Avto > Testi
3773 ogledov

Električna torbica za punce in gospe po ceni bencinske konkurence

Dongfeng Box
1/40
Anže Petkovšek
Dongfeng box je električni izzivalec z vzhoda z veliko vsebine. Občutek ženske torbice je serijski.

Veliko govorimo o prihodu manjših električnih avtov s salonsko ceno pod 25 tisoč evrov. To so tisti, ki z radodarno subvencijo Borzena v višini 7.200 evrov nato za stranko potonejo pod 18 tisoč evrov. Kar pa se dandanes sliši že kar dobra cena za sodoben vsakdanji avto, ki ga je mogoče še posebej v primeru sončne elektrarne na strehi uporabljati z minimalnimi operativnimi stroški.

Še ne tako dolgo nazaj je bila v kategoriji novih električnih avtov 'pod 20 jurjev' le rudimentarna dacia spring. Od takrat pa je nastala že lepa gneča: citroën ë-C3, fiat grande panda, pa renault 5, hyundai inster … Seveda ne smemo pozabiti na najcenejšega med njimi, leapmotor T03. Pravi razmah se obeta s prihodom renault twinga, nato volkswagna ID2 ...

Med druščino pa je že nekaj časa še en zelo zanimiv avto, mimo katerega iskalci cenejših, a praktičnih alternativ bencinskemu pogonu ne bi smeli - dongfeng box. 

Dongfeng Box | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Dolg je malenkost čez štiri metre, ima pet vrat in obliko kombilimuzinice. Kot tak je torej konkurent v enem najbolj prodajanih in zaželenih segmentov na trgu, ki niso preveliki za garažo in mestno parkirišče, pa še vedno dovolj veliki za drugi avto v družini ali prvega za samske in pare.

Posebnež z daljnega vzhoda stavi tako zunaj kot znotraj na prikupen 'funky' videz, presenetljivo prostornost, spodobno električno zasnovo s 300+ dosegom ter številne pripomočke, ki jih pri vstopnih različicah konkurentov ne boste videli. Hlajenje sedeža? Ima, pa gretje seveda tudi. A lepo po vrsti, na krajšem testu smo opazili še marsikaj.

Najprej oblika. To ni nikakršna škatla od avta, temveč mehkobno zalita podoba s prikupnimi LED očmi, potopnimi kljukami, vrati brez okvirjev in 'lebdečo' strehe s črnimi stebrički. Tudi odsekan zadek z ovalnimi lučmi s strešnim usmernikom zraka lepo dopolnjuje podobo povečanega avtomobila za barbike. Kar naravnost recimo bobu bob, v takšnem avtu za volanom prej pričakujemo pripadnico lepšega kot pripadnika močnejšega spola. Čeprav se Kenu ne bi slabo godilo.

Dongfeng Box | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

V notranjosti namreč mali 'kitajček' ohranja visok nivo inovativnosti. Saj ne, da ne bi tega ali onega v skoraj identični podobi nedolgo nazaj že videli v kakšni evropski premijski znamki, a box kljub subtilnemu kopiranju deluje skladno in smiselno oblikovano. V različici z belo notranjostjo še toliko bolj pridejo do izraza mehkobne obloge umetnega usnja na vratih in armaturki, prekrižane s šivi kot v kakšnem prestižnem francozu. Za piko na i so dodani razni lični detajli, na primer vzvodi za dvig stekel ali pa nastavljiva ambientalna svetloba. "Kot bi se usedel v žensko torbico," je komentiral sodelavec. 

Tu so še prisekan volan, nekaj nujnih fizičnih gumbov, pa velik sredinski zaslon, na katerem se na domačem zaslonu - žal le v angleščini - izpisuje spodbuda iz piškotka sreče v družbi spečega muca. Ki se seveda prikupno raztegne, ko s prstom počohljamo po zaslonu. Prav fino bo spremljati, ali bodo pri proizvajalcu s posodobitvami poleg slovenščine v menijih dodali še kakšne alternativne 'skine' in druge živalske sorte. Na vsak način pa zelo enostaven trik, kako se prikupiti K-pop klienteli.

