Najbolj pogost odgovor, ki ga dobimo na vprašanje, zakaj se to dogaja, je, da se avtomobilske tovarne na ta način znebijo bremena in dodatnih stroškov, ki jih prinašajo lastna distributerska podjetja, s tem pa se lahko bolj posvetijo svoji osnovni dejavnosti, se pravi razvoju in proizvodnji motornih vozil.
Ločitev prodaje avtomobilov od proizvodnje sicer ni nekaj novega, saj je večina avtomobilskih znamk že do zdaj poslovala preko lastnih trgovskih podjetij, ki so bila v njihovi lasti in so na lokalni ravni organizirala prodajo z mrežo franšiz, trgovcev, ki so dejansko od njih kupovali avtomobile in jih prodajali končnim strankam.
Zdaj torej znamke zunanjim trgovskim družbam prepuščajo celotno organizacijo prodaje avtomobilov, same pa se posvečajo zaradi zaostrenih okoljskih, varnostnih in drugih predpisov ter tranzicije na elektriko vse bolj zahtevnemu razvoju avtomobilov in njihovi proizvodnji. Neodvisni trgovci lahko poleg tega bolj učinkovito organizirajo prodajo in združijo sinergije vseh znamk, ki jih predstavljajo.
Reorganizacija prodaje Renaulta in Nissana
Zadnje avtomobilsko podjetje, ki se je pri nas odločilo za ta korak, je naveza Renault-Nissan, ki je prodal svoje podjetje za prodajo avtomobilov znamk Renault, Dacia, Nissan in Alpine na območju Slovenije oziroma držav nekdanje Jugoslavije Renault-Nissan Adriatic. Če bo dogovor potrdila agencija za varstvo konkurence, bo namreč podjetje v začetku poletja prevzela izraelska skupina Taavura, ki je bila na območju, ki ga pokriva Renault-Nissan Adriatic, s prodajo avtomobilov nekaterih drugih znamk že prisotna.
Podjetje, ki je bilo ustanovljeno leta 1948, je največje izraelsko podjetje na področju cestnih prevozov in logistike, v Srednji in Vzhodni Evropi pa avtomobilsko divizijo upravlja že dvajset let. Pri Renaultu so povedali, da so skupino Taavura izbrali zaradi dobrega poznavanja avtomobilske distribucije, prodaja pa bo obsegala tudi prevzem vseh zaposlenih in vseh dejavnosti prodajno servisne mreže v Sloveniji. Skupina Taavura bo torej, če bo šlo vse po načrtih, naslednja trgovska skupina, ki bo v Sloveniji prevzela prodajo avtomobilov, ne bo pa prva in tudi ne največja.
Emil Frey
Do leta 2020 je namreč največji zasebni trgovec avtomobilov v Evropi, švicarska skupina Emil Frey, pri nas združil kar 12 avtomobilskih znamk: Peugeot, Citröen, DS Automobiles, Mercedes-Benz, Smart, Honda, Mitsubishi, Jeep, Fiat in Fiat Professional, Alfa Romeo in Abarth. Prodaja torej ne le osebne avtomobile, ampak tudi gospodarska vozila omenjenih znamk.
Skupina Emil Frey je sicer v Sloveniji prisotna že od leta 2016, ko je prevzela podjetji Citroën Slovenija in Peugeot Slovenija. Leta 2020 se je razširila s prevzemom podjetij Autocommerce, AC Mobil in Avto Triglav, ki je njen portfelj povečal na omenjene avtomobilske znamke. Zaposluje več kot 500 ljudi, njene znamke pa so leta 2021 v Sloveniji prodale več kot 10.000 avtomobilov, kar pomeni več kot petino slovenskega trga osebnih vozil.
