sicer je občutek udobja in naprednosti za nekaj stopnic višje od predhodnika. Črn strop, dva velika zaslona, mehki materiali praktično povsod, kjer lahko pridejo v stik s telesom. Prednja usnjena sedeža pri najvišji opremi že serijsko masirata, na voljo je več programov. 

Pri qashqaiju tudi znova vzljubiš klasično postavitev stikal. Uravnavanje klime poteka prek vrtljivih in klasičnih gumbov, iskanje nastavitve med vožnjo je lahkotno početje. S fizičnimi gumbi se vstopa tudi v posamezne glavne menije informacijsko-zabavnega sistema, še ena lastnost, ki jo bodo hitro posvojili vsi nasprotniki trkanja po steklu. Vmesnik na devetpalčnem zaslonu je hiter in z veliko funkcijami, težko pa bi ga ocenili kot najbolj preglednega. Tudi grafično ni nič posebnega, slika vgrajene navigacije je podobna garminom izpred 15 let.

Nissan Qashqai | Avtor: Anže Petkovšek Nissan Qashqai Anže Petkovšek
Nissan Qashqai | Avtor: Anže Petkovšek Nissan Qashqai Anže Petkovšek

Žal vmesnik slovenščine še ne pozna. Kot se spodobi za sodoben avto, nudi tudi izdatno povezljivost prek aplikacije Nissan Connect. Med drugim je mogoče nastaviti opozorila, če se (mladi) voznik za volanom obnaša neprimerno. Tako spredaj kot zadaj sta po par priključkov USB-A in USB-C. Brezžično se je mogoče povezati z Applovim Carplayjem, za androidne telefone potrebujete še žico. Nissan je pred davnimi leti med prvimi uvedel 360-stopinjski pogled kamer. Tudi v novem qashqaiju deluje zelo dobro in uporabno.

Voznik ima pred seboj velik 12-palčni zaslon z jasno grafiko, a mestoma nekoliko težje dojemljivimi podmeniji. Najvišja oprema vsebuje tudi uporabno HUD projekcijo vseh glavnih podatkov na vetrobransko steklo. 

Treba je omeniti dober izkoristek prostora za potnike in zelo enostavno vstopanje. Zadnja vrata se odpirajo skoraj pod pravim kotom. Višino dna v prtljažniku je mogoče prilagoditi, naslonjala sedežev se podirajo v ravno dno. Če želite iztisniti vseh 504 litrov iz prtljažnika, je treba vmesno prilagodljivo dno odstraniti iz avta. 

Nissan Qashqai | Avtor: Anže Petkovšek Nissan Qashqai Anže Petkovšek
Nissan Qashqai | Avtor: Anže Petkovšek Nissan Qashqai Anže Petkovšek

Zmogljiv predvsem na spolzkem

Ena od posebnosti testnega avta je bil štirikolesni pogon, kateremu so pri Nissanu vedno dajali velik poudarek. Tudi v qashqaiju je tako. Medtem ko pri nekaterih konkurentih voznik praktično nima vpliva na njegovo delovanje, je v qashqaiju na sredinski konzoli vrtljiv gumb, s katerim lahko voznik izbira različne programe delovanja pogona, tudi bolj športnega, takšnega za sneg ali off-road. Pri slednjem je seveda treba imeti v mislih omejitve oddaljenosti od tal in vhodno-izhodnih kotov, da o klasičnih cestnih pnevmatikah ne govorimo. 

Pri pogonu je Nissan delno unovčil bogate izkušnje z elektriko. Že dobro znanemu 1,3-litrskemu bencinskemu motorju so dodali starter generator in nastal je blagi hibrid. V najmočnejši izvedenki s 116 kilovati je X-tronic menjalnik serijski. V opisani kombinaciji pogona je bil qashqai vsaj v mojih rokah vse tisto, kar od avta pričakuje zmerno dinamičen voznik. Brezstopenjski menjalnik vleče zelo progresivno in brez ušesa parajočega zvoka, značilnega za nekatere konkurente. Zaradi tehnologije hibrida je speljevanje udobnejše. Bencinski motor, ki izvira iz sodelovanja z Mercedesom, je prijeten potovalnik. Pri defenzivni vožnji je poraba lahko prav dizelska, pri lovljenju po avtocesti pa hitro poskoči.