Ne glede na spol za volanom pa bo vsak cenil serijski 360-stopinjski pogled kamer okoli vozila, voznik oziroma voznica imata tudi ogrevan ter hlajen elektrificiran sedež. 

Dongfeng Box | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Podatki o vozilu (dongfeng box)

Pogon: električni, 400 V arhitektura 
Mere v mm (D x Š x V, medosje): 4.020 x 1.810 x 1.570; 2.663
Prtljažnik v litrih: 326 - 1.645
Moč in navor: 70 kW (95 KM), 160 Nm
Zmogljivosti: 140 km/h, 12,5 sek (0-100 km/h)
Baterija: 40 kWh (neto), LFP, zračno hlajena
Največja moč polnjenja: 6,6 kW (AC)/88 kW DC

Poraba na testu (kombinirana): 16 kWh/100 km
Cena vozila: 24.900 evrov

Digitalno z napako

Sama multimedija je sicer dokaj logično ujeta v hitre zaslonske gumbe, nagel procesor in grafično kar dober zaslon. Ima pa še tudi precej prostora za izboljšave. Poleg nekoliko nerodnega sprejemnika za radijske postaje je tu še manko neposredne povezave s telefonom prek Android Auta ali Apple Car Playja. 

Nekaj časa je zabavno poslušati razna opozorila asistenčnih sistemov v azijski polomljeni angleščini, a so mi stavki "Please …" kmalu postali nadležni. Tako sem skupaj z obveznim, a nedoslednim opozorilom na omejitve začel izklapljati tudi IR kamero, ki z A stebrička preži na skoraj vsakršno odmikanje oči s ceste. 

Dongfeng Box | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Je pa treba poudariti, da ima box vgrajene asistenčne sisteme, ki dovoljujejo polavtonomno vožnjo stopnje 2 (radarski tempomat, popravljanje smeri …) in da v resnici delujejo kar v redu. Če kateri ni po volji, je treba za izklop pobrskati kar globoko po menijih.

Boxa je na testu Euro NCAP za varnost sicer prejel 'le' tri zvezdice zaradi nekoliko slabše zaščite odraslih potnikov v primeru trka. 

Dongfeng Box | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Dongfeng Box | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Dobra kombinacija uporabnega prostora

Notranja prostornost je naslednja močna plat električnega avta. Tudi na zadnji klopi je mogoče prav v redu sedeti, če le niste dolgin. Pomaga ravno dno. Globok prtljažnik ima po uradni specifikaciji 326 litrov prostora, kar je precej. Manjši slabosti sta zlaganje zadnjega naslonjala zgolj v enem kosu ter visok rob, ki ob tem nastane. Prtljažnik prav tako nima prekrivne police in je mogoče od zunaj kukati v njegovo vsebino. 

Zelo zanimivo rešitev ponujata prednja sedeža, če jim odstranimo naslonjala za vrat, lahko skupaj z zadnjo klopjo ustvarita dva udobna počivalnika. 

Dongfeng Box | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Dongfeng Box | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Kako se box pelje

Tako kot se pričakuje od avta na električni pogon, ki je namenjen mestni in medmestni rabi. Navor na prednji pogonski kolesi je takojšen, zato je pospeševanje z mesta enostavno, tako kot celotno upravljanje. Preglednost je dobra, razen skozi zadnje steklo v primeru dežja, saj ni zadnjega brisalca. Je pa avto okreten po mestnih cestah in skozi ožine, hitro je mogoče z njim naciljati tudi parkirni boks. Pomagajo kamere.