To potrjujejo tudi pri sami Skupini Emil Frey, kjer pravijo: »Avtomobilska povezovanja so velika stvar, ki je na našem trgu močno premešala karte. Danes smo eden izmed največjih avtomobilskih trgovcev v Sloveniji, ki z dvanajstimi avtomobilskimi znamkami in več kot 100 prodajno servisnimi centri obvladujemo skoraj petino slovenskega trga in postajamo eno izmed najuspešnejših avtomobilskim podjetij v Sloveniji. Naše izkušnje so v tem času zelo pozitivne, prinesle so ogromne sinergije in izmenjave dobrih praks. V začetku je bilo potrebno tudi pristopiti k investiranju (od poslovnih prostorov, širitve prodajno servisnega centra v Ljubljani in Mariboru, storitvenega centra, šolskega centra, novih skladišč za nadomestne dele, kleparsko ličarske delavnice…) in z investicijami nadaljujemo tudi v letošnjem letu. Zavedamo se, da je to ključnega pomena za doseganje ciljev in prioritet skupine, ki so usmerjena v animacijo, učinkovitost in odličnost, vrednote skupine pa usmerjene k odgovornosti do lastnika in dobaviteljev, dolgoročnega partnerstva z dobavitelji in poslovnimi partnerji/koncesionarji. Slednji so naš prvi kupec in so vsakodnevno prvi stik z našimi zvestimi končnimi kupci.«
Dodajajo: »Glede same prodaje vozil so se stvari bistveno spremenile, saj so vsa podjetja znotraj Skupine Emil Frey prešla iz sistema ali uvoznikov ali filial na enoten sistem načrtovanja vseh aktivnosti. Celotno maloprodajo je prevzelo novoustanovljeno podjetje Emil Frey Avtocenter, upravljanje z vsemi nepremičninami pa naše novoustanovljeno podjetje Adimo. Kljub temu da sledimo različnim politikam proizvajalcev, smo dosegli skupen imenovalec. Bistvena prednost, ki jo kot skupina imamo, je tudi poenotena nabava. Na trgu nastopamo enotno in tudi v bodoče bomo iskali nove sinergije. Z jasno vizijo in ciljno usmerjenostjo, Skupina tudi v prihodnje načrtuje širitev obsega svojih dejavnosti in iskanje novih tržnih priložnosti.«
V Sloveniji kot podružnica Porsche Holdinga iz Salzburga, največjega evropskega distributerja avtomobilov, ki je danes sicer v 100-odsotni lasti Volkswagnove skupine, do leta 2009 pa je bil v lasti holdinga Porsche SE ter družin Porsche in Piëch, od leta 1993 deluje tudi Porsche Slovenija, ki pri nas zastopa znamke Audi, Cupra, Seat, Škoda in Volkswagen ter Volkswagen Gospodarska vozila. Porsche Slovenija zaposluje več kot 120 ljudi, skupaj s pooblaščeno trgovsko in servisno mrežo pa zagotavlja okrog 1.400 delovnih mest.
Madžarski vpliv
Kot zasebni trgovec avtomobilov pri nas se vse bolj uveljavlja tudi madžarsko podjetje AutoWallis. Leta 2020 so kupili BMW-jevega edinega ljubljanskega zastopnika AC Cosmos, ki je sedaj znan pod imenom Wallis Motor Ljubljana, v začetku letošnjega leta pa jim je uspelo pod svoje okrilje pripeljati tudi podjetje Avto Aktiv, ki v Kopru, Kranju, Ljubljani, Novi Gorici in Trzinu prodaja in servisira vozila znamk BMW. Mini, Toyota in Suzuki in je tudi ekskluzivni pooblaščeni zastopnik znamke Mini. Kot pravijo pri AutoWallisu, trenutno obvladujejo več kot 50-odstotni delež slovenskega trga za avtomobile znamk BMW in Mini, skupina je obenem v Sloveniji tudi ekskluzivni pooblaščeni zastopnik znamk Opel, Jaguar in Land Rover. V Trzinu imajo tudi edino pooblaščeno kleparsko in ličarsko delavnico za avtomobile znamke Tesla Motors.
Del večje trgovske verige pod okriljem japonske mednarodne korporacije Sumitomo je tudi podjetje Summit Motors, ki pri nas zastopa avtomobilsko znamko Ford, del nizozemske trgovske skupine Auto Binck Holding pa je od julija 2007 tudi Hyundaijev slovenski zastopnik Hyundai Auto Trade. Direktor podjetja Marko Kajfež o sodelovanju z nizozemsko skupino, ki je eden večjih distributerjev in prodajalcev avtomobilov na Nizozemskem in v Evropi pravi: »Glede na njihovo široko poznavanje in razumevanje avtomobilske industrije imamo z njimi zelo pozitivne izkušnje. V poslovnem odnosu so korektni in nam obenem puščajo dovolj manevrskega prostora pri sprejemanju odločitev ter razvijanju novih idej in projektov.«
čakite malo, novinarji. dajte malo pobrskajte pri sebi in svojih umotvorih.. eden od velikih proizvajalcev avtov ukinja prodajno mrežo in začenja direktno prodajo. vi pa sedaj tukaj bluzite o tem, da se proizvajalci hočejo znebiti stroškov s prodajo. no kaj… ...prikaži več bo res. a je samo to da še nekdo pride v slovenijo pozidat še tisto malo lepe dobre zemlje za štacune.