Spacetourer je po avtomobilski definiciji velikoprostorec. To so „kombiji“ s tehniko, udobjem, celo vozne lastnosti so približali klasičnim enoprostorcem. Slednji se na žalost vse bolj umikajo priljubljenim in atraktivno oblikovanim športnim terencem, ki pa s prostornostjo prtljažnika ne morejo konkurirati ne enoprostorcem, še manj pa velikoprostorcem.
Spacetourer je torej avto za velike družinske potrebe, a se kljub 4,95 metra v dolžino ni težko hitro navaditi in voziti tudi v mestu. Strah je povsem odveč tudi zahvaljujoč pripomočkom za udobje in varnost, ki jih najdemo v osebnih vozilih znamke Citroën. Celo vinjeta je enaka, cenejša.
No, spacetourer z vso opremo stane okoli osem tisočakov več kot največji klasični enoprosotrec s sedmimi sedeži grand C4 picasso. A v prostornosti mu nobeno osebno vozilo, niti upokojeni berlingo, ne more konkurirati. Test.
Vsestranskost je njegov adut
Citroën, ki proizvaja tudi najbolje prodajanega klasičnega enoprostorca v Evropi C4 picassoja/grand C4 picassoja vse več upov polaga v športne terence in križance. A Citroën, ki je znal vedno pihati na dušo velikim družinskim potrebam, spomnimo se še experta in ne nazadnje berlinga, ki mu je štafetno palico prevzel C4 picasso in sedemsedežni grand C4 picasso, ima aduta v rokavu - spacetourerja
Picassoja sta v primerjavi z berlingom tehnološko bolj izpopolnjena in bolj vesoljskega videza, zaradi škatlaste oblike pa berlingu vseeno ne moreta konkurirati v prostornosti. Zato je to priložnost za spacetourerja. Trend v avtomobilski industriji je, da so kombije iz programa lahkih dostavnih vozil „preoblikovali“ v večfunkcijske velikoprostorce, ki jih lahko uporabljajo taksi službe, obrtniki, dostavne službe in ne nazadnje velike družine.
Eden izmed treh
Spacetourer je tehnično gledano povsem enak produkt kot peugeot traveller in toyota spacetourer, razlike so le oblikovne, vsak ima prepoznaven družinski obraz. Posebnost vseh treh pa je, da edini v razredu ponujajo kratko, 4,6 metrsko različico, ki je na voljo tistim, ki so veliko v mestih in se s tem izognejo težavam s parkiranjem, tudi v lastni garaži. Mi smo preizkusili M različico, ki v dolžino meri 4,95 metra in ki je tudi pri nas najbolj razširjena. Najdaljša različica sicer meri 5,3 metra. Testni avtomobil je imel osem sedežev, dva spredaj, po tri pa v drugi in tretji vrsti, kamor lahko spravimo do šest otroških sedežev. To se mi zdi velika prednost spacetourerja proti C4 grand picassoju, ki v tretji vrsti ponuja bolj zasilna sedeža za otroke.
Sedeže odstranimo z enim potegom
Še ena prednost spacetourerja, ki pa jo najdemo na seznamu dodatkov, in stane 1.500 evrov, je odstranljiva tretja klop v razmerju 1/3 proti 2/3. Z enostavnim potegom za pašček na sedežu in privzdigom sedež iztirimo iz sani in ga izvlečemo iz vozila. Odstranjevanje in vnovično pritrjevanje sedežev zadaj je zelo enostavno, težava je le, ker se sedež(e) potegne ven skupaj z modularnim sistemom, zato je dvojni sedež precej težak za prenašati iz avta do kleti, kjer bi ga lahko pospravili.
Ko so v vozilu tri vrste sedežev, sem vanj še vedno spravil otroški voziček in dva letalska kovčka, če potrebujemo še več prostora in sta zasedeni zgolj prvi dve vrsti, pa se sedeži v tretji vrsti preklopijo naprej. Takrat lahko na hrbtni del sedežev odložimo še vsaj tri letalske kovčke. V primeru odstranitve zadnjih treh sedežev pa je možno v avtomobilu prevažati psa, tri otroke, vso prtljago za na dopust in še kolesa po potrebi.