Ni pa box s svojim 70 kW motorjem nikakršen dirkač, tudi beseda potovalnik mu ne pristaja. Pač avto za vsakdanje skoke do službe in trgovine ter razvoze mladeži. Pospešek do 100 km/h kljub zmerni masi seže že konkretno v dvomestno sfero, končna hitrost je omejena na 140 km/h. Box ni avto prehitevalnega pasu. 

Pri pričakovani uporabi je podvozje v redu, dirkaških nagibov pa ne vzbuja. Grbine dobro blaži, v ovinku ohranja zamišljeno linijo. Volan pa je še posebej za ženski in mestni avto nenavadno "težek", po drugi strani pa preveč neposreden. Na ravni cesti se to pokaže v potrebi po stalnem popravljanju.

Električni del zgodbe

Glede tehnologije pogona avtu sicer ni treba zardevati. Vse skupaj deluje na 400 V arhitekturi, baterija s kemijsko sestavo litij-železo-fosfata ima skupno kapaciteto 42 kWh. Je pa samo zračno hlajena in zato na papirju bolj podvržena vremenskih razmeram. Med testom v mrzlih razmerah in s kar nekaj avtocestne vožnje sicer nismo dosegali obljubljenih 310 kilometrov po WLTP, a dobrih 200 kilometrov ni bilo nikoli pod vprašajem. V dobrih razmerah in z mehko nogo je mogoče z njim porabo držati tudi pod normnimi 16 kWh/100 km. 

Da box navsezadnje sodi predvsem na domačo polnilnico, pove tudi podatek, da ima polnilec za izmenični tok omejitev pri 6,6 kW.  

Če bi šli z njim na kak vikend izlet, je na hitri polnilnici maksimalna moč polnjenja 88 kW, baterija se do 80 odstotkov napolni v kakšnih tri četrt ure. Ima pa box kot eden redkih avtov v segmentu vgrajeno tehnologijo V2L deljenja energije drugim uporabnikom.

Dongfeng Box | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Resen tekmec

Pod črto je torej box prav spodoben vsakdanji električni prevoznik, ki zna pozitivno presenetiti, če ste mu seveda pripravljeni kakšno hibo vnaprej tudi spregledati.

Toliko bolj se zato postavlja vprašanje o njegovi ceni in verzijah. Zadeva je skrajno poenostavljena - različic opreme ni, vse zgoraj opisano je serijsko, kupec brez doplačila izbere samo eno od štirih barv zunanjosti, med katerimi seveda ni sive. Ostane samo še temna ali svetla notranjost ter ponujena cena 24.900 evrov. Z državno subvencijo torej 17.700 evrov. Uvoznik zagotavlja 5 let (ali 150.000 km) splošne garancije, ki je za baterijo še tri leta daljša. 

Veliko konkurenčnega in pozitivnega naboja za ta denar. Box ni outsider, to kažejo tudi prodajne številke.

Dongfeng Box | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Dongfeng Box | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Dongfeng Box | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Dongfeng Box | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Dongfeng Box | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Dongfeng Box | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Dongfeng Box | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Dongfeng Box | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Dongfeng Box | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Dongfeng Box | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Dongfeng Box | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Dongfeng Box | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Dongfeng Box | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

andrej.leban@styria-media.si

Komentarjev 3
  • bi_ba 16:04 29.november 2025.

    Predraga neuporabna jajca. Uživam na prehitevalnem pasu, tole je pa samo za najbližji Eurospin... Ne hvala!

  • Avatar Old Boss
    StarMačk 12:40 29.november 2025.

    "Kitajski malček, ki so ga Slovenci razgrabili"... Če bi ga Slovenci res razgrabili bi to pomenilo, da vozilo trenutno ni na voljo ali pa le tu in tam še kateri, dejstvo pa je, da je pri nas trenutno na voljo ...prikaži več vsaj 92 komadov Dongfeng Box 42.3 kWh... Ampak, da bi se odločil za škatlo za domala 25 jurjev in pa 310 vprašđljivih kilometrov dosega, ne hvala lepa!