Čeprav sem aktualno generacijo prvič vozil že pred sedmimi leti, vsako novo snidenje z mazdo6 prinese nekaj svežega. Nič čudnega, saj so Japonci vmes naredili že tri medgeneracijske prenove. Marsikateri tekmec je deležen kvečjemu ene …
Tako pa pri Mazdi pridno polnijo svoj največji evropski model z novostmi in dodelavami. In če se je pred slabimi tremi leti prenova mazde6 osredotočila na takrat eno najbolj učinkovitih kombinacij asistenčnih sistemov na trgu, je zadnja jesenska prenova prinesla več udobja in prefinjenosti. Tega bo najbolj deležen tisti, ki bo posegel po novem takumi plus paketu, a tudi cenejše opremljene mazde prinašajo svežino, ki je občutna.
Najprej z videzom. Kombinacija ožjih svetil, kroma in nove športne maske z velikim emblemom po vzoru uspešnice CX-5 je tista, ki takoj naredi največjo razliko. Novo presenečenje sledi znotraj, saj so v modelu, ki naj bi glede na letnico prve izdelave tekel že enega zadnjih krogov, povsem prenovili armaturno ploščo, tako da ima sedaj nov, še bolj eleganten, a hkrati zelo prijeten videz. K temu pripomorejo lični, delno digitalizirani merilniki in tipke za upravljanje klime. Vrteča gumba sta tako po otipu kot gladkosti premikanja nekaj, kar sem doslej doživljal le pri avtomobilih s šestmestno ceno.
Že v zlati sredini velika večina koristnih pomagal
Mazda je znamka, ki zagovarja paketno opremljenost, ob tem pa že pri "zlati sredini" ne skopari z različnimi dodatki. Del sredinske in najbolj prodajane opreme revolution so poleg zanesljivega radarskega tempomata in drugih pripomočkov že tudi posodobljeni LED matrični žarometi, pri katerih funkcija samodejnega prilagajanja snopa hitrosti, cesti in prometu deluje vrhunsko.
Novost je tudi standardni 360-stopinjski pogled štirih kamer, kjer pa je Mazda vendarle storila napako, saj je kvaliteta slike na sredinskem zaslonu daleč za tistim, kar skoraj zagotovo že zmore pokazati ekran na telefonu v lasti lastnikovega otroka. Infozabavni sistem že resno potrebuje posodobitev. Ob naslednji prenovi?
Novosti, ki jih je pri mazdi6 težje opisati, se skrivajo pod kožo. Ostaja pa odličen vozniški občutek, takoj ko se usedeš na nove sedeže, poprimeš za volan in pritisneš tipko za zagon.
Občutna sprememba je pri zatesnjenosti pred zunanjim hrupom, ki je boljša. Mazda6 se je že prej peljala zelo dobro, natančnost in uravnoteženost novega volana je odlična. Fino tuniranje njenega podvozja je gotovo dodalo svoje, ostaja pa na strani po športno trdih karavanov, ki so jim ovinki izziv, ne problem. Motor je predvsem prilagojen novemu okoljskemu standardu, vedno znova pa me preseneča, kako je ogreti 110-kilovatni dizel tih v primerjavi z nemškimi drdrači. Vse dobro o gladkosti šeststopenjskega ročnega menjalnika iz testnika, čeprav se v takšen avto zaradi udobja bolj poda avtomatika.
Kdor želi s seboj voziti votlino praznega prostora, pri karavanski mazdi6 ne bo uslišan. 480 litrov prtljažnika je tipična "premijska" mera, ki velja za BMW 3, audi A4 ali mercedes C. V prtljažniku ni nič posebej novega, saj kaj veliko ni bilo za spreminjati. Njihov z vrati speti prtljažni rolo je še vedno ena najbolj domiselnih rešitev na trgu.
Koliko naj bi stal karavan passatovega ranga, ki se po opremi, udobju in vožnji v mnogočem spogeduje s premium vozili? Meni se zdi cena 31 tisočakov in pol poštena, saj avto deluje precej dražje. Mazda6, palce gor.
In sedaj trenutek resnice - bo sledila še kakšna prenova? Bo sploh sledila naslednja mazda6 karavan? Podatki z globalnega trga govorijo drugače od naših želja. Mazda6 resnično vse bolj postaja kot arhivska steklenica vrhunskega vinskega letnika, ki se ne bo več ponovil.
Podatki o vozilu (Mazda6 karavan CD 150 revolution)
Motor: turbodizel, štirivaljni, 2.191 ccm
Največja moč: 110 kW (150 KM) pri 4.500 vrtljajih
Najvišji navor: 380 Nm pri 1.800 vrtljajih
Zmogljivosti: 210 km/h, 10,2 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4805 x 1840 x 1480, medosna razdalja 2.750
Prtljažnik (v litrih): 480
Poraba: 6,7 litra/100 km (kombinirani cikel), izpusti CO2: 119 g/km
Cena v evrih: 31.490
Konkurenti: VW passat, škoda superb, opel insignia, ford mondeo, BMW 3, audi A4 ...
Plusi: Videz zunaj in znotraj, vožnja, sedenje, občutek kakovosti, žarometi in večina drugih asistenčnih sistemov, končna cena.
Minusi: Vzvratna kamera, ostareli multimedijski sistem.