Vzvratno parkiranje ob zidu je težava
Minus so velikanska prtljažna vrata, ki se odpirajo zgolj ročno. Ko parkiramo vzvratno v garažni hiši ali na parkirišču, pa ne smemo parkirati vozila do zidu, saj v nasprotnem ne moremo odpreti vrat. Zato pa lahko steklo zadaj odpremo ločeno in vzamemo iz avtomobila stvari, ki so spravljene na trdi polici.
Prostornost je torej bistvena prednost tega vozila, ki tako na prvih sedežih kot v drugi vrsti ponuja centimetrsko razkošje za ramena, kolena in glavo. Sedeži so preklopljivi, tako, da vstopanje v tretjo sedežno vrsto ni težava, hkrati pa so bolj udobni, kot smo jih nekdaj poznali v kombijih.
Nagibanja več kot v piccasojih
V klasičnem enorpsotorcu je med vožnjo vseeno še vedno udobnejše, tudi, če sedimo na sredini, saj se spacetourer med ovinki bolj smerno nagiba kot C4 picasso, se pa zato sedi visoko in pregledno in zaradi dodatne doplačljive panoramske strehe nič kaj klavstrofobično, ne glede na to, kje sedimo.
Odlagalnih površin ni na pretek. Te so velike, a so precej odročne, sploh za potnike v drugi in tretji sedežni vrsti. Spacetourer z opremo, materiali in tehniko skriva kombijevsko zasnovo, čeprav je z zunanjo podobo ne more prikriti. Občutek vožnje, razen več nagibanja in visokega sedenja, s katerim se ne morejo kosati niti največji športni terenci, je kot v osebnih vozilih. To pomeni, da so vozniku na voljo vsi pripomočki za povezljivost, satelitska navigacija in kamera za vzvratno vožnjo, katere slika se prikazuje na sedempalčnem zaslonu na dotik in je ob parkirnih tipalih spredaj in zadaj nujen pripomoček za brezbrižno bočno parkiranje. Želeli bi si tudi 360-pogled, ki ga Peugeot v svojih suvih že ponuja, a ga bo spacetourer verjetno dobil šele ob prenovi. Hvalim radijski sprejem digitalnega DAB radia, ki je od uvedbe postal nepogrešljiv pripomoček v avtomobilih.
Celo obračalni krog je sprejemljiv
Preglednost naprej je odlična zaradi visokega sedenja in ogromnih steklenih površin. Obračalni krog je za skoraj petmetrsko vozilo majhen (12,4 metra), v primerjavi s klasičnimi enoprostorci je med vožnjo glasnejši. Tudi dizelski dvolitrski motor s 150 konjskimi močmi razumljivo porabi več goriva kot v C4 grand piccasoju. V povprečju smo ob polno obremnejnem vozilu porabili 8,5 litra plinskega olja na 100 kilometrov poti. Dizelski motor je zmogljiv in zaradi obilice navora v nizkem območju vrtljajev dobro potegne z mesta tudi, ko je v vozilu devet potnikov. Šeststopenjski ročni menjalnik je soliden, a manj natančen kot v Volkswagnovem tekmecu, tudi volan ponuja manj povratnih informacij, kar pomeni, da rezerve so.
Cena zna biti ovira, a če imate tri ali več otrok, kar je danes sploh v primerih vse več ljudi, ki se ločijo in zaživijo skupaj z nekom, ki ima tudi otroke, vse pogostejši pojav, najbolj udobna in primerna izbira. Če pa avto uporabljate še za posel, je to dober "deal."
Podatki o vozilu: Citroën spacetourer M BlueHdi 150 S&S (Shine)
Motor: 1.997 cm3, turbo dizelski, 110 kW (150 KM) pri 4.000 vrt.
Navor: 370 Nm pri 2.000 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.956 × 2.010 × 1.895, medosna razdalja 3.275
Prtljažnik (v litrih): 1556-2700
Poraba na testu: 8,5 litra/100 km (mešani cikel), izpust 139 g CO2/km
Zmogljivosti: 170 km/h, 10,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 28.700 / 38.700/ 41.594 evrov (osnovni/testni/testni z dodatki)
Plusi: Udobje, prostornost, oprema, motor in menjalnik, ločeni sedeži zadaj, odstranjevanje sedežev;
Minusi: Brisalci za steklo, kratek sedalni del sedežev, odročne odlagalne površine, velika zadnja vrata prtljažnika;
Ja, seveda, saj si velike družine z dokladi komot privoščijo avto za 40 jurjev...