Pri qashqaiju mi je všeč tudi podvozje. Zelo udobno pobira neravnine, hkrati ne dovoljuje pretiranega pozibavanja. Pa še zelo dobro zvočno zatesnjen avto je. Ni pa qashqai niti s štirikolesnim pogonom in z najmočnejšim pogonom kakšen hud športnik, ob pretiravanju v ovinku kane nos jemati svojo pot.

Nissan Qashqai | Avtor: Anže Petkovšek Nissan Qashqai Anže Petkovšek

Polavtonomna vožnja z odliko

Še beseda o asistenčnih sistemih, ki zmorejo polavtonomno vožnjo druge stopnje. Nissan to pomoč imenuje Propilot. Med različnimi pristopi proizvajalcev glede sodelovanja radarskega tempomata in ohranjanja smeri na voznem pasu je bila qashqaijeva tehnologija prijetna osvežitev. Kot so ugotovili tudi na testu Euro NCAP, avto noče dajati vtisa, da zna več in bolje od voznika. Namesto da bi trgal volan iz rok s samopopravljanjem smeri, pušča glavno besedo vozniku in raje nežno sodeluje v ozadju.

Tudi radarski tempomat je mehkoben, pospeševanje in zaviranje sta manj sunkovita. Samodejno prepozna in prilagodi hitrost tudi glede na prometne znake. Pod črto gre za zelo zmogljivega pomočnika, ki pravočasno prepozna okoliščine na cesti in ustrezno ukrepa, a prepušča vozniku glavno besedo.

Qashqai povsem z vrha cenika stane malo pod 38 tisoč evri. V tem znesku ni le ličen zunanji paket s štirikolesnim pogonom, temveč tudi veliko notranjega udobja, vsakdanje uporabnosti, napredne tehnologije in nekaj prestižnih funkcij. Vsega tega marsikdo ne potrebuje, zato je mogoče nakup speljati tudi ceneje, po drugi strani pa je polni paket lahko že prav resna alternativa premijskim znamkam.

Tretja generacija qashqaija je na pravilen način naslovila vse slabosti predhodnika in stopila v korak s časom. Hkrati je avto ostal zvest pristopu, s katerim je pred 15 leti s prvo generacijo dobesedno izumil razred križancev. Izdelali so uporaben avto, ki pa je lahko še precej več.

Podatki o vozilu (nissan qashqai 1,3 DIG-T tekna+)

Pogon: štirikolesni, blagi hibrid, 1.332 cm3
Moč: 116 kW (158 KM) pri 5.500 vrt./min
Navor: 270 Nm pri 1800 vrt./min
Poraba: 6,8 l/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.425 × 1.835 × 1.625, medosna razdalja 2.665
Prtljažnik v litrih: 479 - 1.422 
Zmogljivosti: 198 km/h, 9,9 sekunde od 0 do 100 km/h  
Cena v evrih: 37.930

PLUSI: udobna vožnja, 4x4 pogon, prijazno upravljanje s tehnologijo, kultiviran brezstopenjski menjalnik.

MINUSI: ni tako prostoren kot konkurenti, rezerve pri infozabavnem sistemu.

Nissan Qashqai | Avtor: Anže Petkovšek Nissan Qashqai Anže Petkovšek
Nissan Qashqai | Avtor: Anže Petkovšek Nissan Qashqai Anže Petkovšek
Nissan Qashqai | Avtor: Anže Petkovšek Nissan Qashqai Anže Petkovšek
Nissan Qashqai | Avtor: Anže Petkovšek Nissan Qashqai Anže Petkovšek
Nissan Qashqai | Avtor: Anže Petkovšek Nissan Qashqai Anže Petkovšek
Nissan Qashqai | Avtor: Anže Petkovšek Nissan Qashqai Anže Petkovšek
Nissan Qashqai | Avtor: Anže Petkovšek Nissan Qashqai Anže Petkovšek

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.